کد خبر: 16611 A

خاطره حسن روحانی از ممیزی کتابش/ سه نکته جالب رئیس‌جمهور

خاطره حسن روحانی از ممیزی کتابش/ سه نکته جالب رئیس‌جمهور

سئوال این است که ممیزان کتاب چه کسانی هستند؟

ایران آرت : حسن روحانی، رئیس جمهور در آیین جایزه کتاب سال به سه نکته جالب توجه اشاره کرد:

یک : «ما همواره می‌گوییم چرا مردم کتاب نمی‌خرند و نمی‌خوانند پاسخ این است که بخش اعظمی از این موضوع تقصیر ماست چرا که باید به‌گونه‌ای بنویسیم که مردم تشنه آن هستند هرچیزی فصلی دارد و باید بر مبنای آن فصل و نیاز آن جامعه نوشت. اکنون در دنیا کتاب‌هایی چاپ می‌شود که مردم از صبح زود برای خرید آن صف می‌کشند تا آن را دریافت کنند چراکه مطالب آن مطابق نیاز فرهنگی، علمی، سیاسی و ... یک جامعه است و بنابراین مورد استقبال قرار می‌گیرد.»

دو : «ما مولف و صاحب‌نظر را پیش ممیزان می‌بریم اما سئوال این است که این ممیزان چه کسانی هستند و انشاالله که افراد فرهیخته‌ای باشند چون من چندسال پیش کتابی نوشتم و یکی از ممیزان سئوالاتی را مطرح کرده بود که مشخص بود معنای برخی جملات را نفهمیده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ممیزی‌اش را به انجمن‌های نویسندگان و اندیشمندان بزرگ واگذار کرد. چراکه ما باید هر کاری را به اهل آن واگذار کنیم.»

سه: «امروز یک نوجوان در خارج از کشور در مقطع دوم دبستان به‌صورت میانگین باید 8 کتاب را در سال خوانده باشد و در کلاس درس کنفرانس دهد اما کلاس‌های درس ما در مقاطع ابتدایی هیچ نشاطی ندارد.»

 

حسن روحانی رئیس‌جمهور ممیزی کتاب سانسور کتاب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین