کد خبر: 15080 A

سوپراستارهایی که دست شان به خیر است/ خیریه های نیوشا ضیغمی، کتایون ریاحی، الهام حمیدی...

سوپراستارهایی که دست شان به خیر است/ خیریه های نیوشا ضیغمی، کتایون ریاحی، الهام حمیدی...

در این گزارش با خیریه هایی که هنرمندان آن را تاسیس کرده اند و یا به آن کمک می کنند آشنا می شوید

ایران آرت :البته این به حتم شمار معدودی از خیریه های هنرمندان است و در گزارش بعدی دیگر فهرستگان این رویکردهای گرانقدر را به اطلاع تان خواهیم رساند:

 

کتایون ریاحی، موسسه کمک
 

خیریه آدم معروف‌ها؛ از کتایون‌ ریاحی تا علی‌ کریمی

موسسه خیریه «کمک» که از عبارت کیش مهر کتایون گرفته شده است را بازیگر معروف سینما و تلویزیون کشور، کتایون ریاحی در سال 91 و در جزیره کیش تاسیس کرد. هدف اصلی تاسیس این بنیاد، کمک به کودکان ناشنوای مادرزادی است که با جراحی کاشت حلزونی گوش از شنوایی برخوردار می شوند و می توانند مانند هم سن و سال هایشان در مدارس عادی تحصیل کنند. شناسایی و کمک به این کودکان، بزرگترین هدف موسسه کمک است. هزینه ی جراحی کاشت حلزونی گوش، هزینه بالایی است که بنیاد کمک، نیمی از سهم پرداختی خانواده ی کودک بیمار را به عهده می گیرد. در همین راستا این بنیاد به خدمات مشاوره، مدکاری، برگزاری کلاس های کمک آموزشی، ترجمه و انتشار متون روانشناسی، برگزاری کنسرت و تئاتر و فعالیت های پژوهشی نیز می پردازد.

 

محمدحسین لطیفی؛ موسسه خیریه روز سوم
 

خیریه آدم معروف‌ها؛ از کتایون‌ ریاحی تا علی‌ کریمی


بعد از تولید فیلم سینمایی روز سوم، تهیه کنندگان این فیلم یعنی علیرضا جلالی و حمید آخوندی به همراه کارگردان آن، محمدحسین لطیفی تصمیم گرفتند بخشی از عواید فیلم را به راه اندازی یک موسسه خیریه اختصاص دهند. این موسسه در سال 88 از سازمان بهزیستی مجوز فعالیت گرفت و کارش را آغاز کرد. آن طور که یکی از مدیران این موسسه می گوید، هدف این موسسه کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان بی سرپرست و بد سرپرت تا مقطع کارشناسی است.

علاوه بر آن، ایجاد شغل و خودکفایی مالی مادران این دانش آموزان و دانشجویان از طریق کارآفرینی نیز یکی دیگر از اهداف موسسه است که تا کنون به آن دست یافته. برگزاری بازارچه های خیریه و فعالیت های فرهنگی بین خانواده های آسب پذیر برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی هم از دیگر اقدامات موسسه روز سوم است.

حمید آخوندی، یکی از مدیران این موسسه می گوید: در ابتدا خیرین افراد نیازمند را به ما معرفی کردند و ما با کمک آموزش و پرورش مددجوها را شناسایی کردیم و به تحقیق و بررسی پرداختیم تا این که امروز حدود 200 خانواده را تحت پوشش این موسسه قرار گرفته اند.

حسین دهقان به عنوان رییس هیئت امنای این موسسه است و چهره های نام آشنایی مانند حسین قریب (مدیرعامل سابق باشگاه استقلال)، پرویز کاظمی (وزیر دولت هشتم)، حبیب احمدزاده(نویسنده) و مهسا کرامتی (بازیگر) اعضای هیات امنای این موسسه هستند.

 

نیوشا ضیغمی؛ انجمن حامیان کودکان کار و خیابان
 
خیریه آدم معروف‌ها؛ از کتایون‌ ریاحی تا علی‌ کریمی
انجمن حامیان کودکان کار و خیابان با هدف تحت پوشش قرار دادن کودکان آسیب دیده مانند کودکان کار، خیابان، پناهنده، محروم و نیازمند و همچنین به منظور آشنا کردن جامعه با این معضل اجتماعی در سال 81 تاسیس شد. این انجمن به فعالیت های مختلفی از جمله با سواد کردن کودکان و والدین آن ها، آموزش مهارت های زندگی، آموختن حرفه و بهداشت و ارائه خدمات پزشکی، پرکردن اوقات فراغت کودکان کار و ارائه مشاوره های روانشناسی و مددکاری می پردازد و در جهت توانمند سازی خانواده ها با برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه ی تنظیم خانواده و تعلیم و تربیت و رعایت حقوق کودک اهتمام می ورزد.

الان انجمن حامیان کودکان کار و خیابان در چهار مرکز آق تپه، حصارک، سرآسیاب و حرفه آموزی فعالیت می کند و نزدیک به 700 نفر را تحت پوشش قرار می دهد. نیوشا ضیغمی، بازیگر مطرح سینما سفیر این انجمن است و با شعار «به امید روزی که جامعه ای عاری از کودک کار و خیابان داشته باشیم» به این انجمن کمک می کند.
 


الهام حمیدی و پوریا پورسرخ؛ خیریه روشنای امید
 
خیریه آدم معروف‌ها؛ از کتایون‌ ریاحی تا علی‌ کریمی

 

خیریه نوپای روشنای امید توسط همسران تنی چند از مسئولین عالی رتبه کشور و وزرای دولت فعلی با هدف حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تاسیس شد. نحوه شکل گیری و پیدا شدن جامعه هدف این بهزیستی را خانم یاوری، مدیرعامل این خیریه اینطور بیان می کند: «وقتی ایده تاسیس خیریه به ذهنمان رسید، ابتدا تصمیم گرفتیم روی بچه های بی سرپرست یا بد سرپرست کار کنیم اما وقتی پیش رفتیم دیدیم بهزیستی کاملا از این بچه ها حمایت می کند و خیرین هم این بچه ها را حمایت می کنند.

اما بچه هایی که بعد از هفده سالگی از بهزیستی ترخیص می شوند، دیگر حامی و پشت و پناهی ندارند.این بچه ها از شبه خانواده ها که بیرون می آیند، دیگر هیچ نظارتی رویشان نیست و در جامعه رها می شوند. معمولا به این بچه ها کسی اعتماد ندارد و چون آموزش خوبی ندیده اند شغلی پیدا نمی کنند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم فعالیت این خیریه را بر روی این بچه ها متمرکز کنیم.»

وی ادامه می دهد: «در مرحله اول تعدادی از بچه های خروجی بهزیستی را شناسایی و جمع آوری کردیم و مشکلاتشان را شنیدیم و متوجه شدیم که آسیب دیده اند. در مرحله بعد با کمک یک کلینیک مددکاری، شصت نفر از این بچه ها را از نظر آسیب ها، وضعیت جسمی، روحی و روانی بررسی شدند و گزارش اولیه به دست ما رسید و متوجه شدیم که از نظر تحصیلات، مکان زندگی، مهارت، فعالیت های فعلی در چه وضعیتی هستند.»
 
خیریه آدم معروف‌ها؛ از کتایون‌ ریاحی تا علی‌ کریمی
در حال حاضر نیازهای بچه های بهزیستی توسط خیریه دسته بندی شده و اولویت ها مشخص شده اند. آن طور که مدیرعامل خیریه می گوید اولین نیاز این بچه ها مسکن است. در حال حاضر خیریه در تلاش است تا چند واحد مسکونی را برای نگهداری از بچه ها آماده سازی کند.

اشتغال و حرفه و بیمه و آموزش مهارت های زندگی هم از دغدغه های دیگر خیریه روشنای امید برای این کودکان رها شده است. به گفته مسئولین خیریه روشنای امید این بچه ها بسیار توانمند هستند ولی چون آموزشی ندیده اند، نمی توانند کاری انجام بدهند و آموزش یک مهارت و حرفه، اولویت مهمی است. خیریه در صدد است تا با آموزش مهارت به این افراد به اشتغالزایی آن ها هم کمک کند.

چندی پیش، این خیریه دو چهره سرشناس هنری را به عنوان سفیر خود معرفی کرد. الهام حمیدی و پوریا پورسرخ دو بازیگری هستند که این مسئولیت را به عهده گرفته اند. طبق گفته خانم آخوندی، عضو هیئت مدیره خیریه روشنای امید در انتخاب این دو فرد هم وسواس خاصی خرج شده است. الهام حمیدی سفیر مهربانی و پوریا پورسرخ سفیر مبارزه با استعمال دخانیات هستند.
 


آتیلا پسیانی؛ انجمن خیریه حامیان کودکان نقص ایمنی
 
خیریه آدم معروف‌ها؛ از کتایون‌ ریاحی تا علی‌ کریمی

بیماری نقص ایمنی در کودکان، یک بیماری دردناک و هزینه بر است که طبق گفته مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان تا به حال بیش از 1500 کودک مبتلا به این بیماری شناسایی شده اند. این بیماری در خاورمیانه به دلیل ازدواج های فامیلی شیوع بیشتری دارد و از علائم بارزش عفونت‌های مکرر ریوی، سینوزیت، گوش، استخوانی و مننژیت است. انجمن خیریه حامیان کودکان نقص ایمنی، به منظور حمایت از این بیماران در سال 90 تاسیس شد و تلاش کرد تا سه مرحله اساسی تشخیص، پیشگیری و درمان بر روی بیماران نقص ایمنی با آگاهی و دقت بیشتری انجام شود.

 

 

نیوشا ضیغمی الهام حمیدی کتایون ریاحی خیریه های هنرمندان
نظرات خوانندگان
  • ناشناس
    پاسخ

    سلام خانم حمیدی من یکی هماز طرفداران شما هستم من در گیلان زندگی میکنم با مادر بزرگم سه خواهرم پدرم زندانه مادرم مارا ول کرده رفته خواهر دومیم یه دونه چشمش نابینای ومرداد ماه عمل سوم داره مادربزرگمم پیر دیابتی خواهرمم دیابت داره تا حالا هم کسی به کمک مالی نکرده لطفا به ما کمک کنید که ما به توانیم چشم خواهرم را عمل کنید خدا نگه دار شما.

  • سلام وقت بخیر،من۲۳سالمه نزدیک ۳ساله ازدواج کردم اما از لحاظ مالی نمیتونم خانه بگیرم خیلی عذاب میکشم از خیرین محترم میخواستم کمکم کنن

  • فرزانه
    پاسخ

    من یه خانم هستم 38سالم است از خیرین محترم تقاضا دارم ب خاطر خدا کمکم کنید -کسی ندارم -شما را ب خدا قسم میدم خیلی گرفتارم ب دادم برسید از گرسنگی بی پولی بی کسی خونه ندارم ب نان خالی محتاج چکار کنم کجا برم -خدایا ...

  • مهدیه
    پاسخ

    سلام خسته نباشید به خیرین مهترم نمیدونم اصلا این .پیام من برسه بهتون یا نه. ولی امیدوارم که برسه .من .25 سال سن دارم .با شوهر کارگر .و خانه اجاره ای .اردیلهشت ماه باید خانه رو خالی کنم .با 2 میلیون پول پیش .و جایی دیگه با این 2 تومن خونه بهم نمیدم .به دلیل مشکلات مالی که دارم .هرجاهم دنبال خونه میگیردیم.یا 60 میلیون پیش .میخوان یا 50 تومن شما بگید با دختر یک ساله ای که دارم کجا باید .در خونه کی بریم .یگه از این وضعیتای اقتصادی خسته شدیم .بخدا

  • ناشناس
    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    بنده یک فقره وام لازم دارم تابتونم در راستای کا رم درآمدی داشته باشم تاشایدبتونم درحدخودم کارخیری انجام بدم.
    باکارگری درجامیزنم

  • ناشناس
    پاسخ

    سلام خسته نباشیدبخاطررضای خدا کمکم کن ی نیازمندم ممنون میشم

  • علی
    پاسخ

    سلام من بچه خوزستانم دوس دارم خوانند بشم اگه میتونین خواهشن کمکم کنید☺☺

    • ناشناس

      سلام خوبین مادری هستم اما زمینی دارم ولی نمی تونم بندمش خونه ندارم

  • ناشناس
    پاسخ

    سلام .ما یه خانواده ۳نفره هستیم.دخترم امسال کلاس اول میره.به دلیل مشکل مال احتیا ج به وام داریم اگه میشه از خیرین تقاضای کمک دارم .واقعآ احتیاج دارم

    • مهین

      سلام خانم ضیغمی پسری معلول عقب مانده ذهنی حرکتی شدید که ۳۷ سال داره باید مایعات بهش بدم غدارو باید له کنم بذارم دهنش وباید پوشکش کنم از نظر مالی خیلی در فشار هستم شوهرم بیکاره بخدا حتی بعضی از روزها غذا ندار م به این بچه بدم اگه براتون امکان داره کمکی بهم کنید اگه احتیجه نا
      تا مدارک وعکس بچم رو براتون بفرستم ممنونم خداوند انشالله به شما اجر بده

  • ناشناس
    پاسخ

    سلام .ما یه خانواده ۴ نفره هستیم .که با سختی زندگی میکنم تورو خدا اگه میشه کمکم کنید ..

  • ناشناس
    پاسخ

    سلام وخسته نباشیدخیرین من۳۲سال سن دارم بیماری روماتیسم دارم وشب هاازدرداستخوان هاودندان هایم که پوسیده شدن خواب ندارم به دلیل نداشتن پول این دردهارو میکشم چون اگه پول داشتم میرفتم خودمودرمان میکردم

  • ناشناس
    پاسخ

    خواهش میکنم مراکمک کنیدانشاالله خداشماروکمک کند

  • هاجره
    پاسخ

    من بلوچ اززاهدان بامردی همدانی ازواج نمودم بدون رضایت پدراز بدشانسیم همسرم دست بزن منودخترزیریکسالم بودوهم شغلش سرقت بندازش جداشدم الان دخترم بهزیستی است خودم آواره همدان هستم کمکم کنیدتا خانه ی بگیرم ودخترم رابیارم شماهامادر وپدر هستید کمکم کنید

  • آرزو
    پاسخ

    من احتیاج به کمک مالی دارم خونه ندارم مستاجر هستم یه دختر ۵ساله دارم شدید به کمک مالی دارم

  • فاطمه
    پاسخ

    من نیاز به50 میلیون نیاز دارم

  • تهمینه
    پاسخ

    سلام من دوتا دختر دارم شوهرم معتاد بود اذیتمون میکرد مجبور شدم طلاق بگیرم الان با دوتا به اواره شدم جایی ندارم خونه مادرم هستم خیلی کوچیه خیلی اذیت میشیم خرجی برای بچه هام ندارم شدیدا به کمکتون نیاز دارم لطفاً کمکم کنین

  • اعظم
    پاسخ

    سلام من همسرم کراک میکشید 11ساله ازش جدا شدم یه پسر دارم واسه درسهای انلاینش توان خرید موبایل ندارم کمکم کنین لطفا

  • ولی
    پاسخ

    من یکی ازروستاهای زنجان میشینم یه مشکل فقهی دارم نیازبه کمک مالی دارم ازمحضرمبارکتان عاجزانه تقاضا میکنم

  • منیره
    پاسخ

    سلام من برای درمان نیاز به کمک مالی دارم عاجزانه تقاضا میکنم.

  • akram
    پاسخ

    سلام ما ده سال ازدواج کردیم دوتابچه داریم شوهرم بیکاره توان کرایه خونه نداریم حتی خرج مخارج زندگی هم نمیتونیم دربیاریم نیاز به خونه دارم یا سرپناه برای بچه هام توراخدا کمک کنید

  • ناشناس
    پاسخ

    سلام خسته نباشید به همه خیرها نتیجه خیر کارهاتون آخرت به دالتون می رسه خدا پاداش خوب نصیبتان کنه

  • اشرف
    پاسخ

    سلام خیلی ب کمکتون احتیاج دارم و سه تا بچه کوچک دارم حتی تو خرید نون خالیشون هم موندم

  • ناشناس
    پاسخ

    سلام خوبی من ناشنوام طلاق بود بچه یک دارم مشکل دارم خداروقل

  • ناشناس
    پاسخ

    زندگی خون ندارم ولی بچه من زندگی مادرم بود مشکل دارم خیلی خدا قل کمک کن

  • ناشناس
    پاسخ

    من روستام

    • ناشناس

      سلام من پول شیرخشک برا بچم ندارم توروخدا کمکم کنید

    • زهرا

      برای اشتغالزایی نیاز به چرخ خیاطی دارم

    • زهرا

      من زن خانه دار ۴۰ساله نیاز به یک چرا خیاطی برای اشتغالزایی

  • ناشناس
    پاسخ

    بازیگر پولداری چطوری کمک کن خدابزرگم

  • ناشناس
    پاسخ

    سلام ما ۴نفریم شوهرم یه کارگر سادست ۱۱سال مستاجرم هیچ پشتوانه ای نداریم که صاحب خونه بشیم خواهشا اگه میشه کمکمون کنید

  • راضیه
    پاسخ

    ما ی خانواده۴نفره هستیم ۱۱سال با مادرشوهرم زندگی میکنم هر روز جنگ و دعوا از شما خیرین کمک مالی میخوام اجرتون با امام حسین🙏

  • آزاده
    پاسخ

    سلام خانمی بی سرپرست ام باسه بچه هیچ جای برای زندگی ندارم درحال حاضرمنزل کسی زندگی میکنیم حتی کولرهم نداریم هیچ درآمدی هم ندارم دوتابچم سه سال دارن وسوسه تقیه هم دارن آواره آیم بافرزندانم کمکم کنیدلطفا

  • نگین نیکفرد
    پاسخ

    سلام خانم من خودم سرپرست بچه هامم تو این خونه ها نظافت میکنم نمیتونم کرایه خونه بدم صاب خونه جوابم کرده

  • امیر
    پاسخ

    ما دستمون خالیه 12سالمه بابام نمیتونه خرجمونو بده کمکمون کنید

  • من خانم بد سرپرست هستم دوتا دختر دارم وضعیت بدی نیاز به کمک مالی خدا خیرتون بده بهم خبر بدین

  • ناشناس
    پاسخ

    سلام خسته نباشید من یک دختر ۲۴ ساله هستم که پدرم رو از دست دادم وسادات هستم از شما تقاضا دارم اگر امکان داره به من کمک کنید یاحق

  • ناشناس
    پاسخ

    سلام من دختر۲۴ ساله هستم ۳سال میشه ازدواج کردم ویک دختر دارم اجاره نشین هستیم خودمون خونه نداریم شوهرم هم دیسک کمر دارد نمی تونه کار کنه صاحب خونه هم کرایه میخواد موندیم چکار کنیم لطفا کمک کنید به حق کسی که می پرستین کمک کنید لطفا

  • فاطمه
    پاسخ

    سلام من مریضم وشوهرمعتاده سه تا بچه دارم که توخرجی خونه موندیم وبایدهرچه زودتر عمل کنم که پول ندارم ازکسایی که می تونن کمک کنن تقاضای کمک دارم اجرتون باخدا

  • سحر
    پاسخ

    سلام من یک سال ازدواج کردم ی دختر دارم ولی خونه ندارم الانم ک اجاره خونه ها خیلی بالا هست تورو خدا بهم کمک کنید پول پیش خونم جور بشه شوهرم زندانیه ندارم بخدا خرج خودمون بزور درمیاریم انقدکمک ب بقیه کردین یکم من خدا خیرتون بدع لطف جون هرکی دوس دارین کمکم کنید

  • سلام توراخداقسم کمک مون کنیددوتابچه دارم یه شوهرموادکه انتظارداردمن وبچه هام خرج زنگی دربیاریم توراسیدشهداقسم کمک مون کند

  • ناشناس
    پاسخ

    سلام شوهرم اعتیاد داره هیچ راه درآمدی ندارم نیازکمک مالی دارم

  • اصغر
    پاسخ

    ماشاءالله 💐❤️👌

  • رسول
    پاسخ

    من یک سال با اثر انطاری یک پاه خودم بچه خود را از دست وضعیت مالی ندارم برای خودم پسرم پاه مصنوی بگیرم نیاز به کمک دارم

  • ماهان
    پاسخ

    من پسر ۱۶ ساله هستم پول نیازم خواهش میکنم کمکم کنید

  • مرضیه
    پاسخ

    من یک زن بی سرپرست بایک پسر دانش اموز دارم خدایی خیلی زجر میکشم اگه امکانش هست به من کمک کنید

  • خانم رجبی
    پاسخ

    سلام خسته نباشی من خانم ۴۵ ساله فوت شوهرفرزندمعلول ذهنی دراسایشگاه وهزینه شهریه ندارم نیازبه کمک شمادارم بخداخونه ندارم مستعجرم

  • ام البنین
    پاسخ

    سلام خسته نباشید نیوشا جان توراخدا من دوتا بچه دارم خونه ندارم ماندم بین زمین وآسمان خواهش میکنم کمکم کنین خیلی دارم زجر میکشم منتطر جوابتون هستم خدانگهدار

  • پروانه ارژنگ
    پاسخ

    سلام خوبین مادری هستم پسری دارم که مشکل چشم دارد باید عمل بشود پول عملش زیاد است ترا به خدا به ما کمک کنید ترا بهخدا

  • حسین
    پاسخ

    سلام خیرین عزیز من پسری ۱۲ ساله که پدرم مریض اعصابوروان داره الانم بیکاره همیشه بامادرم دعوامیکنند وجای برای زندگی نداریم درخانه عمویم زندگی میکنیم انها فقط با یک یارانه زندگی میکنن وعمویم هروز مارا از خانه بیرون میکند توروخدا کمکمان کنید۰۹۱۸۹۰۳۸۱۰۳

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین