کد خبر: 13907 A

این مجری تلویزیون ایران می خواهد خیانتکاران داخلی را مجازات کند/ سکوت تلویزیون؟!

این مجری تلویزیون ایران می خواهد خیانتکاران داخلی را مجازات کند/ سکوت تلویزیون؟!

تابناک در مطلبی طنز اما جدی پیشنهاد داده است: مجلس دعوت صدا و سیما را لبیک گوید و مجوز مجازات به مجری تلویزیون بدهد!

ایران آرت : کشته شدن علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسبق یمن در درگیری های داخلی در این کشور، از زوایایی گوناگونی قابل بحث و بررسی است؛

اما در ایران علاوه بر تحلیل این اتفاق و تاثیر آن بر مسائل داخلی یمن و البته منطقه،مجری تلویزیونی هم پیدا می شود که غبطه خورد به یمنی ها که  به راحتی می توانند خائنین را بکشند، ولی این اختیار در ایران به صورت قانونی در اختیار مردم نیست که آنکه را خائن می دانند را مجازات کنند،قربت الی الله!

به گزارش«تابناک» یکی از مجریان تلویزیونی در یکی شبکه های صدا و سیما در پایان یک برنامه  گفته است که «به یمنی‌ها حسودی میکنیم که توانستند خیانتکاران(علی عبدالله صالحی) خود را مجازات(هلاکت) کنند؛ کاش این فرصت برای مردم ما هم به طریق قانونی فراهم بشود.»

مطلبی که با واکنش نسبتا قابل توجهی از کاربران رسانه های فضای مجازی روبرو شد،به گونه ای که از سنگ صدا درآمد و از سیما صدایی در نکوهش این حرف درنیامد!

موضوع این گزارش این نیست که چرا در تلویزیون چنین سخنی بر زبان رانده شده است که همه می دانیم در تلویزیون برخی آزداند هر چه خواستند را بگویند و برخی آزاد نیستند هر حرفی را خواستند،بگویند؛ حتی موضوع این گزارش این هم نیست که چرا مسئولان سیما واکنشی به این حرف نشان ندادند که همه می دانیم واکنشی قرار نیست نشان دهند!

حتی باز صحبت این نیست که بگوییم تالی فاسد این سخنان در جامعه چیست و چه مفسده هایی مبتنی بر اثبات چنین گزاره هایی در کشور اتفاق می افتد! موضوع این سخن با مجلس شورای اسلامی است که چرا در تحقق آرزوی مجری جوان و جویای نام تلویزیون تعلل به خرج می دهد؟

تابناک می افزاید: مجلس شورای اسلامی چرا در تعبیه راهکارهای قانونی برای این مجری جوان تعلل می ورزد؟ مثلا چرا ماده ای را عجالتا به قانون مجازات اسلامی اضافه نمی کنند که فلان مجری تلویزیون و همفکران و همراهانش می توانند بر اساس تشخیص افراد خائن را در ملاء عام و با استفاده از هر چه که از دستشان بر می آید، اعدام انقلابی کنند! شاید هم بهتر باشد مجلس شورای اسلامی،ماده 286 قانون مجازات اسلامی را به منظور تامین نظر این مجری تلویزیون به شکل زیر تغییر دهد:

ماده 286 قانون مجازات اسلامی تغییر یافته به منظور تامین نظر مجری تلویزیون:هرکس(به تشخیص مجری تلویزیون و همفکرانش) به طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونه ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی الارض محسوب و (توسط شخص مجری تلویزیون)به اعدام محکوم می گردد.(حکم نیز بلافاصله توسط مجری تلویزیون و همکارانش قابل اجراست).

در صورت تغییر ماده 286 قانون مجازات اسلامی به شکل مذکور، اولا حسرت چندین ساله این مجری تلویزیون بر طرف می شود؛دوما حجم زیادی از پرونده ها در قوه قضائیه کاسته می شود و قضات محترم و معزز حجم کاری کمتری خواهند داشت؛سوما زمین از لوث وجود مخالف و منتقد خالی خواهد شد؛حتی منتقدهایی که قبلا هاله ای از نور در صورت آنان دیده می شد و اینک حالتی از انحراف در آنان رخ داده است!

شاید همه مطلب نوشته شده حالتی از طنز و تاسف در دل خود داشته باشد؛ وقتی که شبیه حرف ها ی این مجری تلویزیون در طول این سالیان بر زبان رانده می شود اما با محکومیت و سرزنشی از سوی مسئولان امر مواجه نمی شود، بلکه با سکوت آنان سخنانی تندتر بر زبان رانده می شود؛وقتی تریبون های تلویزیون یکی پس از دیگری به چنین افرادی سپرده می شود، وقتی بنا نیست در تلویزیون سخن مصلحان شنیده شود و آنکه به خراب کردن جسارت بیشتری دارد،تریبون در اختیارش قرار می گیرد، دیگر چه جای نقد است و موعظه! مجلس هم تلویزیون و مجری اش را همکاری کند تا به آنچه می خواهد برسد و این حسرت تاریخی جاودانه نشود!

 پی نوشت : شکل صحیح ماده 286 قانون مجازات اسلامی به شرح زیر است:

ماده ۲۸۶- هرکس به طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونه ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی الارض محسوب و به اعدام محکوم می گردد.

 

علی عبدالله صالح کشته شدن علی عبدالله صالح
نظرات خوانندگان
  • ناشناس
    پاسخ

    چیه نکنه شماهم زنگ خظر رواحساس کردین

  • ناشناس
    پاسخ

    مگه ایشون حرف بدی زده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ایشون گفتن ای کاش این فرصت در اختیار مردم ما بود تا از راههای قانونی خیانت کار هارو مجازات کنیم.شما یا خیانت کارید که بهتون برخورده ویا بی غیرت و بی وطنید که از مجازات خائنین خونتون به جوش اومده

  • من هم با نظر مجری تلویزیون کاملا موافقم چرا که اگر دنیا رو آب ببره مجلس قجری ما رو خواب می بره .
    البته بنده خداها حق دارن کسانی که با موگرینی به فکر سلفی گرفتن هستن نمایندگی مجلس خیللللللللللِلللی به قد وقوارشون بیریخت میاد.اگر یه ذره عار داشتن باید میمردند از این ننگ.

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین