کد خبر: 12215 A

دستور توقیف روزنامه کیهان را من دادم

دستور توقیف روزنامه کیهان را من دادم

دلیل توقیف کیهان نشر مطلبی در بخش گفت و شنود بود.

ایران آرت : جواد قدمی، قاضی سابق دادگستری که این روزها به عنوان وکیل بانک ملی در پرونده اختلاس خاوری اسمش حسابی با حاشیه ها درگیر است و برخی حتی او را مسبب فرار خاوری خوانده اند حرف های جالبی زده است. 

وی با اشاره به پرونده‌هایی که در مدت خدمت در دادگاه مطبوعات رسیدگی کرده بود، گفت: مدت زیادی است که از آن دوران گذشته است. پرونده‌هایی که رسیدگی کردم را به خاطر ندارم اما چند مورد بود که به خوبی به یاد دارم مثل توقیف روزنامه بهار، کیهان یا روزنامه همبستگی و جوان که به طور همزمان توقیف شده‌اند و به طور همزمان نیز تا آنجا که به یاد دارم رفع توقیف شده‌اند. رفع توقیف این دو روزنامه نیز به وسیله شخص بنده صورت گرفت.

وی تاکید کرد: روزنامه کیهان در سال 82 توقیف شد و دلیل آن هم نشر مطلبی در بخش گفت و شنود آن روزنامه بود. این مطلب مربوط به مجلس ششم می‌شد و اگر اشتباه نکنم مقارن با تحصن نمایندگان در مجلس ششم بود. این مطلب به گونه‌ای نادرست القا می‌شد که این موضوع مورد اعتراض بسیاری از نمایندگان، دولتی‌ها و افراد دیگر قرار گرفت که روزنامه هم به همین دلیل توقیف شد.

قدمی در ادامه بیان داشت: توقیف روزنامه کیهان به صورت موقتی بود و بعد از اینکه مدت آن سپری شد روزنامه رفع توقیف شد. روزنامه بهار نیز در دفعه دوم که بعد از رفع توقیف شروع به چاپ شد، باز به دلیل تخلفاتی که انجام داده بود، توقیف شد و در واقع تخلفات او تکرار همان تخلفاتی بود که منجر به توقیف دفعه اول او شده بود.

روزنامه کیهان جواد قدمی
نظرات خوانندگان
  • تهرانی
    پاسخ

    شریعتمداری سنگی تو چاه انداخت که کسی نمیتونه درش بیاره

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین