کد خبر: 11218 A

دفتر شعر جدیدی از لئونارد کوهن منتشر می‌شود

دفتر شعر جدیدی از لئونارد کوهن منتشر می‌شود

اشعار منتشر نشده‌ای از خواننده، ترانه سرا و شاعر شهیر کانادایی منتشر خواهد شد.

ایران آرت: اشعار منتشر نشده‌ای از خواننده، ترانه سرا و شاعر شهیر کانادایی منتشر خواهد شد. این دفتر شعر در یک روز پیش از مرگ لئونارد کوهن به اتمام رسیده است و قرار است سال آتی میلادی منتشر شود.

لئونارد کوهن 21 سپتامبر ۱۹۳۴ در کبک کانادا به دنیا آمد و سال گذشته در آمریکا درگذشت. او از مهمترین خوانندگان در سبک فولکلور و  فولک راک بود که ترانه‌های مشهورش ورد زبان نسلی از شهروندان آمریکایی است.  کوهن اولین کتاب شعرش را در سال ۱۹۵۶ در مونترال منتشر کرد، اولین رمان او نیز در سال ۱۹۶۳ به کتاب فروشی‌ها آمد. او در ۱۰ مارس ۲۰۰۸ به عنوان عضو جدید تالار مشاهیر راک اند رول معرفی شد.

لئونارد کوهن در رشته زبان انگلیسی از دانشگاه مک‌گیل دانش‌آموخته شد و در سال ۱۹۵۵ به خاطر نوشته‌های خلاقانه‌اش جایزه ادبی Mc. Naughton را از آن خود کرد. اولین حضور کوهن در صحنه موسیقی، جشنواره موسیقی مردمی نیوپورت (Newport Folk Festival)، در تابستان ۱۹۶۷ بود. این روند با دو کنسرت در نیویورک و یک حضور برای اجرای اشعارش در تلویزیون سی‌بی‌اس دنبال شد.

کوهن در سال ۲۰۱۱ به دلیل "مجموعه آثارش که بر سه نسل در سرتاسر جهان تأثیر گذاشته‌است" جوایز شاهدخت آستوریاس - یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیا - را دریافت کرد. هیئت داوران جایزه پرنس آستوریاس در مورد کوهن گفتند که "او تصویری آفریده‌است که در آن، شعر و موسیقی درهم آمیخته‌اند و به چیز گران بهای تغییرناپذیری بدل شده‌اند."

 

 

 

لئونارد کوهن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین