کد خبر: 10392 A

صدای محمود دولت‌آبادی درآمد / پیامبر نوید صلح می‌دهد پیروان قتل می‌کنند / عکس

صدای محمود دولت‌آبادی درآمد /  پیامبر نوید صلح می‌دهد پیروان قتل می‌کنند / عکس

محمود دولت آبادی به فجایع این روزهای یمن و میانمار واکنش نشان داد.

ایران آرت: محمود دولت آبادی که شب گذشته 23 شهریورماه در پنجمین جشنواره هنر برای صلح، «نشان صلح» دریافت کرد به جنگ و خونریزی این روزها در یمن و میانمار اعتراض کرد.

محمود دولت‌آبادی پس از دریافت «نشان صلح» در این مراسم گفت: متاسفانه وجود جنگ باعث می‌شود که صلح معنا پیدا کند. آشتی بشری یک آرزوی بزرگ است، اما جنگ یک اتفاق امپریالیستی است و کسانی که امروزه دنیا را اداره می‌کنند اگر جنگ نکنند قدرت خود را از دست می‌دهند. بنابراین من صلح را توصیه می‌کنم اما با حفظ توانایی دفاع از خود. ما به یک قدرت بازدارنده نیاز داریم. ما هنرمندان و سربازان، پاسدار صلح خواهیم بود.

او ادامه داد: صلح و آشتی بشری آرزوی بزرگی است و بودا یکی از کسانی بود که این آرزوی زیبا را ترسیم کرد و امروز می‌بینیم که پیروان او جنگ را علم می‌کنند. پیامبر ما نیز صلح را پیشنهاد کرد و جالب است که امروز برخی پیروان ایشان در حال نابودی کشور متمدن یمن هستند. بنابراین ادیان و آرزوهای بزرگ بشریت به خدمت گرفته شده تا از آن سود دیگری گرفته شود.

هنر برای صلح

دولت‌آبادی جنگ را مقوله‌ای امپریالیستی و خاصیت شهوانی قدرت‌طلبی برشمرد و بیان کرد: من صلح را توصیه می‌کنم ولی با حفظ توانایی دفاع از خود. ما هیچ هنرمندی را در جهان نمی‌شناسیم که جنگ را پیشنهاد کند. ما هنرمندان ایران نیز هیچگاه این را نمی‌گوییم، اما باید بدانیم که برای حفظ صلح نیاز به یک قدرت بازدارنده است و برای همین هم ما و سربازان ما، پاسدار صلح هستیم.

 

محمود دولت آبادی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین