کد خبر: 9843 A

فرش قرمز زیر پای خوش‌‌تیپ‌ها و بد پوش‌ها / شیر ونیز در دستان دو زیباروی سینما جهان / از مد تابستانه اتان هاوک تا لباس‌های معترضانه آی وی‌ وی / گزارش تصویری

فرش قرمز زیر پای خوش‌‌تیپ‌ها و بد پوش‌ها / شیر ونیز در دستان دو زیباروی سینما جهان / از مد تابستانه اتان هاوک تا لباس‌های معترضانه آی وی‌ وی / گزارش تصویری

دو بازیگر زیباروی و کهنه‌کار آمریکایی در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز تقدیر شدند.

ایران آرت: فیلم آمریکایی "ارواح ما در شب" (Our Souls at Night) با بازی جین فاندا و رابرت ردفورد، اولین بار در دنیا روز جمعه در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز در پلاتزو دل سینما روی پرده رفت.

پیش از نمایش فیلم، فاندا و ردفورد در مراسمی با حضور با حضور پائولو باراتا رئیس بی‌ینال ونیز و آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره، جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد را دریافت کردند.

"ارواح ما در شب" به کارگردانی ریتش باترا که تولید شرکت نت‌فلیکس است، اولین همکاری مشترک ردفورد و فاندا بعد از "سوارکار الکتریکی" (1979) است. آن‌ها پیش از آن در فیلم "پابرهنه در پارک" (1967) هم مقابل هم ایفای نقش کردند.

"ارواح ما در شب" از روی رمانی نوشته کنت هاروف ساخته شده است. داستان در کلرادو روی می‌دهد و از دیدار غیرمنتظره ادی مور (فاندا) با یکی از همسایه‌ها به نام لوییس واترز (ردفورد) شروع می‌شود. همسر ادی سال‌ها پیش مرده است، همین‌طور همسر لوییس، اما با این که آن‌ها سال‌هاست در شهری کوچک در یک محله زندگی می‌کنند، اما تا پیش از این کمتر با هم در تماس بودند.

ردفورد 80 ساله در 1981 برای فیلم "مردم عادی" اولین تجربه کارگردانی خود برنده اسکار بهترین کارگردانی شد و سال 2002 یک جایزه افتخاری اسکار را دریافت کرد. "بوچ کسیدی و ساندنس کید"، "همه مردان رئیس جمهور" و "طبیعی" از دیگر فیلم‌های ردفورد در مقام بازیگر است. فاندا تاکنون هفت بار نامزد دریافت جایزه اسکار بوده و دو بار برای فیلم‌های "کلوت" (1971) و "بازگشت به خانه" (1978) برنده اسکار بهترین بازیگر زن شده است.

Ai+Weiwei

روز جمعه همچنین "جریان انسانی" (Human Flow) به کارگردانی آی وی‌وی هنرمند معترض چینی تولید مشترک آلمان و آمریکا، فیلم بریتانیایی "لین آن پیت" (Lean on Pete) ساخته اندرو های و "فوکس‌تروت" (Foxtrot) به کارگردانی ساموئل مائوز تولید مشترک آلمان، فرانسه، اسرائیل و سوئیس در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز به نمایش درآمدند.

چارلی پلامر بازیگر نوظهور آمریکایی در "لین آن پیت"، تازه‌ترین ساخته اندرو های فیلمساز بریتانیایی که داستانش در ایالت اورگن روی می‌دهد، نقش نوجوانی 15 ساله را بازی می‌کند که یک تابستان پیش یک تربیت‌کننده اسب (استیو بوسمی) که از دنیا زده شده است، مشغول کار می‌شود. در این بین تنها همراه او یک اسب مسابقه دزدی به نام لین آن پیت است. کلویی سوینی، استیو زان و تراویس فیمل از دیگر بازیگران "لین آن پیت" هستند. های کارگردان فیلم تحسین‌شده "45 سال" است که در جشنواره برلین جوایز بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن را برد.

روز پنجشنبه در دومین روز برگزاری جشنواره ونیز 2017 فیلم "توهین" (The Insult) به کارگردانی زیاد دویری تولید مشترک فرانسه و لبنان، فیلم آمریکایی "شکل آب" (The Shape of Water) به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو کارگردان مکزیکی با بازی سالی هاوکینز، مایکل شانون، ریچارد جنکینز و اوکتاویا اسپنسر و "اولین اصلاح‌شده" (First Reformed)، به کارگردانی پل شریدر فیلمساز آمریکایی در بخش مسابقه بین‌الملل نمایش داده شدند که در این بین، فیلم فانتری "شکل آب" که داستانش در دوران جنگ سرد روی می‌دهد، بسیار مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.

شریدر که بیش از همه برای همکاری با مارتین اسکورسیزی و نوشتن فیلمنامه فیلم‌های "راننده تاکسی"، "گاو خشمگین" و  "آخرین وسوسه مسیح" شهرت دارد، امسال با "اولین اصلاح‌شده" شانس خود را برای دریافت جایزه شیر طلایی امتحان می‌کند. ایتن هاوک در این فیلم نقش یک کشیش را بازی می‌کند که قبلا در ارتش کار می‌کرده و اکنون سوگوار مرگ پسرش است. او با یکی از اعضای کلیسای خود (آماندا سایفرید) که همسرش خودکشی کرده است، وارد رابطه می‌شود. شریدر فیلم‌هایی چون "ژیگولوی آمریکایی" ، "پریشانی" و این اواخر "سگ سگ را می‌خورد" را کارگردانی کرده است.

امسال در بخش مسابقه بین‌الملل 21 فیلم برای دریافت جایزه شیر طلای جشنواره ونیز رقابت می‌کنند. هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز 30 اوت تا 9 سپتامبر (8 تا 18 شهریور) برگزار می‌شود.     

 

 

جشنواره فیلم ونیز رابرت ردفورد جین فاندا آی وی وی اتان هاوک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین