کد خبر: 9584 A

طناز طباطبایی همسر دوم می‌شود

طناز طباطبایی همسر دوم می‌شود

پوران درخشنده، گفت: خیلی از صحبت‌ها و حرف‌ها را اجازه نداشتم در فیلم بیان کنم زیرا همگی خط قرمز بودند اما من معتقدم اگر بحث‌ آموزش نباشد و جدی گرفته نشود، دیگر سقفی وجود نخواهد داشت.

ایران آرت: پوران درخشنده، کارگردان فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» با بیان این‌که فیلمساز در درون جامعه خود نسبت به دنیای پیرامون بی‌تفاوت نیست، گفت: اتفاقات ناخوشآیندی که در اطراف ما رخ می‌دهد ما را تکان می‌دهد و آدم‌ها گاهی سرگذشت‌شان را برای ما می‌فرستند و گاهی شفاهاً تعریف می‌کنند و بعد تحقیقات میدانی ما برای ساخت یک فیلم آغاز می‌شود.

درخشنده با اشاره به این‌که، زمانی‌که افراد دچار طلاق عاطفی می‌شوند، فکر می‌کنند همسرشان به شخص دیگری علاقه‌مند است و یا این‌که او را دوست ندارد، بیان کرد: زمانی که طلاق عاطفی رخ می‌دهد، زندگی از دست رفته است. زیرا که وقتی پدر و مادر عشقی به هم نداشته باشند، فرزندان هم الگویی برایشان وجود ندارد. این‌ها همه دلایلی شد تا من «زیر سقف دودی» را بسازم و با تحقیقات و مصاحبه‌های زیادی که انجام دادم شخصیت‌ها با کمک گرفتن از روان‌شناسان و روان‌پزشکان شکل گرفت.

کارگردان فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» در ادامه گفت: وقتی فیلمنامه نوشته می‌شود بحث بین افراد برای انتخاب نقش پیش می‌آید. هر کدام از بازیگران به سراغ شخصیت‌های واقعی می‌روند که کاراکترشان به آن نزدیک است. ما در این فیلم بدون هیچ قضاوتی آدم‌هایی را ترسیم کردیم تا بگوییم همه این افراد در جایگاه‌های خاص خودشان حق داشته‌اند. طناز طباطبایی که در این فیلم نقش زن دوم بهرام را بازی می‌کرد به دلیل آن‌که سنش بالا رفته و مجرد مانده بود، با وجود آن‌که درآمد بالا و خوبی داشت، از ترس تنهایی و آینده به سراغ بهرام رفته بود و حتی بچه‌ای که الگویی از محبت کردن نداشت، نمی‌توانست در رابطه‌ای که خودش ایجاد کرده است، موفق باشد و واقعا این خودخواهی را از کجا آورده بود؟! این فیلم فقط یک آیینه است که نشان می‌دهد چقدر آدم‌ها شبیه هر یک از این شخصیت‌ها هستند.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش ما هیچ‌کدام نکته ای گفته نمی شود و همه چیز به تخته و گچ محدود شده‌. بچه‌ها باید با پدر و مادر صحبت و درد و دل کنند. ما باید الگوی جامعه باشیم. وقتی من می‌خواهم فیلمی را بسازم چرا سد راه ما می‌شوند؟ پس این آموزش‌ها از کجا باید بیاید؟ من خیلی چیزها را نمی‌توانستم بگویم و خط قرمز بود و برای آن‌که حرفی را بزنم باید مدام آن را می‌پوشاندم. ما با پاک کردن صورت‌مساله مشکل را حل نمی‌کنیم. پیشگیری ارزان‌تر از هر راه دیگری است و ما را زودتر به سرمنزل مقصود می‌رساند.

در پایان، درخشنده با بیان این‌که بهرام شخصیتی تنها بود، اظهار کرد: وقتی همسرش و خودش در یک موقعیت خیلی بد زندگی چندین‌ساله‌شان را رها کردند، این اولین بار بود که آن‌موقع از شب خانه را ترک کرده بود و وقتی به خانه طناز طباطبایی رفت و او در خانه نبود، شروع به قضاوت کردن درباره زن کرد و بعد با پیام پسرش مواجه شد و در پایان داستان، بهرام زمانی به حلقه زندگی برمی‌گردد که دیگر دیر شده و زمان گذشته است.

پوران درخشنده طناز طباطبایی فیلم زیر سقف دودی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین