کد خبر: 8984 A

باج‌خواهی میلیون دلاری از سریال «بازی تاج و تخت»

باج‌خواهی میلیون دلاری از سریال «بازی تاج و تخت»

شماره تلفن‌ و اطلاعات شخصی بازیگران سریال «بازی تاج و تخت» در صورت نپرداختن حق‌السکوت میلیون دلاری در دسترس عمومی قرار می‌گیرد.

 

ایران آرت: گاردین اعلام کرد: یک گروه هکر در تماس با مدیر شبکه «اچ.بی.او» درخواست مبلغی چند میلیون دلاری کردند تا ۱.۵ ترابایت اطلاعات خصوصی عوامل این پروژه را در فضای مجازی منتشر نکنند.

این هکرها برای شروع، شماره تلفن، ایمیل و نوشته‌های برخی از بازیگران «بازی تاج و تخت» را برای مدیر این شبکه فرستادند و حالا برای ادامه ندادن به این کار در ابعادی وسیع‌تر، ‌درخواست مبلغی چند میلیون دلاری داده‌اند.

این جریان با ارسال نامه‌ای از طریق یک ویدیوی پنچ دقیقه‌ای به «ریچارد پلپر» مدیر شبکه «اچ.بی.او» شروع شد که در آن فردی که خود را «آقای اسمیت» خوانده، اعلام کرده اگر تا سه روز دیگر این مبلغ پرداخت نشود ۱.۵ ترابایت اطلاعاتی را که از سایت این شبکه سرقت کرده‌اند، در اینترنت منتشر خواهد شد.

این میزان اطلاعات برابر میلیون‌ها مدرک و مجموعه بسته‌های اطلاعاتی مربوط به چند سریال است. با این حال، شبکه تلویزیونی «اچ.بی.او» اعلام کرده با کمک نیروهای پلیس و متخصصین در حال بررسی این پرونده است.

«پلپر» مدعی شده پولی که هکرها درخواست کرده‌اند، برابر شش ماه درآمد آن‌ها در بیتکوین است. ‌او همچنین گفت که هکرها با باجگیری از نهادهای مختلف،‌ سالانه ۱۲ تا ۱۵ میلیون دلار به دست می‌آورند.

به گزارش ایسنا، این گروه هکر که اعلام کردند تنها با «ریچارد» وارد تعامل می‌شوند، علاوه بر ویدیوی پنج دقیقه‌ای، ۳.۴ گیگ قابل حاوی اطلاعات فنی شبکه داخلی «اچ.بی.او»، رمزهای ورود سیستم‌ها و نسخه‌های اولیه فیلمنامه پنج قیمت «بازی تاج و تخت» را هم برای او ارسال کرده‌اند.

هکرها ادعا کرده‌اند راهیابی به سیستم این شبکه شش ماه طول کشیده و آن‌ها طی این مدت ۵۰۰ هزار دلار هزینه کرده‌اند!

بسیاری از مدارک فاش شده «اچ.بی.او» برچسب محرمانه داشته و شامل دعاوی قانونی علیه این شبکه،‌ پیشنهاد همکاری به تهیه‌کنندگان صاحب‌نام، مباحث مربوط به برنامه‌های تکنولوژیکی، فهرستی از ۳۷ هزار و ۹۷۷ مخاطب «ریچارد پلپر» در ایمیل او می‌شود. هکرها همچنین لیستی از اطلاعات محرمانه بازیگران سریال «بازی تاج و تخت» که شامل شماره تلفن و آدرس ایمیل «پیتر دینکلج»، «لنا هیدی» و «امیلیا کلارک» می‌شود را هم افشا کرده‌اند.

چند روز پیش هم اعلام شد سرورهای شبکه «اچ.بی.او» هک شده و نسخه فیلمنامه اپیزود جدید سریال «بازی تاج و تخت» در فضای مجازی منتشر شده است. بعد از آن، نسخه کیفیت پائین قسمت چهارم از فصل هفتم این مجموعه تلویزیونی هم پیش از انتشار رسمی در روز یکشنبه، در فضای مجازی منتشر شد.

این اولین‌ بار نیست که سریال «بازی تاج و تخت» با چنین حوادثی رو به رو می‌شود؛ این مجموعه تاکنون میلیون‌ها بار به صورت غیرقانونی دانلود و به اشتراک گذاشته است. شبکه تلویزیونی «اچ.بی.او» ضمن محکوم کردن این اتفاق آن را مختل‌کننده و ناراحت‌کننده توصیف و اعلام کرد تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.

هفته پیش از این جریان، برخی از خبرنگاران ایمیل‌هایی مبنی بر این که «بزرگترین درز اطلاعاتی فضای سایبری در حال روی دادن است» دریافت کرده بودند.

مجموعه «بازی تاج و تخت» بر اساس رمان‌های «ترانه‌ یخ و آتش» نوشته «جورج آر.آر. مارتین» ساخته می‌شود و «دیوید بنیوف» و «دی.بی. وایس» کارگردانان این پروژه تلویزیونی هستند. این سریال روایت‌کننده‌ چندین خط داستانی از مجموعه رمان «ترانه یخ و آتش» است که داستان آن در قلمرو خیالی هفت پادشاهی «وستروس» می‌گذرد. «بازی تخت و تاج» راوی تاریخچه نبرد خشونت‌بار بین خانواده‌های اشرافی در آن سرزمین است که برای به دست آوردن تخت آهنین تلاش می‌کنند.

این مجموعه در سال ۲۰۱۵ برای چهارمین سال پیاپی در صدر فهرست دانلود غیرقانونی سریال‌های تلویزیونی در جهان قرار گرفت و تنها فصل پنجم آن بیش از ۱۴ میلیون بار به صورت غیرقانونی دانلود شده است.

«بازی تاج و تخت» که سال گذشته در ۲۴ بخش نامزد کسب جایزه امی (اسکار تلویزیونی) بود، توانست رکورد ۱۲ جایزه «امی» را برای یک مجموعه تلویزیونی از آن خود کند. جذابیت این مجموعه تلویزیونی آمریکایی‌ تا حدی بوده که علاوه بر جوایز تلویزیونی که نصیب سازندگانش کرده، سیلی از گردشگران را برای دیدن لوکیشن‌های فیلمبرداری‌ این پروژه در ایرلند شمالی ترغیب کرده است.

پخش فصل هفتم این سریال پربیننده اخیرا آغاز شده و فصل هشتم و نهایی آن نیز سال ۲۰۱۸ میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 

سریال بازی تاج و تخت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین