کد خبر: 8873 A

گزینه‌های فهرست انتقام آریا استارک را بیشتر بشناسیم/ خرده‌جنایت‌های پدردختری!

گزینه‌های فهرست انتقام آریا استارک را بیشتر بشناسیم/ خرده‌جنایت‌های پدردختری!

از قبل تر می‌دانستیم که آریا استارک در نهایت به یک قاتل خونسرد و بی‌رحم تبدیل خواهد شد.

ایران آرت: یکی از شخصیت های اصلی این سریال که در طول شش فصل قبلی تغییرات ظاهری و شخصیتی بسیاری داشته کسی نیست جز آریا استارک، کوچک ترین دختر خانواده ی ند استارک که در فصل اول دختربچه ای ریزجثه اما جسور و با آرزوهای بزرگ بود. آریا از همان ابتدا شخصیت جذابی داشت، دختری که به جای بازی با عروسک و یادگیری دوخت و دوز دوست داشت با شمشیر بجنگد.

آریا پس از قتل پدرش، که خود شاهد آن بود، فهرستی از افرادی که به او و خانواده اش ظلم کرده بودند را تهیه کرده و هر بار بر تعداد آن ها می افزود. او همواره اسم این افراد را با خود تکرار می کرد تا روزی فرا برسد که بتواند از آن ها انتقام بگیرد و انتقام های او با قتل برخی از افراد حاضر در این فهرست و به خصوص والدر فری و خانواده ی او به مراحل حساسی رسیده است. از همان فصل پنجم و ششم و حتی قبل تر نیز می دانستیم که آریا استارک در نهایت به یک قاتل خونسرد و بی رحم تبدیل خواهد شد و حالا با دیدن اپیزود اول فصل هفتم این باورهای ما به حقیقت تبدیل شده اند. او در راه وستروس است و می خواهد به دشمنان خانوادگی اش خودی نشان دهد. بعد از کشتن والدر فری و خانواده اش، نفر بعدی در لیست آریا که می تواند باشد؟!!
در ادامه افرادی که در فهرست مرگ آریا استارک قرار دارند را با جزییاتی در مورد علت حضور آن ها در این فهرست و شرایط کنونی شان به شما خواهیم گفت.
۱- سرسی لنیستر
دلیل حضور در فهرست مرگ: او به نادرستی ند استارک، پدر آریا را به خیانت متهم کرده و پس از دستگیری باعث شد که دستور قتل وی توسط پسرش، جافری، صادر شود.
شرایط کنونی: زنده و نشسته بر تخت آهنین، در حال نقشه کشیدن برای دشمنان و نبرد پیش رو با کسانی که سلطنت او را تهدید می کنند، به ویژه دینریس تراگرین، تیریون لنیستر و جان اسنو. او در اپیزود اول فصل هفتم نقشه ای بزرگ از قلمرو وستروس را در صحن محل فرمانروایی خود کشیده و دائم روی آن قدم می زند در حالی که گرگور کلیگین زامبی و برادرش جیمی در کنار او هستند اما به نظر می رسد که جیمی مدت زیادی در کنار او نخواهد ماند. در اپیزود اول فصل هفتم آریا به سربازان وستروسی می گوید که قصد سفر به کینگز لندینگ و کشتن سرسی را دارد و می دانیم که وی توانایی چنین کاری را دارد
۲- ایلین پَین
دلیل حضور در فهرست مرگ: وی به دستور جافری، سر ند استارک را از بدنش جدا کرد.
شرایط کنونی: زنده، اما مدت زیادی است که هیچ خبری از او در سریال شنیده نمی شود. با این وجود، ایلین پَین در لیست مرگ آریا به اندازه ی کسان دیگری که هنوز زنده اند و در وستروس جولان می دهند برای او اهمیت ندارد.
۳- ملیساندر
دلیل حضور در فهرست مرگ: به خاطر بردن گندری از گروه «برادران بدون پرچم»
شرایط کنونی: زنده و خیلی خیلی پیر، تبعید شده از وینترفل توسط جان اسنو. او به سمت جنوب می رود و آخرین باری که آریا را دیدیم در ریورلندز بود. پس امکان این که این دو با هم مواجه شوند وجود دارد. شاید آریا به خاطر این که ملیساندر توانست برادرش، جان اسنو را به زندگی بازگرداند او را ببخشد اما احتمال آن کم است.
۴- بریک دوندارین
دلیل حضور در فهرست مرگ: به خاطر این که گندری را به ملیساندر فروخت و سگ شکاری را آزاد کرد.
شرایط کنونی: زنده و در کنار سگ شکاری (The Hound) به سمت شمال می رود تا با وایت واکرها مقابله کند. وی تاکنون بیش از ۶ بار مرده و زنده شده است و اگر چه آریا می تواند او را بکشد اما به احتمال فراوان به لطف دوستش ثوروس اهل میر و خدای روشنایی به سرعت زنده خواهد شد.
۵- ثوروس اهل میر
دلیل حضور در فهرست مرگ: به خاطر فروختن گندری به ملیساندر و آزاد کردن سگ شکاری همراه با دوستش بریک دوندارین در گروه «برادران بدون پرچم»
شرایط کنونی: زنده و همراه با سگ شکاری اما برخلاف گذشته موهایش را از پشت بسته است. آریا استارک برای کشتن بریک دوندارین باید ابتدا ثوروس را از میان بردارد تا دیگر نتواند بریک را برای چندمین دفعه به زندگی بازگرداند. او برای سگ شکاری نقشه هایی دارد که تنها در ادامه ی سریال مشخص خواهند شد.
۶- پولیور
دلیل حضور در فهرست مرگ: به خاطر دزدیدن شمشیر آریا با نام «Needle» و کشتن لومی دوست آریا
شرایط کنونی: مرده. آریا به کمک سگ شکاری توانست در مهمانخانه ای در وستروس شمشیرش را از پولیور پس گرفته و بلافاصله او را با فرو کردن شمشیر باریک خود در گلویش بکشد.
۷- جافری برثیون
علت حضور در فهرست مرگ: به خاطر صادر کردن همراه با شادی دستور اعدام ند استارک و کشتن دوستش میکا. همچنین برای این که انسان بسیار بسیار بی رحم و سنگدلی بود.
شرایط کنونی: مرده. مسموم شده توسط لیتل فینگر و اولنا تایرل. تنها موضوع ناراحت کننده در مورد مرگ جافری این بود که آریا دخالتی در آن نداشت.
۸- رورژ
علت حضور در فهرست مرگ: برای شکنجه ی مردم در هررنهال و تهدید آریا به تجاوز و مرگ.
شرایط کنونی: مرده. وقتی که رورژ به آریا و سگ شکاری حمله کرد آریا او را به قتل رساند.
۹- گرگور “کوه” کلیگین
دلیل حضور در فهرست مرگ: برای شکنجه در هررنهال و اعمال وحشتناکش در ریورلندز
شرایط کنونی: زامبی. اوبرین مارتل او را کشت اما استاد بزرگ «کیبورن» با آزمایش های خود او را به زندگی بازگرداند.
۱۰- سندور “سگ شکاری” کلیگین
علت حضور در فهرست مرگ: برای کشتن میکا، پسر قصاب و دوست آریا به دستور جافری در فصل اول و در جاده ی کینگزرَود
شرایط کنونی: زنده. آریا استارک در انتهای فصل چهارم او را رها کرد تا بمیرد اما سگ شکاری توسط برادر رَی نجات یافت. اگر چه آریا او را تنها گذاشت تا بمیرد اما این دو به نحوی از شخصیت همدیگر خوششان می آید بنابراین اگر بار دیگر به هم برخورد کنند بعید است که آریا او را بکشد. سگ شکاری به اندازه کافی رنج کشیده است.
۱۱- تایوین لنیستر
دلیل حضور در فهرست مرگ: او مغز متفکر پشت قضیه ی عروسی سرخ بود. والدر فری به تنهایی نمی توانست چنین نقشه ای را طرح ریزی و عملی کند.
شرایط کنونی: مرده. پسرش تیریون او را وقتی که در دستشویی بود با کمان زنبوری کشت. شاید آریا از این که نتوانسته نقشی در قتل تایوین ایفا کند ناراحت شود اما قتل در دستشویی می تواند الهام بخش او در انتقام های پیش رو باشد.
۱۲- مرین ترانت
دلیل حضور در فهرست مرگ: به خاطر قتل سیریو فورل، استاد شمشیربازی آریا. مرین ترانت اولین نفر در فهرست مرگ آیا استارک بود.
شرایط کنونی: مرده. خیلی مرده. در مهمانخانه ای در براووس، آریا ابتدا چشم های او را کور کرد سپس در حالی که خودش را به او معرفی می کرد با ضربات آرام و پشت سر هم خنجر او را کشت.
۱۳- والدر فری
دلیل حضور در فهرست مرگ: آیا لازم است به شما یادآوری کنیم که در عروسی سرخ چه اتفاقی رخ داد؟!!
شرایط کنونی: مرده. قبل از این که آریا گلوی او را ببرد کیکی که با گوشت پسرانش لوثار و بلک والدر درست شده بود را به خورد او داد.

 

سریال بازی تاج و تخت سرسی لنیستر آریا استارک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین