کد خبر: 8690 A

فیلم ایرانی برنده جایزه مایکل مور بخت اسکار 2018 شناخته شد

فیلم ایرانی برنده جایزه مایکل مور بخت اسکار 2018 شناخته شد

این جشنواره با شعار «فقط فیلم‌های بزرگ» هیچ فراخوانی منتشر نمی‌کند و هیچ فیلم‌ساز یا پخش کننده‌ای امکان ارسال فیلم به این جشنواره را ندارد.

ایران‌آرت: فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران که برای حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم «تراورس سیتی»، جشنواره «مایکل مور» مستندساز شهیر آمریکایی دعوت شده بود در نهایت جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی این جشنواره را دریافت کرد.

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جشنواره «تراورس سیتی» که توسط مایکل مور پایه‌گذاری و مدیریت می‌شود این است که این جشنواره با شعار «فقط فیلم‌های بزرگ» هیچ فراخوانی منتشر نمی‌کند و هیچ فیلم‌ساز یا پخش کننده‌ای امکان ارسال فیلم به این جشنواره را ندارد. جشنواره فیلم «تراورس سیتی» فیلم‌های بخش مسابقه هر دور خود را توسط نمایندگان جشنواره شناسایی و برای حضور در آن دعوت می‌کند.

«روتوش» با درخشش در جشنواره‌های آمریکایی مورد توجه برگزار کنندگان این جشنواره قرار گرفته و برای شرکت در آن دعوت شده بود. به گزارش ایسنا، این فیلم با کسب جوایز از جشنواره‌های «ترایبکا» و «پالم اسپرینگز» و «کراکوف» مجوز حضور در رقابت اسکار خارجی بهترین فیلم کوتاه 2018 را کسب کرده است.

عواملی که در ساخت این فیلم کوتاه با کاوه مظاهری همکاری داشته‌اند، عبارتند از بازیگران: سونیا سنجری، محمدحسین زیکساری، هانا فولادی فرد، آزاده آبادپور، سیامک فارسی، هانیه مفلح، فروغ عزیزی، نگین احمدی، شیرین هراتی، مدیر فیلم‌برداری: محمدرضا جهان پناه، طراح صحنه: عادله چراغی، تدوین: پویان شعله‌ور، طراحی گریم: حسنا خان محمدی، صدابردار: هادی معنوی پور، صداگذار: حسین قورچیان، مدیر تولید: علی جانب اللهی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: حامد نجابت، اصلاح رنگ و نور: محسن خیرآبادی، طراح پوستر: علی باقری، سرمایه‌گذاران: انجمن سینمای جوانان ایران، کاوه مظاهری، پویان شعله‌ور، گیلناز میرمشتاقی، تهیه‌کننده: کاوه مظاهری، تهیه‌شده در انجمن سینمای جوانان ایران.

سیزدهمین دوره جشنواره فیلم تراورس سیتی از ۲۵ تا ۳۰ جولای برابر با ۳ تا ۸ مرداد در آمریکا برگزار شد.

 

مایکل مور فیلم روتوش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین