کد خبر: 8678 A

۱۰ سریال برتر امسال که نباید از دست داد

۱۰ سریال برتر امسال که نباید از دست داد

داستان جامعه ای در آینده را روایت می کند که در آن میزان قدرت باروری به دلیل بیماری های مقاربتی به شدت کاهش یافته است.

 

 

ایران‌آرت: باید گفت که بدون شک انتخاب بهترین سریال های تلویزیونی جدیدی که پخش آن ها در سال ۲۰۱۷ آغاز شده کار بسیاری سختی است و هر گاه که بخواهیم فهرستی کوتاه از بهترین سریال ها را انتخاب کنیم مجبور می شویم بسیاری از سریال های محبوب را نادیده بگیریم.
از همه مهم تر این که سلایق افراد متنوع و متفاوت بوده و نمی توان فهرستی را ارائه داد که همه ی افراد با آن موافق باشند. پس باید بگوییم که شاید اگر قرار بود هر ماه چنین فهرستی تهیه می شد سریال های متفاوتی در آن قرار می گرفتند. در هر حال قصد داریم در ادامه ی این مطلب ۱۰ سریال جدید و برتری که در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار به نمایش درآمده و بیش از سریال های دیگر در تمامی رسانه های تصویری مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفته اند را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.
۱۰- دیترویتی ها- شبکه ی کمدی سنترال
ویژگی مهم کمدی «دیترویتی ها» (Detroiters) صداقتی است که در هر کدام از اپیزودهای آن دیده می شود بدون این که شاهد کوچک ترین نشانی از خودبینی و خودستایی در آن ها باشیم. این سریال داستان سم و تیم به ترتیب با بازی سم ریچاردسون و تیم رابینسون را روایت می کند که در یک شرکت تبلیغاتی کار کرده و علاقه ی بسیاری به همدیگر، خانواده و شهر خود، دیترویت دارند. این دو گاهی بدجنس شده و از در انتقام وارد می شوند اما از بدبینی و بی رحمی موجود در کمدی های امروزی خبری نیست.
آن ها عادات و تفریحات جالبی دارند. ناگهان سم رفته رفته به یک مرد ژیگولو تبدیل می شود که با زنان زیادی ارتباط برقرار می کند و در نهایت در می یابد که شیفته ی یکی از این زنان شده است. همچنین آن ها با یکی از مشتریان خود به مشکل برخورد می کنند که همگی این موضوعات داستان های شیرین سریال «دیترویتی ها» را تشکیل می دهند.
۹- رژیم غذایی سانتا کلاریتا- سرویس اینترنتی نت فلیکس
کمدی ترسناک «رژیم غذایی سانتا کلاریتا» (Santa Clarita Diet) داستان زوجی با بازی درو بریمور در نقش شیلا و تیموتی اولیفانت در نقش جوئل را روایت می کند که در زمینه ی مشاوره املاک فعالیت می کنند.
زندگی آرام آن ها بعد از این که شیلا به یک زامبی تبدیل می شود به شدت تغییر می کند. شیلا نیاز دارد که از بدن انسان تغذیه کند و همزمان این موضوع را نیز از دیگران پنهان نگه دارد اما برخی از اطرافیان او به هویت زامبی شیلا پی می برند و این موضوع داستان های جالبی را برای او و خانواده اش به وجود می آورد. سریال پر است از شوخی های بامزه ای که از آن ها لذت خواهید برد.
۸- نبرد خوب- شبکه ی سی بی اس
سریال «نبرد خوب» (The Good Fight) در واقع دنباله ی سریال محبوب «همسر خوب» (The Good Wife) که اتفاقات یک سال بعد از پایان این سریال را روایت می کند. یک کلاهبرداری مالی باعث می شود که مایا به عنوان یک وکیل جوان اعتبار خود را از دست داده و تمامی پس انداز دوست و استادش را ببازد.
این دو در نهایت مجبور می شوند موسسه ی حقوقی که در آن کار می کنند را ترک کرده و با یکی دیگر از دوستانشان در یک موسسه ی تحقیقاتی که بر روی پرونده های خشن پلیس کار می کنند مشغول شوند. این تغییر زمینه ی کاری اتفاقات جالبی را برای این سه همکار و دوست در پی دارد. ترس آن می رفت که این سریال نتواند موفقیت سریال قبلی را تکرار کند اما استقبال تماشاگران عکس این موضوع را به اثبات رسانده و دنیای سریال بسیار غنی و بی نقص ترسیم شده و هر کدام ا شخصیت ها جذابیت خاص خود را دارند.
۷- هر بار یک روز، سرویس اینترنتی نت فلیکس
سریال «هر بار یک روز» (One Day at a Time) در واقع دنباله ای متفاوت برای یک سریال تلویزیونی در دهه های ۷۰ و ۸۰با همین نام اس. سریال داستان یک پرستار سابق ارتش ایالات متحده را روایت می کند که تنها شده و باید با کمک مادر کوبایی دمدمی مزاجش از دو فرزندش نگهداری کند. وی در مطب یک پزشک به نام دکتر استفن توبولوفسکی مشغول به کار بوده و دکتر توبولوفسکی به او اجازه می دهد که زودتر به خانه بازگشته و کارهای مربوط به فرزندان و مادرش را انجام دهد.
مشکلاتی که در زمان حضور در ارتش با آن ها درگیر بوده اکنون نیز زندگی و کار او را به مخاطره می اندازند. شوهر سابق او که یک نظامی سابق بوده و شرایط روانی خطرناکی دارد مشکلاتی را برای او به وجود می آورد که زندگی این پرستار را تهدید می کنند. این سریال به شیوه ای زیرکانه مسائلی همچون اختلال استرس پس از حادثه، نابرابری در پرداخت دستمزد، مشکلات نوجوانان در سنین بلوغ، تفاوت نسل ها و رسوم سنتی را به تصویر می کشد. این سریال بسیار محکم و گیرا بوده و وقتی تماشای آن را شروع کنید برای دیدن اپیزود بعدی صبر نخواهید کرد.
۶- خدایان آمریکایی، شبکه ی استارز
سریال «خدایان آمریکایی» (American Gods) با رسیدن کشتی دسته ای از وایکینگ ها به سواحل آمریکای شمالی آغاز می شود و بومیان آمریکایی با رگبار تیرهای خود این افراد را مجبرو به عقب نشینی می کنند. وایکینگ ها برای خدای موسوم به «اودین» قربانی هایی را انجام می دهند تا این که بادی وزیدن گرفته و آن ها را به خانه می رساند.
در زمان کنونی فردی به نام «ماه تاریک» پس از مرگ همسرش در یک حادثه رانندگی از زندان آزاد می شود و در راه بازگشت به خانه با شخصی به نام «وندزدی» آشنا می شود که از او می خواهد به عنوان محافظ برای او کار کند. در ادامه ماه تاریک خود را گرفتار در نبرد بین خدایان قدیم و جدید می بیند که هر روز قوی تر از قبل می شوند. این سریال هر بار به گذشته باز می گردد و ارتباط داستان های گذشته و حال با پیش رفتن سریال مشخص می شود.
۵- ۱۳ دلیل چرا- سرویس اینترنتی نت فلیکس
سریال «۱۳ دلیل چرا» (۱۳ Reasons Why) را باید یکی از بهترین و جنجالی ترین سریال های جدید در سال ۲۰۱۷ دانست که داستان دختر نوجوانی را روایت می کند که به دلیل مشکلاتی که همکلاسی هایش برای او به وجود می آورند خودکشی می کند. خیانت ها، تنهایی و تهدیدهایی که یکی پس از دیگری در مدرسه برای یک دختر خوش قلب رخ می دهد راهی جز خودکشی برای وی باقی نمی گذارد. اما وی قبل از خودکشی صحبت هایش در مورد کسانی که باعث خودکشی او شده اند را روی ۱۱ نوار کاست ضبط کرده و ترتیبی می دهد که به نوبت به دست تمامی کسانی که اسم آن ها در این نوارها برده می شود برسد.
پیام او در این نوارها این است که تمامی اطرافیان و دوستان او فرصت این را داشته اند که او را از تنهایی درآورده و مانع خودکشی او شوند اما هر کدام با بی توجهی رنج او را نادیده گرفته اند. تماشای این سریال را به شما توصیه می کنیم زیرا بدون شک از دیدن آن لذت خواهید برد.
۴- ریوردَیل- شبکه ی سی وی (The CW)
اگر بخواهید سریال «ریوردیل» (Riverdale) را توصیف کنید باید آن را ترکیبی از سریال های «Gossip Girls» و «Twin Peaks» و کتاب های آرچی کمیک دانست. در یک تابستان پرحادثه و پس از مرگ یکی از دوستان ورزشکارش، آرچی اندروز از علاقه اش به موسیقی آگاه می شود. وی پس از آغاز سال ماقبل آخر تحصیلی خود علاقه اش به موسیقی را با یکی از دوستانش به نام بتی کوپر که در همسایگی آن ها زندگی کرده و رازهای خودش را دارد در میان می گذارد. در این اثنا یک دختر زیبا و جنجالی از خانواده ای ثروتمند به شهر می آید که توجه آرچی را به سرعت به خود جلب می کند. در ادامه بتی کوپر و این دختر دردسرساز نیز به سرعت با هم دوست می شوند.
سپس اتفاقاتی که در تابستان پر فراز و نشیب افتاده است روایت شده و حقایق جدیدی مشخص می گردد. این سریال اگر چه تمی نوجوانی دارد اما همزمان رازآلودی یک داستان پلیسی جنایی را نیز در خود دارد.
۳- دشمنی- شبکه ی FX
سریال «دشمنی» (Feud) نشان داده است که رایان مورفی در روایت داستان های سرراست و کوتاه استعداد خارق العاده ای دارد. این سریال در واقع دشمنی دراز مدت جوآن کرافورد و بتی دیویس، دو بازیگر سرشناس سینمای کلاسیک را به تصویر می کشد که نقش های این دو را به ترتیب جسیکا لانک و سوزان ساراندون ایفا می کنند.
اگر چه فیلم رابطه ی خصمانه ی این دو و همبازی شدنشان در فیلم «بر بیبی جین چه گذشت؟» (Happened to Baby Jane?) را به تصویر می کشد اما به شیوه ای ظریف سیاست های کمپانی که از این دو سوء استفاده کرده و آن ها را کنار گذاشت را محکوم می کند و این که شخصیت آن ها در انظار عمومی چه تاثیری بر روی شخصیت واقعی آن ها کذاشت را به خوبی نشان می دهد. تمامی بازیگران سرشناس حاضر در این سریال بازی های فوق العاده ای از خود ارائه داده اند که تماشای آن را لذت بخش خواهد کرد
۲- داستان پیشخدمت- شبکه ی هولو (Hulu)
سریال «داستان پیشخدمت» (The Handmaid’s Tale) به خوبی و با ظرافت تاثیرات جنسیت انسان ها، روابط شخصی و زندگی در یک شهر فاسد با تفکرات مذهبی پیوریتنی (puritanical) را به تصویر می کشد. در واقع سریال داستان جامعه ای در آینده را روایت می کند که در آن میزان قدرت باروری افراد به دلیل بیماری های مقاربتی و آلودگی های زیست محیطی به شدت کاهش یافته و در این آشوب یک حکومت دینی مسیحی بعد از یک جنگ داخلی ویرانگر در ایالات متحده به قدرت می رسد. رهبران متعصب این حکومت جامعه ای طبقه بندی شده و به خصوص زنان اجازه ی کار کردن، داشتن اموال و پول و حتی خواندن را ندارند.
در این میان زنان جوانی که به آن ها «پیشخدمت» (handmaid) گفته می شود و تنها زنانی هستند که توان باروری دارند توسط افراد بانفوذ طبقه ی بالای جامعه استثمار می شوند. هر یک از این زنان در صورت کوچک ترین خطایی اعدام خواهند شد. داستان به مصائب یکی از این زنان که قبلاً زندگی شیرینی داشته و اکنون مورد سوء استفاده قرار می گیرد می پردازد.
۱- لژیون- شبکه ی FX
سریال «لژیون» (Legion) داستان مرد جوانی به نام دیوید هالر را روایت می کند که به وی اعلام می شود به بیماری اسکیزوفرنی مبتلا شده و برای مدتی در مراکز درمانی بیماران روانی بستری می شود. وی پس از دیدار با یک بیمار روانی دیگر در می یابد که مشکل او فراتر از یک بیماری روانی است و او او توانایی های خارق العاده ای دارد.
در ادامه وی مورد بازجویی های مقامات پلیس قرار می گیرد و در ادامه اتفاقات جالبی برای وی و اطرافیانش و تعدادی فرد غریبه رخ می دهد که همگی به توانایی های ذهنی خارق العاده ی دیوید هالر مربوط می شوند. عوامل سرشناسی در این سریال حضور دارند که سریال «لژِیون» را به سریالی قابل توجه و دیدنی تبدیل کرده اند.

 

سریال دیترویتی ها رژیم غذایی سانتا کلاریتا نبرد خوب هر بار یک روز خدایان آمریکایی داستان پیشخدمت لژیون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین