کد خبر: 8627 A

مادام و کافه روشنفکری‌اش و امین تارخ و احسان کرمی با نقش متفاوت در تنها اثر سیاسی بهرام بیضایی

مادام و کافه روشنفکری‌اش و امین تارخ و احسان کرمی با نقش متفاوت در تنها اثر سیاسی بهرام بیضایی

مادام از نخستین گروه مهاجران ارمنی محسوب می‌شود که سنت کافه‌داری و کافه‌نشینی را در مناطق مرکزی تهران پی‌ریزی کردند

ایران‌آرت: رویا تیموریان، احسان کرمی و امین تارخ به فیلم‌تاتر «آینه‌های روبرو» پیوستند. 

فیلم‌تاتر «آینه‌های روبرو» اثر بهرام بیضایی و به کارگردانی محمد رحمانیان و به تهیه‌کننده‌گی اجرایی آزیتا موگویی در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.
به گزارش ایسنا، رویا تیموریان در این فیلم‌تاتر نقش مادام را بازی می‌کند. مادام از نخستین گروه مهاجران ارمنی محسوب می‌شود که سنت کافه‌داری و کافه‌نشینی را در مناطق مرکزی تهران – از جمله خیابان نادری- پی‌ریزی کردند و حاصل کسب و کارشان آغاز برپایی پاتوق‌های روشنفکری نظیر کافه فیروز یا کافه نادری در کلان‌شهر تهران بود. مادام یکی از شاه‌ نقش‌های این اثر عاشقانه است. 
از سوی دیگر حضور احسان کرمی در نقش آقای افتخاری امکانی را برای علاقه‌مندان این هنرمند فراهم ساخته تا او را در کارکتری تازه ببینند، یک جوان بازاری سنتی که در تجربه‌های عاشقانه‌ی خود مجبور می‌شود تن به بازی سرنوشت دهد و در گیر و دار شرایط بحرانی کشور در سال 1335 از عشق خود دست بشوید.
همچنین امین تارخ بخشی از «آینه‌های روبرو» را روایت می‌کند.
فیلم‌تاتر «آینه‌های روبرو» از ۱۵ مرداد ماه هر شب ساعت ١٨:٣٠ در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود. 
فیلمنامه «آینه‌های روبرو» سال ۱۳۵۹ توسط بهرام بیضایی نوشته شد اما هیچ‌گاه امکان ساخته‌شدن این فیلم فراهم نشد. «آینه‌های روبرو» تنها اثر استاد بیضایی است که مستقیم به مسایل مربوط به انقلاب ایران در سال ۵۷ می‌پردازد و  گفته می‌شود در ذات خود یکی از عاشقانه‌ترین آثار بیضایی است.

 

 

امین تارخ بهرام بیضایی محمد رحمانیان رویا تیموریان احسان کرمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین