کد خبر: 8480 A

بهترین اقتباس‌های سال گذشته (قسمت آخر)

از روزگار ممنوعیت مسکرات تا لئوناردو دی‌کاپریوی قاتل

از روزگار ممنوعیت مسکرات تا لئوناردو دی‌کاپریوی قاتل

فیلم‌هایی که امسال روی پرده رفتند و برنامه‌هایی که در آینده ساخته خواهند شد.

ایران‌آرت: در قسمت قبل همین مطلب نگاهی داشتیم به برخی از فیلم‌های اقتباسی که شرح آن را در اینجا می‌توانید بخوانید و این هم ادامه مطلب؛

 

فیلم‌های روی پرده امسال

زندگی‌هایی شجاعانه در شب‌های سرد

ژانویه ٢٠١٧ با نمایش فیلم اقتباسی صوفی و خورشید درخشان آغاز شد که از رمانی نوشته آگوستا تروبوبر گرفته شده و داستان یک مرد ساکت و منزوی به نام آقای اوتو را در شهر آرام و ساکت جورجیا در ‌سال ١٩٣٩ روایت می‌کند که به‌عنوان باغبان توسط خانم ان استخدام شده است. در همسایگی آنها یک صوفی زندگی می‌کند که عشقش را در جنگ جهانی اول از دست داده و خودش را در یک زندگی بدون لذت و سرگرمی محصور کرده است. اما برای اوتو صوفی گویی یکی از معجزات زندگی است...

زندگی در شب که براساس داستانی از دنیس لیهان ساخته شده، دیگر فیلم اقتباسی امسال بود که با بازی، کارگردانی و نویسندگی بن افلک در اولین ماه ‌سال روی پرده آمد. زندگی در شب سال‌های ١٩١٩ تا ١٩٣٣ یعنی سال‌های ممنوعیت فروش و مصرف مشروبات الکلی را به تصویر می‌کشد؛ قصه‌ای جذاب که راوی شخصیت‌هایی با پایگاه‌های اجتماعی متفاوت، از دوستان واقعی و دشمنان بی اعتنا به رنج و خواسته واقعی مردم، تا الکلی‌ها، فاحشه‌ها، کشیش‌ها و حتی مردمان بد ذات و قسی‌القلب را شامل است؛ که همه و همه در تلاش برای نجات و رهایی از آن شرایط و رسیدن به رویای آمریکایی‌شان هستند.

آلونک ویلیام پی .یانگ و همسر نگهبان باغ وحش دایان آکرمن دو داستان دیگری هستند که دستمایه اقتباس کنندگان سینمایی قرار گرفتند. آلونک داستان مردی بسیار افسرده را تعریف می‌کند که به یک مرحله غیرقابل درک از زندگی می‌رسد که کم حرفی ناشی از افسردگی و رسیدن به یک دعوت شخصی یا همان ندای درونی است. او برای ملاقات با خدا باید به مکانی برسد که آلونک نامیده می‌شود...

همسر نگهبان باغ وحش، اما، داستانی جنگی است که توسط دایان آکرمن روایت شده و از روی داستانی واقعی به همین نام نگارش و به تصویر کشیده شده است. دایان آکرمن در این داستان قصه‌های واقعی از نگهبانان باغ وحش ورشو را به نمایش می‌گذارد. داستان شجاعت‌های زمان جنگ؛ که گلوله‌ها و مهمات را در قبرها و در محدوده نگهداری فیل‌ها و مواد منفجره را در بیمارستان حیوانات از دید نازی‌ها دورنگه می‌داشتند. این فیلم در ماه مارچ روی پرده آمده و موفقیت نسبی قابل ذکری را به دست آورد... .

 

برنامه آینده

شهر گمشدهz که از روی کتابی که دیوید گرن در ‌سال ٢٠٠٩ از روی داستانی واقعی نوشته بود ساخته شده است، نه‌تنها در فستیوال فیلم نیویورک موفقیت شگفت انگیزی داشت، که حتی از آن به‌عنوان یکی از شانس‌های اسکار نیز نام می‌برند.

قلعه شیشه‌ای نیز براساس داستانی از جنیت والز مراحل ساخت و تولید را از ماه می ‌٢٠١٦ آغاز کرده و انتظار می‌رود که این فیلم تا پایان‌ سال ٢٠١٧ اکران شود؛ هرچند که تاکنون تاریخ دقیقی برای نمایش عمومی فیلم مشخص نشده است.

دایره یک فیلم تخیلی است که از روی کتابی به همین نام که در ‌سال ٢٠١٣ به قلم دیوا ایگر منتشر شد، ساخته شده است. تام هنکس و اما واتسون در فیلم دایره بازی می‌کنند. انتظار می‌رود این فیلم نیز تا پایان امسال آماده نمایش باشد.

از کمک شما متشکرم هم فیلمی است که از روی نوشته واقعی دیوید فینکل اقتباس شده است. فیلم نگاه انسانی عمیق دارد روی زندگانی کسانی که باید باقی عمرشان را با حقایق تلخ جنگ و عواقب غیرقابل تغییر آن سپری کنند.

شیطان در شهر سفید شاید یکی از پر سر و صداترین فیلم‌های اقتباسی درحال ساخت باشد. این فیلم که قرار است از روی داستانی به همین نام نوشته اریک لارسون ساخته شود، از حضور لئوناردو دی کاپریو به‌عنوان یک قاتل شکنجه گر زنجیره‌ای قرن نوزدهم بهره مند است.

بسیاری از منابع سینمایی از این فیلم به‌عنوان ششمین همکاری دی کاپریو با مارتین اسکورسیزی نام برده اند. فیلم از زمانی طولانی در مرحله پیش تولید بوده، ولی کمپانی امیدوار است که به‌زودی تولید فیلم شروع شود.

این مطلب با ترجمه رضا فرج‌پور در روزنامه شهروند به چاپ رسیده است.

 

مارتین اسکورسیزی تام هنکس لئوناردو دی کاپریو اما واتسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین