کد خبر: 8435 A

۱۵ حقیقت ناگفته درباره «بازی‌تاج‌وتخت» که نمی‌دانستید (قسمت دوم)

۸۰ اسب به طرف جان اسنو تاختند! یا خانم وحشی در واقع خیلی هم باشخصیت است!

۸۰ اسب به طرف جان اسنو تاختند! یا خانم وحشی در واقع خیلی هم باشخصیت است!

یک ویدیوی منتشر شده از پشت صحنه ی این بخش از نبرد نشان می دهد که همه‌ چیز در اندازه واقعی بوده و هیچ جلوه های ویژه کامپیوتری برای آن به کار نرفته است.

ایران‌آرت: در سال ۲۰۱۶، بیش از ۲۳ میلیون نفر هر اپیزود از سریال زیبای «بازی تاج و تخت» را تماشا کرده و همه در هر اپیزود منتظر اتفاقات غیرمترقبه ای بودند. اما آیا می دانستید که بسیاری از داستان ها و رویدادهای جالب و عجیب در واقع در پشت صحنه ی فیلم و خارج از آن چیزی که در فیلم می بینیم رخ می دهد؟ می خواهیم با هم نگاهی بیاندازیم به واقعیت هایی در مورد این سریال که کمتر به آن ها پرداخته شده است. قسمت اول این مطلب را که شرح آن در اینجا آمده است، دیروز خواندید و این هم ادامه آن؛

۸- قدرت واقعی اسب ها

در فصل ششم، در نبرد سواره نظام سپاه جان اسنو و رمزی بولتون، جان اسنو در میدان نبرد تنها می ماند و سواران رمزی بولتون و اومبر با سرعت فراوان به سمت او حمله ور می شوند اما لشکر اسنو نیز به سرعت برای نجات او اقدام می کنند که این دو صحنه از به یاد ماندنی ترین صحنه های نبرد موسوم به «نبرد حرام زادگان» به شمار می آید. البته اگر فکر می کنید که این صحنه ها با استفاده از پرده ی سبز گرفته شده است کاملاً در اشتباهید. در این صحنه بیش از ۸۰ اسب واقعی با سرعت تمام به سمت جان اسنو حرکت می کردند.

۹- «لیدی» پایان خوشی داشت

یکی از ناراحت کننده ترین صحنه های سریال در فصل اول رخ داد که در آن جافری دستور کشته شدن گرگ محبوب آریا استارک با نام «نایمریا» را صادر کرد. وقتی که سربازان نتوانستند این گرگ را پیدا کنند، ملکه سرسی دستور داد که گرگ سانسا با نام «لیدی» به جای او کشته شود. اگر چه ند استارک مرگ سریع و آرامی را برای این گرگ زیبا رقم زد اما هنوز هم ناله ی دردناک او در صحنه ی آخر را به یاد می آوریم. در واقع سوفی ترنر در طول فیمبرداری عاشق این سگ شد و او را نزد خود برد.

۱۰-اجازه دهید صحنه پر از جنازه شود

چطور سازندگان فیلم چنین صحنه ی تاثیرگذاری از جنازه های انباشته شده روی هم را در طول نبرد موسوم به «نبرد حرام زادگان» در انتهای فصل ششم به تصویر کشیدند؟! یک ویدیوی منتشر شده از پشت صحنه ی این بخش از نبرد نشان می دهد که تمامی این جنازه ها در واقع آدمک هایی در اندازه های واقعی انسان بوده اند و هیچ جلوه های ویژه کامپیوتری برای آن به کار نرفته است. برای این کار مانکن های بسیاری جمع شده و لباس های خاندان اومبر و زره خانواده ی بولتون به آن ها پوشانده شد. سپس لباس های آن ها را به گل و لای و خون غیرواقعی آغشته کرده و روی هم انباشته نمودند. حتی جنازه ی اسب هایی که در این نبرد دیده می شود نیز با استفاده از عروسک ساخته شده اند.

۱۱- ایگریت در واقع  یک بانوی متشخص است

برخلاف چهره ی خشن و وحشی که از ایگریت در این سریال به تصویر کشیده شده است، درواقع  رز لزلی بازیگر این نقش در یک قصر بزرگ شده است. او دوران کودکی خود را در قصر «لیکلی هد» در نزدیکب آبردین اسکاتلند گذرانده زیرا پدرش سباستین لزلی رییس خاندان لزلی بوده و قصر فوق به مدت بیش از ۵۰۰ سال است در تملک این خانواده قرار دارد.

۱۲- معضل لنزهای تماسی بازیگران

در کتاب های «ترانه ی یخ و آتش»، دینریس تارگرین و برادرش وایسریس چشم های ارغوانی دارند و سازندگان سریال تصمیم گرفتند که این موضوع را در سریال بگنجانند. در کمال ناباوری امیلی کلارک با لنزهای ارغوانی مشکل زیادی داشت و این موضوع باعث شد که سازندگان سریال مجبور شوند تصاویر مربوط به دینریس را دوباره با چشم های آبی طبیعی او بگیرند.

البته این تنها داستان مربوط به چشم ها در این سریال نیست: در بسیاری از اپیزودهای فصل ششم سریال، آریا استارک (با بازی مایسی ویلیامز) در طول آموزش خود نزد مردان بدون چهره کور است. مایسی ویلیامز برای این که چنین شرایطی را به خوبی بازی کند در تمام صحنه ها از یک لنز تماسی مات به قطر ۱۶ میلی متر استفاده می کرد که تنها در صحنه های نبرد یک سوراخ کوچک در وسط آن برای داشتن دیدی محدود تعبیه شده بود.

۱۳- قلب اسب تهوع آور

شاید همه ی شما این صحنه را به یاد داشته باشید. در یکی از به یاد ماندنی ترین صحنه های فصل اول سریال، دینریس قلب یک اسب نر را برای بدست اوردن دل ریسس زنان دوثراکی به دندان می گیرد. جالب این که تهوع و انزجار امیلی کلارک در این صحنه واقعیت دارد. قلب اسبی که وی می خورد در واقع از یک ماده ی چسبناک درست شد و یک شربت شیرین قرمز نیز به آن تزریق گردید تا در حین خوردن قلب توسط دینریس این شربت مانند خون از آن بیرون زده و صورت دینریس را بپوشاند. اما تنها شیرین بودن یک چیز نمی تواند به معنای قابل خوردن آن باشد. کلارک خود این ماده را «چیزی شبیه مربای منجمد شده» توصیف کرده و ادعا می کند که بارها در طول فیلم برداری این صحنه به وی حالت تهوع دست داده است.

۱۴- یک لنیستر همیشه بدهی خود را می پردازد

اگر چه تیریون و سرسی در این سریال مناقشات و درگیری های زیادی با هم داشتند اما پیتر دینکلیج و لینا هیدی، بازیگران این دو نقش مدت زیادی است که در زندگی واقعی دوستان نزدیکی هستند. نکته ی جالب تر این که دینکلیج به هیدی پیشنهاد داد که برای بازی در نقش سرسی لنیستر پیشقدم شود. هیدی نیز پیشنهاد او را پذیرفت و نویسندگان فیلم نیز از جلسه ی آزمایش وی رضایت داشته و او را برای ایفای نقش سرسی لنیستر انتخاب کردند.

۱۵- خواندن کتاب کار بچه درس خوان ها است

اگر چه تاکنون ۶ فصل از این سریال بر اساس مجموعه داستان های «ترانه ی یخ و آتش» ساخته شده است اما در واقع تعداد زیادی از بازیگران سریال هنوز این کتاب ها را نخوانده اند. تاکنون ۵ جلد از این مجموعه کتاب توسط جورج آر آر مارتین منتشر شده و بازیگرانی مانند مایسی ویلیامز (در نقش آریا استارک)، لینا هیدی، پیتر دینکلیج یا لیام کانینگام (در نقش سِر داووس) هیچ کدام از این کتاب ها را نخوانده اند.

البته این موضوع با استقبال سازندگان سریال همراه شده است زیرا آن ها دوست ندارند که این بازیگران با داشتن پیشینه ی ذهنی از کتاب فوق وارد صحنه شوند زیرا تفاوت های بسیاری بین آن چه که در نسخه ی چاپی و نسخه ی تلویزیونی رخ می دهد وجود دارد. به همین دلیل هیچ کدام از بازیگران نمی دانند که کی نقششان به اتمام می رسد و بسیاری از آن ها با خواندن سناریوی هر فصل شگفت زده می شوند.

 

 

اسکاتلند بازی پشت صحنه خانواده زنان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین