کد خبر: 8085 A

سلطان به دی‌کاپریو بازگشت/پرونده قتل بزرگ اف‌بی‌آی زیر دست اسکورسیزی

سلطان به دی‌کاپریو بازگشت/پرونده قتل بزرگ اف‌بی‌آی زیر دست اسکورسیزی

هنوز مشخص نیست که نت‌فلیکس قصد دارد «مرد ایرلندی» را به صورت سینمایی هم اکران کند یا خیر، اما فرتی می‌گوید «فکر نمی‌کنم مارتین قبول کند که یکی از فیلم‌هایش فقط روی پرده کوچک دیده شود و در سینماها پخش نشود.»

ایران‌آرت: بعد از به پایان بردن مراحل فیلمبرداری یک پروژه مافیایی دیگر با نقش‌آفرینی رابرت دنیرو، مارتین اسکورسیزی توجهش را معطوف نخستین پرونده قتل بزرگی می‌کند که اف‌بی‌آی با آن مواجه شد.

مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دی‌کاپریو مشغول تولید اقتباسی سینمایی از رمان جنایی حقیقی «قاتلان فلاور مون: قتل‌های اوسیج و تولد اف‌بی‌آی» به عنوان پروژه بعدی این کارگردان پس از «مرد ایرلندی» هستند.

آن‌طور که مهر گزارش داده، دانته فِرِتی، طراح صحنه طولانی‌مدت اسکورسیزی به ورایتی گفت این کارگردان امیدوار است بتواند مراحل فیلمبرداری را از فصل بهار سال آینده آغاز کند. این پروژه با اقتباس از کتاب پرفروش دیوید گرَن ساخته می‌شود که یکی از نویسندگان مجله نیویورکر و نویسنده «شهر گمشده زی» است.

کمپانی ایمپراتیو حقوق رسمی این کتاب را سال گذشته به ارزش گزارش‌شده ۵ میلیون دلار خریداری کرد و گفته می‌شود اریک راث، فیلمنامه‌نویس کارکشته برنده جایزه اسکار فیلم‌هایی مثل «فارست گامپ» و «مورد عجیب بنجامین باتن» فیلمنامه‌ای برای آن نوشته است.

فرتی که تا به حال در ۹ فیلم سینمایی از «عصر معصومیت» سال ۱۹۹۳ گرفته تا «سکوت» سال گذشته با اسکورسیزی همکاری کرده است، می‌گوید او قرار است به اوکلاهاما برود تا برای ساخت این فیلم لوکیشن‌های مورد نظرش را پیدا کند. داستان این فیلم که در دهه ۱۹۲۰ به وقوع می‌پیوندد، روی قتل چند عضو از قبیله بومی اوسیج نِیشِن در اوکلاهاما پس از اینکه نفت زیر زمین‌های آن‌ها پیدا می‌شود، تمرکز می‌کند. این مجموعه قتل‌های بی‌رحمانه یکی از نخستین پرونده‌های قتل بزرگی بود که سازمان اف‌بی‌آی روی آن کار کرد.

اسکورسیزی و دی‌کاپریو به مدت چند ماه است که نظرشان را معطوف این پروژه کرده‌اند و در همراهی با دن فریدکین و بردلی توماس که موسسان کمپانی ایمپراتیو انترتینمنت هستند، مشغول انجام مراحل تولید اولیه آن بوده‌اند.

فرتی گفت «کل دنیای دهه ۱۹۲۰ بومی‌هایی که آنجا زندگی می‌کردند باید بازسازی شود» و اضافه کرد که انتظار دارد اسکورسیزی مراحل آماده‌سازی فیلم را از ماه سپتامبر آغاز کند «چون او بلافاصله پس از به پایان بردن «مرد ایرلندی» کارش روی آن را شروع خواهد کرد.»

اسکورسیزی در حال حاضر مشغول آماده شدن برای فیلمبرداری «مرد ایرلندی» در اوایل ماه سپتامبر است، یک فیلم گانگستری که حول محور شخصیت فرنک شیران ملقب به آیریش‌من یا مرد ایرلندی با نقش‌آفرینی رابرت دنیرو می‌گردد که آدمکش مافیایی است. چند منبع تایید کرده‌اند که سرویس استریمینگ نت‌فلیکس مسئولیت تامین سرمایه این فیلم را بر عهده خواهد داشت، اما هنوز رسما قراردادی اعلام نشده است.

هنوز مشخص نیست که نت‌فلیکس قصد دارد «مرد ایرلندی» را به صورت سینمایی هم اکران کند یا خیر، اما فرتی می‌گوید «فکر نمی‌کنم مارتین قبول کند که یکی از فیلم‌هایش فقط روی پرده کوچک دیده شود و در سینماها پخش نشود.»

 

مارتین اسکورسیزی لئوناردو دی‌کاپریو رابرت دنیرو رمان قاتلان فلاور مون: قتل‌های اوسیج و تولد اف‌بی‌آی فیلم مرد ایرلندی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین