کد خبر: 8046 A

رامبد جوان درباره استندآپ‌های خنداننده‌شو: قرار بود بزنند زیر میز

رامبد جوان درباره استندآپ‌های خنداننده‌شو: قرار بود بزنند زیر میز

اصولا عملکرد سازمان این طور است که هر کس که بخواهد در برنامه باشد، چک می شود تا در شبکه های مجازی مشکلی نداشته باشد.

ایران‌آرت: چند وقتی بود که خیلی ها به خندوانه اعتراض می کردند. تقریبا هم حق داشتند. چون خود برو بچه های تیم تولید هم حس می کردند جای یک اتفاق در برنامه شان خالی است و به یک یکنواختی رسیده اند. تا اینکه پای مسابقه ی "خنداننده شو" به برنامه رامبد جوان باز شد و از 3500متقاضی ، 20نفر انتخاب شدند تا خودشان را در یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیون محک بزنند اما مرحله دوم این مسابقه به قدری حاشیه ساز شد که تا حدودی همه چیز این ایده را تحت تاثیر قرار داد. مقاله ها و فایل های تصویری مختلفی علیه شرکت کنندگان جوان این مسابقه منتشر شد، حمله کنندگان اینستاگرامی هم انگار سوژه ی جدید به دستشان رسیده باشد، پیج های شخصی این بچه ها را مورد عنایت قرار دادند. هفته نامه همشهری جوان با خود رامبد جوان در این خصوص گفت وگو کرده است.

 

وقتی برای این مسابقه برنامه ریزی می کردید، چقدر انتظار داشتید که از بین آن ها کمدین خوب بیرون بیاید؟

راستش ایده ای نگران کننده بود ، چون زمانی که می گویی مردم بیایند و در این مسیر همراه شوید ، هم انتظار کشف استعداد دارید و هم این احتمال را می دهید که درصد زیادی از آن ها موفق نباشند . من به خود بچه ها هم گفتم روزهای اول نگران بودیم که نکند شرکت کننده ها بی استعداد و لوس باشند و مسابقه خوب از آب درنیاید اما خدا را شکر آن قدر فراتر از انتظار عمل کردند که خیلی امیدوار شدیم و به نظرم موفقیت خوبی در این زمینه به دست آمد.

همان موقع که به شرکت کنندگان فکر می کردید، به حاشیه های از جنس ماجراهای این یکی دو هفته هم فکر می کردید؟

ما یک بار این تجربه را در خنداننده برتر داشتیم. اصولا استندآپ کمدی چون قرار است سراغ خیلی چیزها برود باید تا حدودی به خط قرمز نزدیک شود و امکان دارد گاهی از آن بگذرد. به آدم، به جنس شوخی و اینکه چطور می تواند این کار را انجام بدهد، ربط دارد. ما آمادگی این اتفاق را داشتیم ولی شاید این حواشی یک مقدار زیادتر شد و جنس آن هم فرق داشت.

از نظر؟

ما بیشتر نگران زاویه ی سیاسی طنز بچه ها بودیم و فکر می کردیم اگر مشکلی هم بخواهد به وجود بیاید از آن سمت است .

یکی دوتا از همین بچه ها مثل حسین و زینب ، جزء چهره های معروف فضای مجازی بودند، حضور آن ها مشکلی در برنامه نداشت ؟

اصولا عملکرد سازمان این طور است که هر کس که بخواهد در برنامه باشد، چک می شود تا در شبکه های مجازی مشکلی نداشته باشد . برای حضور این بچه ها نیز از شبکه استعلام کردیم.

ولی با وجود این بعضی حرف های این بچه ها ( البته نه فقط سلبریتی های فضای مجازی ) حاشیه ساز هم شد.

بله. بعضی جاها بچه ها از دستشان در رفت و ری اکشن های نشان دادند که خیلی هم طبیعی است ؛ مثلا بخش های از اجرایشان حذف شد و چون به این مکانیزم عادت نداشتند که چرا بخشی از حرف هایی که من زدم ضبط شده نیست ، پس واکنش نشان دادند و غرهایی زدند.

نقدی که بعد از این حواشی مطرح شد و نوک پیکان به سمت شما بود ، این بود که چرا مربیان متن ها و اجرا های این بچه ها را کنترل نکردند تا حاشیه ساز نباشد؟

من بیشتر از 500قسمت خندوانه ساخته ام و به جز آن هم خیلی در تلویزیون کار کرده ام. شقایق دهقان و اشکان خطیبی هم همین طور ، حالا شاید حسن معجونی کمتر در تلویزیون بوده اما همگی به قوانین و چهارچوب های تلویزیون واقفیم. شما نگاه کنید در اجرای بچه های من هیچ بخش نگران کننده ای وجود ندارد؛ مثلا بهزاد در آن اجرای گوسفند یک شوخی داشت که من آن را هم درآوردم و هیچ جای دیگر از متنش مشکلی نداشت و کامل پخش شد.

ولی در بقیه گروه ها انگار این طور نبود.

من از قبل بچه ها را می بردم به سمتی که خط قرمزها مشکلی برایشان ایجاد نکند ولی شاید اشکان دلش می خواست با فرهان به یک موضوع اجتماعی ورود کند.

با توجه به اینکه در مرحله اول مسابقه اتفاقات و حواشی خاص چندانی پیش نیامد، به نظر می رسید مربیان کمی خیالشان راحت تر شد و همین مرحله ی دوم را پر حاشیه کرد.

نه، به نظرم چون موضوع مرحله ی اول خاطره بود، هیچ اتفاق خاصی نیفتاد. موضوع مرحله دوم نقد اجتماعی بود؛ یعنی باید وارد یک ماجرا می شدی ، نقد می کردی ، جریانی ایجاد می کردی و اصطلاحا می زدی زیر میز.

حالا دیگر مربیان هیچ، خودت چطور؟ متن بچه های حاضر در دیگر گروه ها را نخواندی که رفع اشکال کنی؟

من چون خودم شرکت کننده هستم، هیچ دخالتی در گروه های دیگر نداشتم و هیچ نظری ندادم. حتی اجرای برنامه را هم امیر کربلایی زاده و احسان کرمی به عهده گرفتند. من تا این اندازه خودم را کنار کشیدم و تا آن جایی که پستم به من اجازه می داد، عمل کردم؛ یعنی همان طور که آن ها اجازه نداشتند وارد کارهای گروه ما شوند ، من هم این اجازه را به خودم ندادم.

ولی هیچ کس به اندازه تو نمی داند که چه چیزهایی را می شود در خندوانه گفت و چه چیزهای را نمی شود ، این طور نیست؟

به هر حال این جا نماینده ی پخش حضور هم داشت . ما در مسابقاتمان این را یاد گرفتیم که برای برقراری عدالت ، من به عنوان برنامه ساز در عملکرد کسی دخالت نکنیم . نماینده پخش اینجا می نشیند، قبل از اینکه بچه ها جلوی دوربین بروند با آن ها گپ می زند، متن هایشان را مرور می کند و همه چیز آن جا اصلاح می شود تا چیزی که ضبط می شود ، بدون سانسور روی آنتن برود . من هم در بعضی اجراها چیزی را که دیدم و شنیدم برایم عجیب بود و می گفتم این احتمالا نباید گفته می شد اما گفتند ناظر پخش این ها را شنیده است .

الان که این حرف و حدیث ها پیش آمده هم چنان می خواهی کنار بمانی؟

تا آن جا که توانستم در این مسابقه دخالت نکردم و کار را به پخش سپردم اما از این جا به بعد به عنوان رامبد جوان خندوانه وارد شدم تا اوضاع آرام تر شود و نگذارم برنامه آسیب ببیند. به هر صورت نکته ای که اینجاست که این قضیه روی بند راه رفتن است ؛ یعنی تجربه چنین مسابقه مردمی قبلا وجود نداشته ، کمدی اصولا گزنده است . در کنار این موارد بچه ها هم تازه کار هستند و باید هوایشان را داشت و نباید با این فشار به آن ها حمله کرد.

بعد از این فشارها و حمله ها بچه ها چه واکنشی داشتند ، با توصحبت کردند؟

بله، ما خارج از برنامه هم با یکدیگر در ارتباطیم . بعد از این ماجراها تعدادی از آن ها آمدند و گفتند که ما انصراف می دهیم و دوست نداریم با چنین شرایطی در برنامه حضور داشته باشیم. با آن ها گپ زدیم که باید تا انتها برویم و کارمان را به درستی انجام دهیم . خدارا شکر در حال حاضر انرژی همه بچه ها بالاست و همه چیز درست است و قرار است که با هم جلو برویم.  

 

رامبد جوان خنداننده شو برنامه خندوانه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین