کد خبر: 8012 A

شقایق دهقان درباره حواشی مسابقه خنداننده‌شو: تلویزیون گذاشت، مردم نگذاشتند

شقایق دهقان درباره حواشی مسابقه خنداننده‌شو: تلویزیون گذاشت، مردم نگذاشتند

مردم ما همیشه در حال حمله کردن به همه چیز هستند اما به نظرم یک مسابقه ساده تا این حد حمله کردن ندارد.

ایران آرت: شقایق دهقان یکی از کمدین های اصلی برنامه ی "خندوانه " است که از فصل دوم با این برنامه همراه بوده و در این فصل با شروع برنامه "خندانندشو" حضورش پر رنگ تر از قبل هم شده است . مربی گروه دختران این مسابقه ، خیلی از فشارهای که به یکی از شاگردانش ( و البته چند نفر دیگر از شرکت کننده ها) وارد شده، دلخور است و خود مردم را مسبب این ماجرا می داند؛ کسانی که نسبت به هر چیز ریز و درشتی اعتراض می کنند و مدیران سیما را تحت فشار قرار می دهند تا سانسورهایشان را بیشتر کنند.

ممیزی های خودخواسته

این که مدیران شبکه گذاشتند بعضی از شوخی ها پخش شود، نشان می دهد تلویزیون تصمیم گرفته مقداری دست برنامه سازان را باز بگذارد. بالاخره باید از یک جایی شروع شود و برنامه سازان راجع به بعضی مسائل با دست باز شوخی کنند، منتها این که ظرفیت جامعه چقدر بالا باشد که این شوخی ها را بپذیرد خیلی مهم است ( که گویا این قدر بالا نیست و در نتیجه ما به مشکل می خوریم) زمانی هم که به مشکل می خوریم ، سازمان به جای این که پشت ما بایستد و از ما حمایت کند، بیشتر می آورد که مثلا فلان حرف را حذف کنید و خود سانسوری کنید.

چرا این قدر نق می زنی؟

من این را قبول ندارم که طنزهای بچه ها شان خندوانه را پایین آورده است ، به نظرم همه چیز به شکل اجرا برمی گردد. قبول دارم که بعضی از اجرا ها مجریان برنامه های تلویزیونی یا بعضی از فیلم ها و سریال های ما سطح پایین است و شوخی نازلی دارد ولی در این مسابقه اجرای بچه ها آن قدر سطح پایین نبوده که روی کیفیت خندوانه تاثیر بگذارد. به نظرم این هجمه ای که نسبت به شرکت کنندگان جوان این مسابقه وارد شده ، منصفانه نیست. حداقل این ماجرا این است که باید در کنار فشاری که وجود دارد، منتقدان فراموش نکنند که این بچه ها زحمت می کشند تا یک برنامه بسازند ، پس اگر نقد هم می کنید ، نقد محترمانه انسانی باشد، نه این که حمله کنید. مردم ما همیشه در حال حمله کردن به همه چیز هستند اما به نظرم یک مسابقه ساده تا این حد حمله کردن ندارد.

طنز کجاست. کمدی کو؟

ما خودمان تصمیم نمی گیریم که متن بچه ها را سانسور کنیم ولی الان به ما می گویند چون این طوری به برنامه و شبکه حمله شده ، مردم از این طنزها ناراضی هستند و شما هم نمی توانید دیگر این کارها را انجام دهید و با کاری را که مطابق سلیقه بیننده است ، انجام دهید ، این ، کار ما را خیلی سخت تر می کند. واقعا نمی دانیم از این جا به بعد بچه ها باید راجع به چه موضوعاتی حرف بزنند و اگر قرار باشد همه چیز در یک چهارچوب شسته رفته و مودبانه باشد، دیگر بخش کمدی کار کجاست؟ افرادی که ما را متهم می کنند که شوخی های بی ادبانه می کنیم و خارج از اخلاق و عرف حرف می زنیم ، اگر خودشان در این موقعیت قرار بگیرند، قرار است چه چیزی بسازند و تحویل مردم بدهند؟

شهرت برخی بچه ها

ما می دانستیم که بعضی بچه ها در فضای مجازی مشهور هستند، مثلا من از قبل این که زینب به این برنامه بیاید جزء طرفداران صفحه ی امپراتور کوزکو بودم. این بچه ها در فضای مجازی خیلی بازتر کار می کردند و این جا خیلی سانسور شده اند. تلویزیون در طول این سال ها از چیزهایی که وجود خارجی نداشته برای خودش تابو درست کرده، یک چهار چوب برای تلویزیون درست شده که هر کلمه ای خارج از آن گفته شود، انگار حرف عجیب و غریبی زده شده.  

 

شقایق دهقان خنداننده شو برنامه خندوانه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین