کد خبر: 7924 A

همایون اسعدیان: خانه سینما جای بازی‌های سیاسی نیست

همایون اسعدیان: خانه سینما جای بازی‌های سیاسی نیست

تا پیش از حضور آقای شمقدری خانه سینما کارش را انجام می‌داد اما ناگهان تبدیل به صفحه اول مطبوعات ایران و جهان شد

ایران آرت: صبح امروز، سه شنبه 20 تیرماه نشست خبری اعضای هیات مدیران خانه سینما با حضور همایون اسعدیان، فاطمه معتمدآریا و علی قائم مقامی در خانه سینما تشکیل شد. در این نشست به مسائل مختلفی پرداخته شد و در بخشی از آن اسعدیان با اشاره به ثبت 16 صنف خانه سینما در وزارت کار گفت: تعدادی دیگر از اصناف در مراحل پایانی ثبت هستند و دو صنف دیگر به دلیل تعداد پایین اعضا مشمول قانون ثبت نیستند.

او در بخشی ازصحبت‌های خود با اشاره به سیاسی شدن فعالیت خانه سینما گفت: تا پیش از حضور آقای شمقدری خانه سینما کارش را انجام می‌داد اما با تعطیلی خانه سینما ناگهان خانه سینما تبدیل به جلد اول و صفحه اول مطبوعات ایران و جهان شد به گونه‌ای که در انتخابات ریاست جمهوری یکی از اقدامات مورد نظر هر کاندیدایی بازگشایی این خانه بود.

رئیس هیات مدیره خانه سینما تصریح کرد: این فعالیت‌ها به نفع خانه سینما نیست. جای ما روی جلد نیست، باید برگردیم به صفحات داخلی روزنامه‌ها.

اسعدیان ادامه داد: ممکن است جریانی بخواهد ما را سیاسی کند و به کل خانه سینما را از فعالیت ها صنفی اش دور کند. البته در مقطعی به دلیل تعطیلی خانه سینما واکنش نشان دادیم چون ضرورتش بود اما نباید تبدیل به آدم هایی شویم که فقط قرار است بجنگند چون خانه سینما برای صلح و زمان صلح است.

اسعدیان خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم در هر مقطعی ما را با یک بیانیه و مباحثه وارد جریان‌های سیاسی کنند. خانه سینما به شدت علاقه دارد در عرصه فرهنگ باقی بماند و عرصه فرهنگی جای بازی‌های سیاسی نیست.

 

جواد شمقدری خانه سینما فاطمه معتمدآریا همایون اسعدیان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین