کد خبر: 7692 A

سرنوشت پرونده درگذشت کیارستمی در مراسم سالگرد/ گزارش نهایی امروز اعلام می‌شود

سرنوشت پرونده درگذشت کیارستمی در مراسم سالگرد/ گزارش نهایی امروز اعلام می‌شود

وزیربهداشت می‌گوید: در پرونده کیارستمی وزارت بهداشت، نظام پزشکی، بیمه‌ها و به طور کلی دولت، قوه قضاییه و مجلس باید پاسخگو باشد

ایران آرت: امروز مراسم اولین سالگرد عباس کیارستمی با حضور وزیر بهداشت، رییس سازمان نظام پزشکی و رییس پزشکی قانونی برگزار می‌شود. این مقامات قرار است شخصا در این مراسم حاضر شده و گزارش نهایی از پرونده درگذشت این کارگردان را ارائه دهند. از همین رو می‌توان حدس زد، مطالبات پیگیران پرونده پزشکی این کارگردان بین‌المللی، امروز به دریافت پاسخی از مسوولان در حضور خود آنان منجر شود؛ مراسمی که از همین رو می‌تواند با حواشی هم همراه باشد.

به گزارش ایران‌آرت به نقل از کانال خبری پزشکان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند رسیدگی به پرونده پزشکی مرحوم عباس کیارستمی در سازمان نظام پزشکی و دستگاه قضایی که مسئولیت رسیدگی را داشتند، هنرمندان و جامعه را اقناع نکرده است و نباید این موضوع این قدر طولانی می شد و یکسال طول می کشید.

سید حسن هاشمی افزود: امیدواریم این پرونده هر چه زودتر بسته شود و به نحوی تمام شود که هم خانواده آقای کیارستمی و بستگانشان و هم افکارعمومی اقناع شود و امیدوارم همکاران ما در سازمان نظام پزشکی که پرونده در اختیارشان است، در این مورد حضور فعال داشته باشند.

وی گفت: رسیدگی هر چه سریعتر به پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی هم به نفع جامعه پزشکی است و هم به نفع کشور است. به طور کلی پاسخگو بودن باید درهمه حوزه ها وجود داشته باشد و برای ما که افراد دانشگاهی هستیم و در حوزه سلامت مردم مسئولیت مستقیم داریم باید از نظر پاسخگو بودن در صف اول باشیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: همه کسانی که به نحوی با پرونده مرحوم کیارستمی ارتباط دارند باید پاسخگو باشند، چه وزارت بهداشت، چه سازمان نظام پزشکی، چه بیمه‌ها و به طور کلی دولت، قوه قضاییه و همچنین دستگاه تقنینی کشور همه باید پاسخگو باشیم.

وی گفت: به نظر من علت اینکه پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی تا این اندازه حاشیه ساز شده این است که مسئولان پرونده به طور کامل به مردم توضیح نداده‌اند و هر کسی از نگاه خودش به موضوع پرداخته است و به خصوص اگر سازمان نظام پزشکی فعالتر و دقیقتر و همچنین دستگاه قضایی سریعتر عمل می‌کردند، مسئله به این شکل نمی‌شد.

هاشمی ادامه داد: اتفاق عجیبی هم نیفتاده است، خانواده مرحوم کیارستمی می‌خواهند بدانند که آیا قصور پزشکی صورت گرفته یا نه و اگر قصوری صورت گرفته، چه کسانی مقصر هستند و مجازات متناسب با آن چیست و می‌خواهند آن مجارات اجرا شود، من فکر می‌کنم این خواسته کاملا منطقی است.

وزیر بهداشت افزود: خواسته خانواده مرحوم کیارستمی، هنرمندان و علاقه‌مندان وی کاملا بحق است و همه کسانی که در پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی دخیل هستند باید در اقدام قانونی که باید انجام دهیم، تسریع کنیم و من امروز در مراسم سالگرد او اعلام خواهم کرد که نقش وزارت بهداشت در این مرحله کمتر از همه دستگاه‌های دیگر است.

وی گفت: بر اساس آنچه قانون تعیین کرده است، وظیفه و مسئولیت اصلی رسیدگی به این پرونده در درجه اول به عهده دستگاه قضایی و سازمان نظام پزشکی است. قضاوت و کارشناسی سازمان نظام پزشکی برای قاضی پرونده نیز تعیین کننده است و به نظر من همه امور با راستی و درستی و حقیقت گویی و حقیقت پسندی قابل حل است.

هاشمی ادامه داد: به نظر من بیجا این پرونده طولانی شده است. تا جایی که من می‌دانم خانواده آن عزیز هم علاقه‌مند هستند که پاسخ روشنی دریافت کنند، ممکن است این پاسخ متناسب با انتظار شاکی نباشد چون بالاخره در محاکم قضایی وقتی مراجعه می‌شود، خیلی اوقات هر دو طرف یعنی هم شاکی و هم متشاکی راضی بر نمی‌گردند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: مهم این است که بالاخره حرف آخر را قاضی یا هر مرجع رسیدگی کننده که در این پرونده سازمان نظام پزشکی و هیات‌های قانونی این سازمان هستند بزنند و کار را تمام کنند، هر چند رأی آنها مورد رضایت طرفین قرار نگیرد، نه طرف پزشک یا هر کسی که مسئول بوده و خانواده وی هیچ کدام کاملا راضی نشوند ولی لازم است که موضوع را تمام کنیم.

وی گفت: من هم به عنوان یک شهروند و مسئول بخش سلامت در دولت، از اینکه رسیدگی به پرونده مرحوم کیارستمی طول کشیده است، متاسفم چون می‌توانستیم خیلی زودتر اظهار نظر و اعلام رأی کنیم.

 

پرونده درگذشت عباس کیارستمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین