کد خبر: 7635 A

علت مرگ آقای کارگردان مشخص شد؛

پزشکان کم کاری کردند!/ گزارش پزشکی قانونی درباره مرگ عباس کیارستمی

پزشکان کم کاری کردند!/ گزارش پزشکی قانونی درباره مرگ عباس کیارستمی

علت مرگ عباس کیارستمی از سوی پزشکی قانونی کشور اعلام شد.

ایران آرت: احمد شجاعی؛ رئیس سازمان پزشکی قانونی در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد، درباره پرونده عباس کیارستمی گفت: سازمان پزشکی قانونی یک مرجع تخصصی و کارشناسی است و هیچ اظهارنظر غیرکارشناسانه‌ای را نمی‌پذیرد. درباره پرونده عباس کیارستمی باید بگویم که جسد به پزشکی قانونی ارجاع نشد و فقط پرونده این هنرمند در اختیار ما قرار داده شد و ما براساس آنچه که در درون پرونده آمده است نظراتمان را اعلام کردیم. به گزارش ایلنا؛ در ادامه کامران سلطانی (رئیس کمیسیون‌های پزشکی قانونی) درباره پرونده پزشکی عباس کیارستمی گفت: زمانی که مرحوم کیارستمی از دنیا رفت جلسات مفصلی قبل از شکایت خانواده درسازمان نظام پزشکی تشکیل شد که نتیجه آن قصور پزشکی تشخیص داده شد. از همین رو پرونده به هیات انتظامی سازمان نظام پزشکی ارائه شد تا در آنجا رای انتظامی درباره این پرونده صادر شود.

او ادامه داد: پس از شکایات اولیای دم دادسرا پرونده را به پزشکی قانونی ارجاع داد و سازمان پزشکی قانونی پس از کار کارشناسی پاسخ را به دادسرا ارائه داد.

وی با بیان اینکه در مراحل درمانی مرحوم کیارستمی قصور اتفاق افتاده است، گفت: از آنجا که جسد مرحوم کیارستمی در اختیار پزشکی قانونی داده نشد و کالبد شکافی صورت نگرفت اظهار نظر ما براساس پرونده بالینی است که در اختیار ما قرار داده شده است البته باید بگویم پرونده این بیمار نیز ازفرانسه به ایران ارجاع داده نشده و تنها چند صفحه توضیحات پزشک معالج در اختیار ما قرار داده شده است و ما براساس آن نظرمان را اعلام کردیم.

 

 

عباس کیارستمی علت مرگ کیارستمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین