کد خبر: 7592 A

نشست خبری فیلم «داستان شبح» با رویدادهایی عجیب همراه بود

کیسی افلک، دست‌وپایش را برای سینمای ایران گم کرد!/ وقتی برنده اسکار، خبرنگار نشست خبری می‌شود

کیسی افلک، دست‌وپایش را برای سینمای ایران گم کرد!/ وقتی برنده اسکار، خبرنگار نشست خبری می‌شود

جالب ترین اتفاق این نشست پرسش و پاسخ در دقایق پایانی آن رقم خورد؛ زمانی که مجری نشست اعلام کرد تنها برای طرح سه سوال فرصت باقی است و پیش از آن که نوبت به خبرنگاران در صف انتظار برسد خود افلک هدایت جلسه را به دست گرفت

ایران‌آرت: ساعاتی پیش، نشست پرسش و پاسخ فیلم «داستان شبح» با حضور دیوید لاوری کارگردان، کیسی افلک بازیگر و دو تهیه کننده فیلم در پنجاه و دومین جشنواره کارلووی واری برگزار شد.

یکی از نکات جالب این نشست، پرسشی بود که یکی از خبرنگاران در رابطه با میزان آشنایی افلک با سینمای ایران، به ویژه با در نظر گرفتن تنش های سیاسی موجود در روابط ایران و امریکا و حواشی پیش آمده در اسکار ۲۰۱۷ مطرح کرد. اما پاسخ بازیگر «داستان شبح» به این سوال، تا حد زیادی محتاطانه بود. 

پاسخ محتاطانه کیسی افلک به سوال درباره سینمای ایران

چند ماه پیش، همزمان با اهدای جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان به «فروشنده» اصغر فرهادی، این بازیگر ۴۱ ساله هم جایزه بهترین بازیگر نقش اول را برای درام تحسین شده «منچستر بای دسی» از سوی آکادمی دریافت کرد. افلک می گوید آخرین فیلم فرهادی را تا به حال ندیده است اما خبر دارد که سینمای ایران در یکی دو دهه اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و به طور کل، از پیشینه ای غنی برخوردار است و در سطح بین المللی سینمایی مطرح به شمار می رود.

افلک که به وضوح هنگام پاسخگویی به این سوال دست و پایش را گم کرده بود، ترجیح داد به موضوع جو سیاسی حاکم بر روابط دو کشور ورود نکند. بازیگر برنده اسکار به طرزی دست و پا شکسته و با بیان جملاتی بریده بریده عنوان کرد ترجیح می دهد در نشستی خصوصی و جداگانه و به شکل مفصل تری نظرش را در این باره ابراز کند. با این حال، همچنان تاکید داشت از پیشرفت چشمگیر سینمای ایران در سال های اخیر و همچنین سابقه درخشان آن در عرصه بین المللی آگاه است.

از دیگر نکات جالب این نشست، طرح پرسش های کلی و خارج از موضوع فیلم از سوی خبرنگاران بود که در ادامه عوامل فیلم به ویژه خود افلک را به واکنش واداشت. افلک از خبرنگاران خواست تا پرسش های شان را حول محور فیلم مطرح کنند و همین طور هم شد. در ادامه نشست، از او درباره همکاری اخیرش با رونی مارا بازیگر فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» و همچنین تجربه بازی در نقشی نامتعارف سوال شد.

با این حال، جالب ترین اتفاق این نشست پرسش و پاسخ در دقایق پایانی آن رقم خورد؛ زمانی که مجری نشست اعلام کرد تنها برای طرح سه سوال فرصت باقی است و پیش از آن که نوبت به خبرنگاران در صف انتظار برسد خود افلک هدایت جلسه را به دست گرفت. بازیگر برنده اسکار، این بار در مقام پرسش گر سوالاتی جدی را با لاوری کارگردان ۳۶ ساله فیلم مطرح کرد، از جمله این که وقتی تصمیم به ساخت فیلمی جدید می گیرد بیش تر به قصه توجه می کند یا قصد انتقال پیام خاصی دارد. زمانی که افلک هر سه پرسش خود را مطرح کرد، مجری جلسه به شوخی اشاره کرد فرصت شان به پایان رسیده است.

آخرین اتفاق غافلگیرکننده هم این بود که ناگهان معلوم شد در تمام طول نشست، طراح صحنه و لباس فیلم جایی در محوطه محل برگزاری نشست حضور داشته است. او در پایان، برای لحظاتی کوتاه روی سن رفت و در کنار سایر عوامل برای حاضران دست تکان داد.

درام ۸۷ دقیقه ای «داستان شبح» (A Ghost Story) اولین بار، ژانویه گذشته در جشنواره فیلم مستقل ساندنس روی پرده رفت. این فیلم مستقل امریکایی از هفتم ژوییه (تا پنج روز دیگر) در سینماهای امریکا اکران می شود.

 

 

اصغر فرهادی فیلم فروشنده کیسی افلک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین