کد خبر: 7337 A

اعتراض کارگردان به بسیج دانشجویی: شماره عینک‌تان چند است؟!/ اکسیدان، اتم ولنگاری فرهنگی است

اعتراض کارگردان به بسیج دانشجویی: شماره عینک‌تان چند است؟!/ اکسیدان، اتم ولنگاری فرهنگی است

در اقدامی کم سابقه کارگردان فیلم اکسیدان به نامه اعتراضی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق( ع) پاسخ داد؛ آن هم پاسخی تند!

ایران آرت : حامد محمدی، کارگردان فیلم اکسیدان به بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) واکنش نشان داد.

 حامد محمدی کارگردان فیلم «اکسیدان» در پاسخ  به بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) و اهدای عینک به رئیس سازمان سینمایی در اعتراض به اکران فیلم «اکسیدان»در گفت و گو با خبرانلاین گفت: «خوشحالم  که این دوستان تا این حد دقیق و موشکافانه فرهنگ و خصوصا سینما را رصد می کنند و با این سرعت واکنش نشان می دهند.»

او افزود: «البته خوشحال ترم که در همین کمتر از یکسال این همه رشد کرده اند و به جای پیاله آلبالوی گندیده،اینبار به معاونت جدید سینمایی عینک هدیه داده اند. فقط ای کاش نمره این عینک را هم یادآور می شدند، چون عینک هایی که همین دوستان از پشت آنها به فرهنگ نگاه می کنند برازنده و مناسب هر چهره ای نیست.»

متن نامه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق 

ششم تیرماه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در نامه‌ای خطاب به حیدریان رئیس سازمان سینمایی ضمن اهدا عینک به اکران فیلم «اکسیدان» اعتراض کرده بود. 
 
در ابتدای این نامه آمده است: همان‌گونه که مستحضرید در ایام ماه مبارک رمضان و همچنین در گروه اکران فیلم‌های سینمایی عید سعید فطر، شاهد اکران فیلمی هستیم که مصداق اتمّ ولنگاری فرهنگی و نشانه‌ی کامل بی‌توجهی مسؤولین سازمان، بالأخص «شورای عالی نظارت بر نمایش سینمایی» است.
 
در ادامه این نامه بیان شد: آقای حیدریان! ای‌کاش از تجربه‌ مسؤولین پیشین سازمان سینمایی وزارت ارشاد درس می‌گرفتید و اشتباهاتی را که آنان در اکران آثار هنجارشکنی همچون «پنجاه کیلو آلبالو» مرتکب شدند و خودشان نیز به آن اعتراف کرده و از محضر ملت شریف ایران عذرخواهی نمودند، این بار در قالب اکران فیلم طنز اما بسیار مبتذل «اکسیدان» تکرار نمی‌کردید.
 
همچنین در این نامه اظهار شد: بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با نگاهی خوش‌بینانه و با مبنا قرار دادن این‌که احتمالاً سوء نیتی از جانب سازمان مذکور در کار نبوده است یک عدد عینک را به مسؤولین سازمان سینمایی هدیه می‌دهد شاید چشمان آن‌ها به روی واقعیت‌های تلخ این روزهای برخی آثار سینمایی باز شود و ابتذال اخلاقی را با اثر هنری طنز اشتباه نگیرند.

 

فیلم اکسیدان حامد محمدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین