کد خبر: 70975 A

امین تارخ| کارگاه آزاد بازیگری

آموزشگاه بازیگری امین تارخ تعطیل شد

آموزشگاه بازیگری امین تارخ تعطیل شد

زهرا سلیمانی - یک سال پس از درگذشت امین تاریخ، آموزشگاه بازیگری این هنرمند تعطیل شد.

ایران آرت: نیما تارخ از تعطیلی آموزشگاه پدرش بعد از درگذشت وی خبر داد.

امین تارخ بازیگر و کارگردانی بود که با ایفای نقش در فیلم مرگ یزدگرد، ساخته بهرام بیضایی وارد دنیای سینما شد.

وی در سال ۱۳۷۳ نخستین مدرسه بازیگری را تاسیس کرد. این موسسه که کارگاه آزاد بازیگری نام داشت، بازیگرانی چون حبیب رضایی، مهتاب کرامتی و ترانه علی‌دوستی را به دنیای سینما معرفی کرد.

امین تارخ در شهریور 1401 به علت سکته قلبی درگذشت و چندی پیش نیما تارخ، پسر وی درباره تعطیلی این آموزشگاه پس از درگذشت پدرش اطلاع داد.

نیما تارخ در این بیانیه چنین گفت:

در مورد آموزشگاه باید بگویم که فعلا آموزشگاه تعطیل است. دلایل این موضوع هم متفاوت است. ماجرا این است که مقوله آموزش اندکی از ارزش افتاده و مانند سابق نیست. در واقع اکنون مقداری از اعتماد هنرجوی بازیگری از بین رفته است. بنابراین با توجه به شرایط موجود صلاح ندیدم که در نبود آقای تارخ این مسیر را ادامه دهیم. این افتخار نصیب من شده که همکاری‌هایی را با آقای اسعدیان داشته باشم؛ در مورد صحبت‌های ایشان باید بگویم چیزی تغییر نکرده و روال مانند گذشته است.

وی در ادامه افزود:

به هر حال سر صحنه اتفاقات غیر قابل پیش بینی رخ میدهد اما شاید تربیت آدم‌ها کمی متفاوت شده است. این چیزی نیست که بتوان آن را در آموزشگاهی تدریس کرد. شاید یکی از دلایل این اتفاق این باشد که ارزش کار نسبت به گذشته مقداری تغییر کرده است. زمانی که مقوله آموزش به این صورت از بین برود، قاعدتا تربیتی هم باقی نمی‌ماند از همگی بابت صحبت‌هایی که شاید جای آن اینجا نبود عذرخواهی میکنم. در واقع باید بگویم امین تارخ هر چه داشته را خود به دست آورده و ما که اعضای خانواده او را تشکیل میدهیم هیچ کدام میراث دار او نیستم.

 

امین تارخ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین