کد خبر: 70472 A

کاظم هژیرآزاد | سریال رحیل

کاظم هژیرآزاد و خان بابای سریال "رحیل"/ بازیگری برای تمام نقش ها

کاظم هژیرآزاد و خان بابای سریال "رحیل"/ بازیگری برای تمام نقش ها

هژیرآزاد از هنرمندانی است که به واقع خاک صحنه را خورده و با آن مانوس است.یکباره وسط صحنه نیفتاده است،بلکه سال ها زانوی ادب پیش استادان بزرگ تئاتر بر زمین نهاده و نزدشان عاشقانه تلمذ کرده است.

ایران آرت: جابر ستوده، روزنامه‌نگار: کاظم هژیرآزاد،پیش از آنکه مقابل دوربین فیلم ها و سریال ها دارای اسم و رسمی شود،روی صحنه های تئاتر یکه تازی کرده و صاحب نام و مقام بود.

او بازیگری است که توانسته و می تواند در نقش های مختلف ظاهر شده و به آن کاراکترها جان ببخشد که تاکنون چنین کرده است. هنرنمایی او محدود به این چند صباح نبوده و نیست.وی پیش از انقلاب هم روی صحنه رفته و در تله تئاترها نقش آفرینی کرده است.

هژیرآزاد از هنرمندانی است که به واقع خاک صحنه را خورده و با آن مانوس است.یکباره وسط صحنه نیفتاده است،بلکه سال ها زانوی ادب پیش استادان بزرگ تئاتر بر زمین نهاده و نزدشان عاشقانه تلمذ کرده است.

وی در حال حاضر دو سریال «بازپرس» و «رحیل» را با حال و فضای متفاوت روی آنتن شبکه یک و سه دارد که در آنها با دو نقش کاملا متضاد از یکدیگر هنرنمایی کرده است. در «بازپرس» نقش یک صراف حریص را بازی می کند که در خدمت مفسدان اقتصادی است،اما کاراکتر او در «رحیل» بسیار متفاوت ، جذاب و سخت تر است.

photo_2023-09-04_01-35-09

وی در سریال رحیل در نقش خان بابا ظاهر شده که در خدمت دربار قاجار،به خصوص ولیعهد احمدشاهی است که در فرنگ لنگر انداخته و ماندگار شده است. اینجا تنها اوست که صاحب اندیشه است و نقطه اتکای دربار از هم گسیخته محسوب می شود.ولیعهد با وی مشورت کرده و این خان باباست که در بزنگاه ها راهنمایی اش می کند.

بازی در نقش های مختلف و سخت،او را آبدیده کرده.هم عصای دست تهیه کننده و کارگردان است،هم معلمی با دانش و تجربه فراوان برای هنرپیشه های جوان و جویای نام سریال«رحیل» که برای شان راه را از چاه تشخیص داده و آنان را به مسیر درست هدایت کند.

توانایی کاظم هژیرآزاد برای بازی در نقش های مختلف،در این سال ها بسیار به کمک تهیه کنندگان و کارگردانان صداوسیما آمده و حضورش آرامش بخش آنان است زیرا می دانند با وجود چنین بازیگر قدر و کارکشته ای،دیگر نباید نگران چیزی باشند. رامین عباسی زاده تهیه‌کننده سریال رحیل به خاطر قدمتش در کار تلویزیون،خیلی خوب دریافته که بازیگران قدر هستند که می توانند ارزش های دراماتیک را درک و ارتقا دهند و همین است که با توسعه نقش خان بابا برای کاظم هژیرآزاد، کاری کرده که شمایلی متفاوت از این بازیگر را ببینیم. پرداخت شخصیت خان بابا در سریال رحیل با دقت و وسواس انجام گردیده و برای همین است که هژیرآزاد با حداقل بداهه و منطبق با چارچوب های دراماتیک پیش رفته...

آنچه که این استاد هنر بازیگری را از دیگران متفاوت می کند،اخلاق و کردار مردانه و هنرمندانه اوست.وی عاشق دو چیز است،خانواده و بازیگری.هرگز نیز هیچ کدام را فدای دیگری نکرده و همیشه بین آنها تعادل برقرار کرده است. او از حاشیه بیزار است و همواره تلاش کرده و می کند که دامان پاکش هرگز به این ننگ آلوده نشود که تاکنون نشده است.

هرگز نشنیده ام که تهیه کننده،کارگردان،منتقد یا مخاطبی بگوید که کاظم هژیرآزاد نقش خود را خوب ایفا نکرده است. این نشان از توانایی او در هنر بازیگری دارد ولی متاسفانه کم نیستند تهیه‌کننده هایی که به دلیل فقدان دانش و ناآگاهی و یا پرهیز از اعطای دستمزد واقعی، چنین بزرگانی را به کار نمی‌گیرند و به سمت استفاده از نابازیگرانی می‌روند که ذوق مخاطب را کور می‌کنند.

کاظم هژیرآزاد-ثریا قاسمی

این از رندی و تجربه تهیه کننده سریال «رحیل» است که بازیگران کاربلدی چون هژیرآزاد را برگزیده است،زیرا هم وزن مجموعه با حضور امثال او بالا رفته و هم خودش از هر جهت خیالش راحت است که با وجود بزرگانی مانند وی،برای پروژه اش مشکلی پیش نخواهد آمد و مخاطب نیز از آن استقبال خواهد کرد.

photo_2023-09-04_01-35-21

کاظم هژیر آزاد سریال رحیل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین