کد خبر: 70058 A

کارگردان باربی رکورد تاریخ سینما را می‌شکند

کارگردان باربی رکورد تاریخ سینما را می‌شکند

انتظار می‌رود این فیلم با بازی «مارگو رابی» و «رایان گاسلینگ» تا یکشنبه آینده به این رکورد برسد.

ایران آرت: فیلم «باربی» (Barbie) استودیوی برادران وارنر به کارگردانی «گرتا گرویگ» پس از ۱۵ روز اکران به فروش جهانی ۱ میلیارد دلاری نزدیک شده است. انتظار می‌رود این فیلم با بازی «مارگو رابی» و «رایان گاسلینگ» تا یکشنبه آینده به این رکورد برسد. «باربی» در سومین آخر هفته فروش داخلی ۵۵ میلیون دلاری را با کاهش فروش ۴۴ درصدی ثبت خواهد کرد.

«باربی» سریع‌تر از «برادران سوپر ماریو» (The Super Mario Bros Movie) یونیورسال و «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) پارامونت به ۱ میلیارد دلار می‌رسد. آن فیلم‌ها پس از ۱۸ روز اکران این رکورد را ثبت کردند در حالی که در بازارهای داخلی ۵۷۴ و ۷۱۸ میلیون دلار فروختند. فروش ۱۵ و ۱۵.۲۵ میلیون دلاری «باربی» در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در تاریخ سینمای آمریکا به عنوان روزهای غیرتعطیل بی‌سابقه بود.

به گزارش ۳۰نما، پیش از اکران «باربی»، «زن شگفت‌انگیز» (Wonder Woman) «پتی جنکینز» با ۸۲۲.۸ میلیون دلار رکورددار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ به کارگردانی یک زن بود. اما با عبور «باربی» از این رکورد در طول روزهای اخیر، حالا این رکورد به نام گرویگ ثبت شده است. «باربی» رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ برای یک کارگردان زن را نیز ثبت کرده بود.

«اپنهایمر» (Oppenheimer) استودیوی یونیورسال به کارگردانی «کریستفر نولان» آخر هفته آینده با فروش داخلی ۲۶ میلیون دلاری به دنبال رتبه دوم است. این فیلم تا امروز ۱۸۸.۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخته و به زودی از ۱۸۹.۷ میلیون دلار «دانکرک» (Dunkirk) عبور می‌کند.

فیلم «مگ ۲: ترنچ» (Meg 2: The Trench) برادران وارنر به دنبال افتتاحیه داخلی ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلاری پس از اکران در ۳۵۰۰ سینما است. با این حال انتظار می‌رود که «باربنهایمر» باعث شود که این پیش‌بینی محقق نشود همان‌گونه که «عمارت تسخیرشده» (Haunted Mansion) دیزنی با وجود فیلم‌های نولان و گرویگ روی پرده به شکست تجاری منجر شد.

قسمت اول «مگ» با بازی «جیسون استاتهام» تابستان سال ۲۰۱۸ اکران شد و در افتتاحیه ۴۵.۴ میلیون دلار فروخت. آن فیلم به نمره B+ «سینمااسکور» از مخاطبین به فروش داخلی نهایی ۱۴۵.۵ میلیون دلاری رسید اما بازار چین را هدف گرفته بود و در سراسر دنیا پرفروش شد.

انیمیشن بلند «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: هرج‌ومرج جهش‌یافتگی» (Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem) استودیوهای پارامونت و نیکلودین به سمت افتتاحیه داخلی بیش از ۳۰ میلیون دلاری در آمریکای شمالی حرکت می‌کند. این فیلم با امتیاز ۹۵ درصد «راتن تومیتوز» نقدهای مثبت زیادی دریافت کرده است.

به لطف «باربنهایمر»، فروش ماه ژوئیه ایالات متحده از ۱.۳۷ میلیارد دلار عبور کرد و دومین ژوئیه پرفروش تاریخ آمریکا ثبت شد. «باربی» در ایالات متحده و کانادا ۳۶۶ میلیون دلار و «اپنهایمر» ۱۸۸ میلیون دلار فروخته است. ژوئیه سال ۲۰۱۱ وقتی «هری پاتر و یادگاران مرگ ۲» (Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 2) اکران شد با ۱.۳۹ میلیارد دلار همچنان پرفروش‌ترین ژوئیه تاریخ سینمای آمریکا به شمار می‌آید.

فروش ماه ژوئیه امسال نسبت به سال ۲۰۲۲ تا ۲۰ درصد و نسبت به ژوئیه سال ۲۰۱۹ تا ۶ درصد رشد را نشان می‌دهد. در ماه ژوئیه امسال فیلم‌های پرفروش دیگری چون «صدای آزادی» (Sound of Freedom) «جیم کاویزل» نیز اکران شدند و چندگانه‌هایی چون «ایندیانا جونز ۵» (Indiana Jones and the Dial of Destiny) با ۱۴۳.۹ میلیون دلار و «مأموریت غیرممکن ۷» (Mission: Impossible – Dead Reckoning – Part One) با ۱۴۰ میلیون دلار به نمایش درآمدند.

 

مارگو رابی گرتا گرویگ فیلم باربی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین