کد خبر: 69820 A

ناتالی پورتمن| اما واتسون| جوی فاستر| هالی جوئل آزمنت| ماییم بیالیک

۵ بازیگر مشهور سینما که تحصیلات عالی دارند

۵ بازیگر مشهور سینما که تحصیلات عالی دارند

آنها با وجود شهرت، هرگز از علایق تحصیلی خود دست نکشیدند و تا مدارج بالای تحصیلی را طی کردند.

ایران آرت: برخی از ستارگان مشهور هالیوود بازیگری را از کودکی آغاز کردند و در همان سن کم به شهرت زیادی دست یافتند و این امر اما نه تنها لطمه‌ای به درس آن ها نزد، بلکه آن ها تحصیلات خود را تا دانشگاه نیز ادامه دادند.

در ادامه این مطلب که توسط روزیاتو گردآوری شده، با این دست هنرمندان آشنا خواهید شد:

جودی فاستر

جودی فاستر در سال ۱۹۸۵ با مدرک ادبیات انگلیسی از دانشگاه ییل ِ آمریکا فارغ التحصیل شد.
 
فاستر وقتی اولین بار طعم شهرت را چشید تنها ۵ سال داشت، زمانی که در سریالی به نام Mayberry R.F.D. نقش آفرینی کرد. او همچنین در نوجوانی در فیلم «راننده تاکسی» (Taxi Driver) بازی کرد و برای نقش آفرینی اش با تحسین رو به رو شد.

فاستر در دوران تحصیلش در دانشگاه ییل، کار بازیگری را در تعطیلات تابستان ادامه داد.

او بعد از فارغ التحصیلی، به طور تمام وقت به بازیگری بازگشت و بعدها برای بازی اش در فیلم های «متهم» (The Accused) و «سکوت بره ها» (Silence of the Lambs) دو جایزه اسکار بهترین بازیگر زن دریافت کرد.

هالی جوئل آزمنت

هالی جوئل آزمنت که در ۱۱ سالگی در فیلم «حس ششم» (The Sixth Sense) بازی کرد، در دانشگاه هنر تیش ِ نیویورک در رشته ی بازیگری تحصیل کرد.

آزمنت بعد از رفتن به دانشگاه مدتی از بازیگری کناره گرفت و در سال ۲۰۱۱ فراغ التحصیل شد.

او در سال ۲۰۱۴ در مصاحبه ای گفته بود: «فیلمی مثل “حس ششم” تصویری که از شما در ذهن مردم وجود دارد را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد. آن زمان سخت می توانید بفهمید که هستید یا که می خواهید شوید. رفتن به دانشگاه مثل یک قدم بعدی قابل کنترل بود، جایی که توانستم در مورد این مسائل به نتیجه برسم.»

آزمنت پس از فارغ التحصیلی، بازیگری را ادامه داده و در سریال هایی همچون «سیلیکون ولی» (Silicon Valley) و «پسران» (The Boys) و فیلم هایی مانند «فوق العاده شرور، به طرز وحشتناکی شیطانی و پست» (Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile) نقش آفرینی کرده است. او چند تجربه ی صداپیشگی نیز داشته است.

ماییم بیالیک

ماییم بیالیک بعد از بازی در سریال Blossom، تحصیلات خود را تا کسب مدرک دکترای رشته ی علوم اعصاب از دانشگاه کالیفرینیا ادامه داد و سپس بار دیگر بازیگری را از سر گرفت.

بیالیک پس از پایان سریال Blossom در سال ۱۹۹۵، در دانشگاه کالیفرنیا ثبت نام کرد و در سال ۲۰۰۰ مدرک کارشناسی خود را در رشته ی علوم اعصاب کسب کرد و چند واحد مطالعات عبری و یهودی نیز گذرانده بود.او در سال ۲۰۰۷ مدرک دکترای خود در رشته ی علوم اعصاب را دریافت کرد.

بیالیک بعداً در سریال «تئوری بیگ بنگ» (The Big Bang Theory) نقش ایمی فارا را ایفا کرد که یک دانشمندان عصب شناس بود.

او کماکان به کار بازیگری مشغول است.

ناتالی پورتمن

ناتالی پورتمن برای تحصیل در رشته روانشناسی در دانشگاه هاروارد مدتی از بازیگری کناره گیری کرد و در سال ۲۰۱۵ برای سخنرانی در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان هاروارد به این دانشگاه بازگشت.

پورتمن در ۱۳ سالگی، زمانی که هنوز به دبیرستان می رفت، با بازی در فیلم «لئون: حرفه ای» به شهرت رسید.

او بعداً وارد دانشگاه هاروارد شد و در سال ۲۰۰۳ در رشته روانشناسی فارغ التحصیل شد. او چند واحدی هم در دانشگاه عبری اورشلیم گذراند و در دانشگاه کلمبیا به عنوان سخنران مهمان درباره ی موضوع خشونت سیاسی سخنرانی کرد. با وجود ادامه یافتن فعالیت های آکادمیک پورتمن پس از فارغ التحصیلی، او بار دیگر بازیگری را از سر گرفت و در سال ۲۰۱۱ برای نقش آفرینی اش در فیلم «قوی سیاه» (Black Swan) موفق به دریافت اسکار شد.

سال ها بعد وقتی برای سخنرانی در جمع فراغ التحصیلان دانشگاه هاروارد حاضر شد، اذعان کرد که تحصیل در این دانشگاه برایش نگران کننده بود.

او گفت: «می ترسیدم مردم فکر کنند فقط به خاطر معروف بودن به اینجا آمده ام. وقتی روز فارغ التحصیلی ام رسید، بعد از ۴ سال تلاش برای هیجان زده شدن برای چیزی جز سینما، پیش خودم اعتراف کردم که برای برگشتن به بازیگری لحظه شماری می کنم.»

اِما واتسون

اِما واتسون در میانه ی ساخت فیلم های «هری پاتر» (Harry Potter) به دانشگاه براون رفت و در رشته ی ادبیات انگلیسی تحصیل کرد.

واتسون در سال ۲۰۰۹ در دانشگاه براون ثبت نام کرد و برای بازی در فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ» (Harry Potter and the Deathly Hallows) مرخصی تحصیلی گرفت. او در دانشگاه آکسفورد ِ انگلیس هم تحصیل کرد و در نهایت در سال ۲۰۱۴ فارغ التحصیل شد.

واتسون حالا از حامیان برابری جنسیتی است و کماکان نیز به بازیگری مشغول است.

ناتالی پورتمن جودی فاستر اما واتسون هالی جوئل آزمنت ماییم بیالیک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین