کد خبر: 65798 A

کاترین دنو، جشنواره فیلم ونیز، شیر طلایی جشنواره ونیز

خانم بازیگر و فتح شیر طلایی

خانم بازیگر و فتح شیر طلایی

ستاره سال‌های دور سینمای فرانسه امسال در هفتاد و نهمین دور جشنواره فیلم ونیز یک جایزه شیر طلایی افتخاری دریافت خواهد کرد.

ایران آرت: کاترین دنو پس از گذشت نیم قرن از اولین حضورش در جشنواره ونیز با فیلم کلاسیک «زیبای روز» (Belle du Jour) در سال ۱۹۶۷، امسال در هفتاد و نهمین دوره این رویداد یک جایزه «شیر طلایی» افتخاری دریافت خواهد کرد.

دنو در اولین روز برگزاری جشنواره ونیز می‌گوید: «انگار همین دیروز بود. جشنواره بسیار مهمی برای من بود.»

این بازیگر فرانسوی ۷۸ ساله در حالی که پرچم اوکراین را به لباس خود الصاق کرده بود در این مراسم حاضر شد اما گفت تمایلی به اظهار نظر شفاهی در مورد جنگ اوکراین ندارد.

دنو می‌گوید: «مثل بسیاری از مردم من هم به‌شدت هوشیارم و به همین علت بود که می‌خواستم این را در این کنفرانس مطبوعاتی بپوشم، اما نمی‌خواهم خودم اظهار نظر کنم چون بدتر و بدتر می‌شود. روح و جانم هر روز [به یاد آن‌هاست] اما اعلامیه‌ای ندارم که بیان کنم.»

به گزارش ۳۰نما، بازیگر «چترهای شربورگ» (The Umbrellas of Cherbourg) در ادامه از دوران بازیگری خود می‌گوید: «برای نگاه کردن به مسائل توقف همیشه دشوار است، گویی تصمیم همه‌چیز با شما بوده، و با فکر کردن به آینده گرفته شده اما هیچ‌وقت چنین نیست. بخت بسیار دخیل است، برخوردهای مؤثر، و تصمیمات خوب، و گاهی بد، یا اشتباه. همه‌چیز به بازیگر تعلق ندارد، ما فقط بخشی از یک فیلم هستیم. گاهی تصمیمات خوبی می‌گیرید، اما نتیجه آن‌گونه که قرار است باشد نیست.»

دنو بازیگری را با تلاش برای رسیده به یک قله مقایسه می‌کند: «وقتی شروع به فیلمبرداری می‌کنید مشکلات شروع می‌شوند. مثل وقتی است که مسیری طولانی را در کوهستان طی می‌کنید، در راهی که تصمیم گرفته‌اید به آن قدم بگذارید و بعد به سراشیبی برخورد می‌کنید. پس از آن متوجه دشواری‌ها می‌شوید.»

دنو می‌گوید به تازگی از محل فیلمبرداری یک درام فرانسوی در مورد رابطه‌اش با «ژاک شیراک» رئیس جمهور فقید فرانسه و همسرش برنادت می‌آید و به زودی به بلژیک می‌رود تا درام انگلیسی زبانی به نام «پرندگان عجیب»‌ (Funny Birds) را بسازد.

دنو در بخش دیگری از کنفرانس می‌گوید: «برای نگاه کردن به گذشته وقت ندارم، چون به حال نگاه می‌کنم، و به پیش می‌روم.»

 

جشنواره فیلم ونیز کاترین دنو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین