کد خبر: 6467 A

دیدار هنرمندان با رئیس‌جمهور ساعتی پس از حمله داعش/گلزار، بهنوش،مهتاب، دولت آبادی، کیانیان، فلاحی ...

دیدار هنرمندان با رئیس‌جمهور ساعتی پس از حمله داعش/گلزار، بهنوش،مهتاب، دولت آبادی، کیانیان، فلاحی ...

جمعی از هنرمندان ساعاتی پس از حمله داعش به تهران، با رئیس‌جمهور دیدار کردند.

ایران آرت : ضیافت افطاری حسن روحانی شامگاه چهارشنبه 17 خرداد با حضور تعدادی از هنرمندان و مدیران وزارت ارشاد برگزار شد.این دیدار از سر اتفاق، ساعتی پس از حمله داعش برگزار شد؛ و پیش از برگزاری زمزمه هایی مبنی بر لغو آن به گوش رسیده بود. اخبار پراکنده می گفت رئیس‌جمهور برای شرکت در شورای امنیت ملی به این دیدار نخواهد رفت اما شایعات جامه عمل نپوشید و دکتر حسن روحانی در پایان این روز پر التهاب به جمع هنرمندان آمد. 

 پیش از سخنان  حسن روحانی رئیس جمهور ، الهام کردا، منوچهر شاهسواری و علیرضا قربانی به نمایندگی از هنرمندان سخنرانی کردند.

در این مراسم هنرمندان و افرادی همچون تاها بهبهانی،  حبیب رضایی ، محمدرضا گلزار، حبیب اسماعیلی، رضا کیانیان،مصطفی ابطحی، بهنوش طباطبایی  ،اسماعیل خلج، علی قائم مقامی ، اصغر همت، هاتف علیمردانی ، منصور لشگری قوچانی ،آریا عظیمی نژاد،مصطفی کیایی،مهتاب کرامتی،محمدرضا شرفی نیا،امیر حسین شریفی، حبیب ایل بیگی ، محمد مهدی عسگرپور، 

دیدار دکتر حسن روحانی

مرتضی شایسته ،مازیار فلاحی ،رضا حاجی مشهدی، هستی مهدوی فر، هادی حیدری، رویا نونهالی ،رامین حیدری فاروقی، محمد مهدی حیدریان ، علی رضا تابش،سید عباس صالحی ،حسین انتظامی، رضا کیانیان ، علی نصیریان، داریوش ارجمند،منوچهر شاهسواری، علیرضا رضا داد، محسن هاشمی، منوچهر محمدی،قطب الدین صادقی، احمد رضا معتمدی، امید معلم، آذر معماریان، بیتا منصوری ، جمشید گرگین، کیومرث پور احمد، عبدالجبار کاکایی، هوشنگ مرادی کرمانی، رضا ناجی ، علی سرتیپی، علیرضا قربانی، پوران درخشنده ، محمود دولت آبادی،  احمد طالبی نژاد، الهام کردا، مهرزاد دانش، مسعود نجفی ، فرمان فتحعلیان ، همایون اسعدیان، علی مراد خانی ، سامان احتشامی ، حسام الدین آشنا،سید رضا صالحی امیری،اتابک نادری، اسدالله یکتا،سروش صحت، حضور داشتند.

azscdf

گفته های رئیس جمهور 

در این دیدار رئیس جمهور در سخنانی گفت: هنر به ما می‌آموزد که چگونه با خدا و هم نوعان خود فارغ از هر قومیت، زبان و ملیت سخن بگوییم. علم و هنر، مرز نمی‌شناسد و ما با هنر زنده و پویا هستیم. دین اسلام، دین هنر بوده و اساس قرآن برپایه هنرمندی است. افتخار ما این است که قرآن همواره زنده و معجزه جاودانه ما است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در 29 اردیبهشت حماسه بسیار بزرگی در کشور آفریده شد که همه مردم در خلق آن سهیم بودند، اظهار داشت: البته هنرمندان ما بیش و پیش از دیگران در این صحنه فعال بودند که از آنها صمیمانه تشکر می‌کنم.

رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: جوانان ما در سراسر کشور در دوران انتخابات هنر آفریدند، سینماگر و صاحب طنز و هنر شدند و با موبایل‌هایشان با مردم کشورمان و جهانیان سخن گفتند و باید گفت انتخابات هنر را در کشور مردمی  کرد و گسترش داد.

دکتر روحانی تصریح کرد: آنکه در انقلاب دمکراسی و مردم سالاری دینی را به ما آموخت امام (ره) بود و بزرگترین مظهر مردم سالاری و دمکراسی نیز خانه ملت و مجلس شورای است و دور از انتظار هم نیست که این دو هزینه و دین حماسه بزرگ 29 اردیبهشت را بپردازند. 

خاطرنشان کرد: تروریسم روبروی فرهنگ و هنر و زبان او گلوله و خشونت است. هدف تروریسم از بین بردن انسانیت و تمدن انسانی ملتی است که از روز اول پیروزی انقلابش قربانی ترور بوده و از همان روز اول در برابر تروریسم ایستاده و مبارزه کرده و حتی ملت‌های بزرگی را در برابر تروریسم نجات داده و طبیعی است که امروز هم باید بهای این ایستادگی خود را پرداخت کند.

دکتر روحانی گفت: مطهری‌ها و بهشتی‌ها کشته فکر و آزاداندیشی خود بودند و ملت ما اگر امروز در کنار مرقد مطهر امام راحل و آموزگار مردم سالاری و یا در کنار خانه ملت، شهیدانی را تقدیم می‌کند بخاطر این است که اهل خشونت نبوده و طرفدار مردم سالاری و صندوق رأی است و این ملت با زبان فرهنگ و هنر راه مقاومت و ایستادگی خود را پاس می‌دارد.

رئیس جمهور اضافه کرد: بی تردید از امروز ملت ما مقاوم‌تر و پرشورتر از همه روزهای گذشته در برابر خشونت و ترور می‌ایستد؛ این ملت بزرگ و همه ملت‌های آزاده جهان در برابر افراطی گری و خشونت ایستادگی خواهند کرد.

دکتر روحانی اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته هر روز و هر روز این تروریست‌ها به فکر ورود به کشورمان و ضربه زدن به ملت بزرگ ایران بودند و ده‌ها بار تلاششان ناموفق و ناکام ماند و امروز هم اگر می‌خواستند وارد حرم امام راحل شوند و یا وارد مجلس شورای اسلامی شده و در برابر نمایندگان ملت از سلاح خوداستفاده کنند باز هم ناموفق بودند.

رئیس جمهور تصریح کرد: تروریست‌ها باز هم در برابر ملت منسجم، قهرمان و دلاور ایران که زبان، فرهنگ، هنر و بیداری جوانانش را پاس می‌دارد و راه مقاومت و ایستادگی را شناخته و در پیش گرفته، ناموفق خواهند بود.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: ما به شما و شما به دولت اعتماد کرده و خواهید کرد. ما در کنار هم حماسه آفریدیم و در کنار هم و دست در دست یکدیگر با بازوانی پرتوان و قدم‌هایی استوار راهمان را برای رسیدن به اهداف بلند ملی خود ادامه می‌دهیم؛ راه ما امنیت، آزادی، آرامش و پیشرفت کشور است و باید هنر و فرهنگمان را در این مسیر بکار بگیریم.

رئیس جمهور تأکید کرد: گوش‌های شنوا و چشم‌های بینای فراوانی در میان مردمان و جوانان این سرزمین وجود دارد و باید از همه توان و استعداد موجود برای ساختن ایرانی آبادتر و آزادتر استفاده کنیم و یقیناً خدا نیز در مسیر رسیدن به این هدف یار و پشتیبان ما است.

 

دیدار دکتر حسن روحانی

 

 

 

 

رضا کیانیان مهتاب کرامتی الهام کردا بهنوش طباطبایی محمود دولت‌آبادی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین