کد خبر: 6384 A

۱۰ بازیگر مرد برتر سینمای امروز ایران [قسمت اول]

۱۰ بازیگر مرد برتر سینمای امروز ایران [قسمت اول]

در واقع شکست پیاپی فیلم های درام او مثل استرداد و یا زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، راه او را مسدود نشان می داد

ایران‌آرت: بازیگران مرد زیادی در سینمای کشور مشغول فعالیت هستند اما اگر بخواهیم از بین آنها به چند نفر برجسته اشاره کنیم می‌توانیم لیستی شبیه آنچه روزنامه هفت صبح گردآورده را بنویسیم. در این فهرست به ده نفر از بازیگران مرد و دلایل انتخاب آنها پرداخته شده که با هم آن را مرور می‌کنیم؛

 

۱. شهاب حسینی. مرد اول سینمای ایرانی است و به پشتوانه سال های موفقیت زنجیره ای و پیاپی حالا پدرخوانده برخی سینماگران جوان تر نیز شده است. او با شهرزاد و نقشی ضدقهرمان به محبوبیتی مضاعف دست یافت و با حضور پیاپی اش در فیلم های (درباره الی، جدایی نادر از سیمین و فروشنده) موقعیت خود را در هر دو جبهه سینمای تجاری و هنری تثبیت کرده است. او ۴۳ ساله است. رقم دستمزدهای او برای فیلم های بزرگ سرسام آور است اما برای فیلم های فیلمسازان جوان تخفیف های خاصی قائل می شود.

۲. رضا عطاران. او طرفداران پر و پاقرص خود را دارد و فهرست فیلم های پرفروشش چشم راه سیاه می کند. نهنگ عنبر ۱، نهنگ عنبر ۲، دراکولا، ورود آقایان ممنوع، من سالوادور نیستم، گینس، استراحت مطلق، طبقه حساس و… او از مهم ترین عناصر سینمای تجاری امروز ایران است که به عنوان فیلمساز ذائقه خاص خود را دنبال می کند.

۳. حمید فرخ نژاد. اگر سال پیش قرار بود این فهرست را تهیه کنیم احتمالا نامی از فرخ نژاد در ده نفر اول هم نبود اما او امسال همزمان دو فیلم بسیار پرفروش تاریخ سینمای ایران را روی پرده دارد. گشت ۲ و خوب، بد، جلف. در واقع شکست پیاپی فیلم های درام او مثل استرداد و یا زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، راه او را مسدود نشان می داد اما بازگشت او به سینمای کمدی او را بار دیگر به سطح اول سینمای ایران بازگردانده است. فرخ نژاد ۴۸ ساله است.

بازیگران مرد موفق سینمای امروز ایران

۴. بهرام رادان، در نیمه دوم دهه ۸۰ به سم گیشه مشهور شده بود اما در دهه ۹۰ با همان درایت همیشگی اش به سطح اول سینمای ایران بازگشت و با فیلم هایی مثل بارکد، عصر یخبندان، آتش بس ۲ و پل چوبی جایگاه خود را در صنعت سینما بیش از پیش تحکیم کرد. رادان ۳۸ ساله است.

۵. محمدرضا گلزار. مدت طولانی از سطح اول سینمای ایران دور بود اما در ۴۰ سالگی بازگشت مناسبی به سینمای ایران داشت و با فیلم های مثل سلام بمبئی و خشک سالی و دروغ نشان داد که هنوز طرفداران خاص خود را دارد. از ابتدای فیلم مادر قلب اتمی در انتظار صدور پروانه نمایش و بیرون آمدن از محاق توقیف بود. 

 

محمدرضا گلزار شهاب حسینی بهرام رادان رضا عطاران حمید فرخ نژاد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین