کد خبر: 6130 A

«خانه پدری» نه، اما «مادر قلب اتمی» قبول!!

«خانه پدری» نه، اما «مادر قلب اتمی» قبول!!

همین چند روز پیش بود که روزنامه‌ای خبر از حل‌شدن مشکل فیلم خانه پدری کیانوش عیاری داد؛ که بعدتر با گفته‌های حبیب ایل‌بیگی مدیر نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی مشخص شد این اتفاق شایعه‌ای بیش نبوده.

ایران آرت: به نظر می‌رسد نخستین وعده مدیران فرهنگی دولت جدید به مرحله عمل رسیده؛ و نتیجه این اتفاق را فردا با آغاز اکران فیلم مادر قلب اتمی به کارگردانی علی احمدزاده خواهیم دید. چند روز از انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری گذشته بود که محمدمهدی حیدریان وعده داد؛ هیأتی برای بازبینی فیلم‌های مشکل‌دار ماموریت گرفته و قرار است به ‌زودی تکلیف یک‌سری فیلم بلاتکلیف که به دلایل گوناگون نتوانسته‌اند روی پرده بروند، روشن شود. شهروند در ادامه گزارش خبری اش نوشته: یکی، دو روز بعد از این گفته‌ها بود که روزنامه‌ای خبر از حل‌شدن مشکل فیلم خانه پدری کیانوش عیاری داد؛ که بعدتر با گفته‌های حبیب ایل‌بیگی مدیر نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی مشخص شد این اتفاق شایعه‌ای بیش نبوده و رفع توقیف از خانه پدری حداقل در آن برهه زمانی رخ نداده است. حالا، چند روز بعد از گفت‌وگوی رسانه‌ای ایل‌بیگی و تکذیب اکران قریب‌الوقوع خانه پدری، شنیده می‌شود مشکل فیلم مادر قلب اتمی حل شده است و این فیلم به ‌زودی رنگ پرده را خواهد دید. در واقع به نقل از غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش گفته شده که تاریخ نخستین نمایش عمومی مادر قلب اتمی فردا دهم خرداد خواهد بود...

البته پیش از فرجی روابط عمومی فیلم مادر قلب اتمی نیز از اکران قریب‌الوقوع این فیلم خبر داده بود. این فیلم که درجشنواره برلین دو‌سال پیش به‌عنوان تنها نماینده سینمای ایران نگاه خیلی‌ها را به خود جلب کرده بود، درتمام این سال‌های اخیر به دلایلی گفته نشده از نمایش عمومی دور مانده بود؛ و حتی دلیلی برای توقیف آن نیز عنوان نمی‌شد. با این احوال، وقتی روز گذشته درخبرها آمد که غلامرضا فرجی از اکران فیلم پر بازیگر مادر قلب اتمی از روز چهارشنبه در گروه سینمایی ماندانا به جای تیک‌آف خبر داده است، خیلی‌ها شگفت‌زده شدند. حقیقت این است که کسی باور نمی‌کرد وعده حیدریان به این زودی رنگ واقعیت گیرد، اما ظاهرا این‌بار حکایت عمل‌کردن به وعده‌ها جدی است.

فرجی همچنین اعلام کرد که دوفیلم زیر سقف دودی و رگ خواب به کارگردانی پوران درخشنده و حمید نعمت‌الله نیز از چهارشنبه هفته آینده هفدهم خرداد درسینماهای کشور به نمایش درخواهند آمد؛ اتفاقی که پوران درخشنده آن را دلسردکننده خوانده و گفته: برایم بسیار باعث تعجب است که زیر سقف دودی که قرار بود عید فطر اکران شود، به ناگهان از هفته آینده به سینماها می‌آید. نمی‌دانم چرا باید چنین جریان خاصی وجود داشته باشد، چون به نظر می‌رسد انگار دارند اکران فیلم‌ها را می‌چینند. درشرایطی که تمام سالن‌های سینما دراختیار فیلم‌های کمدی است، تکلیف فیلمسازی مثل من که فیلم اجتماعی می‌سازد، چیست؟! اصلا نمایندگان ما درخانه سینما و کانون کارگردانان چه می‌کنند که این‌طور راحت فیلم‌های اجتماعی در اکران قرار داده می‌شوند و کنار می‌روند؟!

این دو فیلم که در سی‌وپنجمین جشنواه فیلم فجر به صورت مشترک سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کردند، به جای فیلم‌های ویلایی‌ها و آشوب روی پرده خواهند آمد.

 

محمد مهدی حیدریان فیلم مادر قلب اتمی حبیب ایل‌بیگی فیلم توقیفی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین