کد خبر: 5844 A

خداحافظ آقای 007/ سومین جیمز باند سینما درگذشت

خداحافظ آقای 007/ سومین جیمز باند سینما درگذشت

راجر مور، هنرمند انگلیسی در سن هشتادونه‌سالگی درگذشت.

ایران‌آرتراجر مور، هنرمند شهیر بریتانیایی و سومین جیمز باند، امروز در سن 89 سالگی درگذشت. او سال‌ها در حال مبارزه با بیماری سخت سرطان بود.

جیمز باند درگذشت/ راجر مور: مرگ یعنی رفتن به اتاق بغلی

راجر مور بیش از همه برای بازی در نقش جیمز باند مامور مخفی بریتانیایی در سری فیلم‌های "جیمز باند" شهرت دارد، اما او خود را "یک لعنتی خوش‌شانس" (One Lucky Bastard) می‌داند. این نام کتاب خاطرات بازیگر بریتانیایی است که در آن داستان‌هایی از سال‌های کار در هالیوود و قرار گرفتن در کنار چهره‌هایی چون تونی کرتیس، شان کانری، مایکل کین، فرانک سیناترا، دیوید نیون، گرگوری پک، پیتر سلرز و خیلی‌های دیگر را روایت کرده است.

مور در بخشی از کتاب با مقایسه نسخه خود از جیمز باند با دیگر بازیگران جیمز باند نوشته است: جیمز باند من یک عاشق شوخ است، در حالی که شان (کانری) و اکنون دانیل کریگ مثل قاتل‌ها هستند. اگر حرفی که درباره دانیل کریگ گفتم بد باشد، اصلا دوست ندارم در یک شب تار با او ملاقات کنم! جرج (لارنبی)، تیموتی (دالتن) و پیرس (برازنان)، ما با هم بودیم، هر چهارتای ما، اما شان یک جورهایی دوست نداشت دیگران او را تنها با جیمز باند به خاطر بیاورند. شان بازیگر فوق‌العاده‌ای است، اما فکر می‌کرد مردم فقط او را با باند به یاد می‌آورند. من شخصا اصلا برایم مهم نیست. من فقط می‌خواهم به عنوان کسی در یادها بمانم که دِین‌اش را ادا کرده است.

مور در بخش دیگر کتاب خود نظرش درباره مرگ و زندگی بعدی را اینگونه بیان کرده است: از نگاه من مرگ یعنی رفتن به اتاق بغلی و این اتاقی است که باقی ما نمی‌توانیم وارد آن بشویم، برای اینکه کلید آن را نداریم. و وقتی کلید به دستمان رسید، وارد اتاق می‌شویم و می‌بینیم یک اتاق دیگر آنجاست. این منطق من درباره زندگی یا زندگی پس از مرگ است. این تفکرات سال‌ها پیش به ذهنم رسید. یک نمایش تلویزیونی پیشنهاد شده بود که فیلمنامه خیلی ترسناکی داشت. برای همین آن را قبول نکردم، اما یکی از دیالوگ‌های آن با من ماند: مرگ یعنی رفتن به اتاق بغلی.

 

جیمز باند راجر مور درگذشت جیمز باند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین