کد خبر: 5800 A

کلینت ایستوود باز هم در دنیای بازیگری!/بازگشت قهرمان فیلم‌های سرجیو لئونه

کلینت ایستوود باز هم در دنیای بازیگری!/بازگشت قهرمان فیلم‌های سرجیو لئونه

کلینت ایستوود می‌گوید: گاهی غریزه شما بهتر از عقلانیت‌تان است. عقلانی عمل کردن شما را درون جعبه‌ای محصور می‌کند.

ایران آرت: احتمالا این روزها نمی‌توانید فیلمی مانند «هری کثیف» ١٩٧١ بسازید. این گفته کلینت ایستوود در جشنواره فیلم کن است. او برای برگزاری بیست‌وپنجمین سالگرد شاهکارش «نابخشوده» (١٩٩٢) و برگزاری مسترکلاس در این جشنواره به سر می‌برد.

او درباره تماشای دوباره «نابخشوده» گفت: «فکر می‌کردم فقط پنج دقیقه اول فیلم را دوام بیاورم اما بعد از مدتی فکر کردم: خیلی بد هم نیست، شاید بقیه‌اش را هم ببینم. از فیلم لذت بردم. چیزهایی دیدم که فراموش کرده بودم.»  ایستوود درباره نسخه اصلی «هری» گفت: «این داستان در آن زمان خیلی‌ غیرقراردادی بود. داستان را به دان سیگل دادم و او خوشش آمد.» پس از اینکه «هری کثیف» در سال ١٩٧١ روی پرده رفت، دنباله آن در چهار قسمت و با بازی ایستوود ساخته شد. به گزارش اعتماد؛ او درباره اتفاقات این روزهای دنیای سیاست حرفی به میان نیاورد اما وقتی درباره فیلم «هری کثیف» که در آن سال‌ها مورد بحث قرار گرفت، صحبت می‌کرد، بار دیگر سراغ موضوع سنجش صحت سیاسی رفت.

او معتقد است این فیلم از لحاظ سیاسی دچار اشتباهاتی بود، او می‌گوید: «خیلی‌ها فکر می‌کردند این فیلم از لحاظ سیاسی اشتباهاتی دارد. فیلم در ابتدای دوره‌ سنجش صحت سیاسی بود و حالا هم در آن قرار داریم. داریم خودمان را می‌کشیم. حس شوخ‌طبعی‌مان را از دست دادیم. اما فکر می‌کنم جالب و جسورآمیز است.»  او در صحبت‌هایش گفت که ممکن است روزی به دنیای بازیگری باز گردد. آخرین باری که ایستوود را روی پرده نقره‌ای تماشا کردیم برای بازی در فیلم «مشکلی با منحنی» در سال ٢٠١٢ بود و پیش از آن نیز در سال ٢٠٠٨ در فیلم «گرن تورینو» به کارگردانی خودش بازی کرده بود. 

ایستوود درباره دوره کودکی‌اش در دوره رکود امریکا گفت: «در ٥ یا ٦ سالگی، خیلی نمی‌فهمی و تفاوت‌ها را نمی‌دانی. وقتی سن‌ات آنقدر بالا می‌رود که متوجه گذر زمان شوی، متوجه می‌شوی چقدر قدردان والدینت هستی چرا که آنها در طول این مدت کنارت بوده‌اند.»  کنث توران، منتقد فیلم لس‌آنجلس‌تایمز درباره اینکه ایستوود در کارگردانی مشهور به تکیه بر غریزه‌هایش است، سوال کرد. ایستوود گفت: «گاهی غریزه شما بهتر از عقلانیت‌تان است. عقلانی عمل کردن شما را درون جعبه‌ای محصور می‌کند. فیلم قالب هنری برآمده از احساسات است و قالب هنری نیست که از عقلانیت نشات گرفته باشد.»  او طی صحبت‌هایش ادای احترامی به دو استاد خود لئون و سیگل کرد و گفت: «سرجیو نگاه متفاوتی به اندازه و مقیاس فیلم‌ها داشت. خیلی چیزها از او یاد گرفتم. دان سیگل به‌شدت موثر بود؛ او از هر کس دیگری سریع‌تر بود اما فقط به این خاطر که سریع‌ فکر می‌کرد.»  او درباره فیلم‌های جدیدی که تحسین می‌کند، گفت بین ساخت پروژه‌های اخیرش «تک‌تیرانداز امریکایی» و «سولی» فرصت تماشای فیلم‌های جدید را نداشته است اما به تازگی فیلم «بلوار سانست» را دوباره دیده است.

 

کلینت ایستوود نابخشوده هری کثیف
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین