کد خبر: 5275 A

آلن دلون از پایان فعالیت‌های حرفه‌ای‌اش خبر داد

خداحافظ مرد جذاب سینما+ ویدیویی از آلن دلون در بازار رشت سال 1338!

خداحافظ مرد جذاب سینما+ ویدیویی از آلن دلون در بازار رشت سال 1338!

«آلن دلون» بازیگر نامدار سینمای فرانسه اعلام کرد که دوره پایان فعالیت حرفه‌ای او در سینما رسیده است

ایران‌آرت: «آلن دلون» بازیگر نامدار سینمای فرانسه اعلام کرد که دوره پایان فعالیت حرفه‌ای او در سینما رسیده است.

این بازیگر 81 ساله که از او به عنوان یکی از خوش‌چهره‌ترین بازیگران تاریخ سینما یاد می‌شود، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: تنها بازی در یک فیلم دیگر را در برنامه کاری دارد و پس از آن بازنشسته می‌شود. وی ادامه داد: می‌خواهم فعالیت سینمایی‌ام را تمام کنم، این پایان زندگی من نخواهد بود و تنها پایان فعالیت سینمایی‌ من است.

به گزارش ایسنا، «آلن دلون» در دهه 1960 میلادی برای بازی در نقش منفی فیلم‌هایی چون «ظهر بنفش» به کارگردانی «رنه کلمان» و فیلم «یوزپلنگ» ساخته «لوکینو وسیکونتی» به اوج شهرت رسید که برنده نخل طلای کن شد. کارگردانان هالیوودی چون «مارتین اسکورسیزی» و «استیون سودربرگ»، «دلون» را به عنوان خالق الگوی تیپ شخصیتی قاتل متفکر در فیلم «سامورایی» (1969) ساخته «ژان پیر ملویل» می‌شناسند.

«دلون» پیش از این نیز یک بار در سال 2000 اعلام بازنشستگی کرده بود، اما هشت سال بعد با بازی در فیلم «آستریکس در بازی‌های المپیک» به سینما بازگشت و در اظهار نظری گفت:« تنها احمق‌ها تصمیم خود را تغییر نمی‌دهند» اما او این بار به خبرگزاری فرانسه گفته که بازنشستگی‌ام حقیقی و حتمی است و تنها قرار است در فیلمی به کارگردانی «پاتریس لکونت» کارگردان سرشناس فرانسوی ایفای نقش کنم»، فیلمی که امیدوارند در دوره آتی جشنواره کن رونمایی شود.

اما هدیه ایران‌آرت به هواداران ایرانی آلن دلون، محصول شیطنت علی رستگار، روزنامه‌نگار و منتقد فیلم است. او که برای ما «دوشنبه‌های ایران‌ارت با سینما» را می‌نویسد، تصاویری از سکانسی از فیلم «زیر آفتاب سوزان» با بازی آلن دلون را با صداهایی از فیلم «در دنیای تو ساعت چند است» که در رشت تولید شده بود، همراه کرده است:

 

 

 

 

حجم ویدئو: 7.64M | زمان ویدئو: 00:00:58
مارتین اسکورسیزی آلن دلون
نظرات خوانندگان
  • لااقل میگفتی بازار ماهی فروشهای انزلی یک چیزی آخه این رشتی ها اینقدر ادعا دارن که میخوان همهٔ برندها رو به نام خودشون مصادره کنن
    ( این صحنه ای از فیلم “ آفتاب سوزان “ 1960 در جزیرهٔ monticchiello ایتالیاست که معرف برترین اسطورهٔ بی همتای دنیای سینما شد )
    بدرود ای ابر مرد دیروز
    و زندگی با نخاله های امروز ادامه دارد ...

  • ناشناس
    پاسخ

    الن دلون نمادیک ابرمردباابهت,غیرتی,شریف,باوجدان وبااحساس است که کوهی ازدرددذچسمان اوست

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین