کد خبر: 4560 A

بازگشت رامین پرچمی/اولین اجرا پس از آزادی

بازگشت رامین پرچمی/اولین اجرا پس از آزادی

هنوز هم رسانه های تندرو به او بازیگر فتنه گر می گویند و لابد همین سبب شده بازگشت او به صحنه هنر این قدر طولانی شود.

ایران آرت : رامین پرچمی، بازیگری که در سریال "در پناه تو" شناخته شد و پس از دستگیری در جریان اعتراضات به انتخابات، 25 بهمن 1389، به تیتر سیاسی رسانه ها بدل شد اکنون در حالی که شش سال از آزادی اش می گذرد قرار است با بازی در نمایش دفاع مقدسی "پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد" به صحنه هنر بازگردد. 

او که کارشناسی ارشد کارگردانی و بازیگر تئاتر دارد البته در سال 92 در نمایشنامه خوانی "عاقبت عشاق سینه چاک" به ایفای نقش پرداخته بود اما همان روزها، رسانه های تندرو آن قدر به نقش خوانی مختصر او تاختند که لاید تهیه کنندگان فیلم و تئاتر عطای بازگشت پرچمی به صحنه هنر را به لقایش بخشیدند. 

جالب اینجاست که رامین پرچمی که سال 1374 با ضیافت مسعود کیمیایی پایش به سینما باز شد و بعدتر در فیلم اعتراض او و سپس مهمان مامان داریوش مهرجویی حضور یافت آخرین فیلمش را در سال 1387 جلوی دوربین مسعود ده نمکی، اخراجی ها 2، بازی کرده است و اخیرا هم در گفتگویی گفت اگر به او بازی در فیلم "قلاده های طلا" را پیشنهاد می دادند، می پذیرفت. 

-درباره نمایش رامین پرچمی بیشتر بدانید

ایلنا خبر داده محمدرضا ستاری، کارگردان نمایش «پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد» می گوید این اثر را بر اساس متنی از علیرضا نادری و بازی  رامین پرچمی و توماج دانش‌‌بهزادی به روی صحنه می برد. 

ستاری گفت : هدف من نشان دادن واقعیت‌های جنگ است؛ نشان دادن اینکه اصلا چرا جنگ اتفاق افتاد؟ چرا ادامه پیدا کرد؟ اصلا چرا جنگ؟ و اینکه در جبهه جنگ، آیا فقط دستورحمله و جنگیدن بود؟ آیا فقط افراد می‌رفتند برای جنگیدن؟ این سوال برای من و مطمئنم برای نسل جوانی که وارد هنر و تئاتر و وارد واقعیت‌های زندگی شده مطرح بوده است چون الان خیلی ازجوان‌های ما هنوز از واقعیت خبر ندارند. دنبال کشف خودشان در دفاع از مملکت ازسوی شهدایی است که هر روز هم به آنها اضافه می‌شود. ما هر روز خبر رسیدن شهدایی را می‌شنویم که اسمی ندارند و علیرضا نادری در این متن به آنها اشاره می‌کند وقتی این نمایش را تقدیم می‌کند به افرادی که هیچ در، دیوار و کوچه‌ و خیابانی به نام‌شان نیست؛ ما می‌خواهیم به همین هدف نویسنده برسیم.

ستاری با بیان اینکه «در واقع نمایش تقدیم به مادرانی می‌شود که این بچه‌های بی‌نام و نشان را فرستادند دنبال جنگ، اما نه برای جنگیدن؛ بلکه برای رسیدن به صلح و آرامش» گفت: اما متاسفانه خیلی‌ها فقط صلح و آرامش را در جنگیدن می‌دانستند، کما اینکه الان هم این واقعیت وجود دارد. الان هم اسم جنگ فقط برای صلح و آرامش نیست، برای کشتن و غرور و اضافه کردن به نام شهداست. نسل ما تا کی باید بنشیند و مطالبی را از دفاع مقدس بشنود که واقعا ظلم می‌کند به خاطرات شیرین آن افرادی که که الان حسرت آن هشت سال را می‌خورند و می‌گویند چرا؟

او خاطرنشان کرد: داستان نمایش ما داستان آتش‌بسی است که در سال 61 از طرف عراق اعلام شد که البته ایران آن را نپذیرفت. دلایلش که سیاسی است و در حیطه کاری من نیست؛ اما آنچه در وظیفه و کار من است نمایش دادن آن واقعیتی است که بر حسب خاطرات واقعی نویسنده یعنی علیرضا نادری به جوان‌ها و نسل‌های امروز ما که دنبال واقعیت‌اند قرار است نشان داده شود.

رامین پرچمی جنبش سبز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین