کد خبر: 43548 A

دورخیز آهنگساز زن برای جایزه اسکار/ هنرمندی که پای موسیقی زیرزمینی ایستاد

دورخیز آهنگساز زن برای جایزه اسکار/ هنرمندی که پای موسیقی زیرزمینی ایستاد

آهنگساز جوان ایسلندی و خالق موسیقی متن سریال "چرنوبیل" جدی‌ترین گزینه درخشیدن در اسکار با فیلم تحسین‌شده "جوکر" است.

ایران آرت: هیلدور گودنادوتیر همراه پسر خردسالش در برلین زندگی می‌کند اما آنقدر شهرت و اعتبار دارد که برای ساختن موسیقی متن از هالیوود سراغ او می‌آیند.

موسیقیدان و آهنگساز ۳۷ ساله ایسلندی مدتی پیش با موسیقی متن سریال "چرنوبیل" جایزه امی را برد و نامزد دریافت جایزه معتبر گرمی هم هست.

به گزارش همشهری آنلاین، هیلدور فیلمنامه "جوکر" را چند ماه پیش از آغاز تولید و فیلمبرداری پروژه دریافت کرد و با خواندن آن شگفتزده شد. این همان پروژه‌ای بود که آهنگساز جوان دوست داشت کار کند و موضوع را به تاد فیلیپس، نویسنده و کارگردان "جوکر" خبر داد. او کار ساختن موسیقی متن را شروع کرد و نسخه‌های ابتدایی را برای فیلیپس فرستاد. کارگردان هم یکی از قطعه‌ها را برای واکین فینیکس گذاشت و هر دو به این نتیجه رسیدند که این موسیقی از ابتدا برای شخصیت آرتور/جوکر ساخته شده است.

گودنادوتیر پنج ساله بود که مادرش خودروی خود را فروخت تا نخستین ساز را برای دخترش بخرد. ۱۰ سال بعد، هیلدور وارد گروه‌های موسیقی شده بود و هنوز هم دارد با گروه‌های ایسلندی کم و بیش همکاری می‌کند. هر چند آموختن موسیقی کلاسیک بیاد و نباید زیاد دارد اما نوازنده جوان در کار عملی بود که فهمید آن قوانین دست و پاگیر چندان به کارش نمی‌آید و با آزادی تمام رویکرد خود را به موسیقی بازتعریف کرد.

هیلدور سال‌ها پای ثابت موسیقی زیرزمینی ایسلند بود اما حالا با ساختن موسیقی متن برای برخی از بهترین فیلم‌ها و سریال‌های دنیا، دایره مخاطبانش گسترده‌تر و بازار کار برایش بازتر شده است. او تجربه کردن را دوست دارد و معتقد است ساختن موسیقی هنری درونی است و مستقیم با قلب و روح سر و کار دارد. هر چند نمی‌خواهد فقط بر ساختن موسیقی متن فیلم و سریال متمرکز باشد.

این آهنگساز تحسین‌شده با "جوکر" نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده و به احتمال فراوان یکی از نامزدهای اسکار هم خواهد بود. هیلدور البته با دستمزد کار در هالیوود دیگر به کارهای دیگر برای کسب درآمد نیاز ندارد و پیشنهادها را بیشتر رد می‌کند تا اینکه بپذیرد. او می‌خواهد سراغ کارها و پروژه‌هایی برود که برایش هیجان به ارمغان بیاورد و تحت تاثیر قرار بگیرد.

 

اسکار جوکر جایزه اسکار هیلدور گودنادوتیر آهنگساز زن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین