کد خبر: 43222 A

بهترین فیلم یک دهه اخیر انتخاب شد

بهترین فیلم یک دهه اخیر انتخاب شد

انتخاب «توئین پیکس: بازگشت» دوباره این بحث را شعله‌ور می‌سازد که آیا این عنوان یک فیلم است یا سریال تلویزیونی.

ایران آرت: مجله‌ی فرانسوی «کایه دو سینما» یکی از معتبرترین نشریان سینمایی دنیا، «توئین پیکس: بازگشت» (Twin Peaks: The Return) را به عنوان بهترین فیلم یک دهه‌ی گذشته انتخاب کرده است. این گزینش از جهت می‌تواند جنجالی باشد که بعضی این اثر را یک سریال تلویزیونی می‌دانند. منتقدین از سال ۲۰۱۷ تاکنون در مورد اینکه «توئین پیکس: بازگشت» به کدام مدیوم تعلق دارد به توافق نرسیده‌اند، اما اغلب آن‌ها از این اثر به عنوان یک سریال یاد می‌کنند و در فهرست بهترین سریال‌های دهه جایش می‌دهند.

«توئین پیکس: بازگشت» در صدر فهرست «کایه دو سینما» قرار گرفته است. مجله فیلم فانتزی «هولی موتورز» (Holy Motors) به کارگردانی «لئوس کاراکس» را هم که در سال ۲۰۱۲ اکران شد در رده‌ی ششم برترین فیلم‌های دهه‌ی اخیر نشانده و «عمو بونمی که زندگی‌های گذشته‌اش را به یاد می‌آورد» (Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives) به کارگردانی «اپیچاتپونگ ویراستاکول»، «تونی اردمان» (Toni Erdmann)، «مالیخولیا» (Melancholia) اثر «لارس فون تریه»، «کتاب تصویر» (The Image Book) ساخته‌ی «ژان لوک گدار»، و «زیر پوست» (Under the Skin) به کارگردانی «جاناتان گلیزر» را در رتبه‌های دیگر قرار داده است.

«کایه دو سینما» در سال ۱۹۵۱ توسط «آندره بازن»، «جوزف ماری لو دوکا»، و «ژاک دونیول والکروز» بنا نهاده شد و به لطف نویسندگانی چون «ژاک ریوت»، «ژان لوک گدار»، «کلود شابرول» و «فرانسوا تروفو»، سینمای موج نوی فرانسه را شکل داد. «اریک رومر» نیز در سال ۱۹۵۷ به عنوان سر دبیر مجله فعالیت کرد. «کایه‌ دو سینما» قدیمی‌ترین مجله‌ی سینمایی فرانسوی دنیاست.

 

هالیوود توئین پیکس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین