کد خبر: 42657 A

توقف اکران "سمفونی نهم" در قم/ معشوقه‌ هیتلر دردسرساز شد

توقف اکران "سمفونی نهم" در قم/ معشوقه‌ هیتلر دردسرساز شد

تیزر جدید فیلم "سمفونی نهم" و پخش صحنه‌ای از مواجهه هیتلر و معشوقه‌اش برای این فیلم دردسرساز شد.

ایران آرت: اکران فیلم سینمایی "سمفونی نهم" با چالش‌هایی مواجه شده و علاوه بر آنکه از عوامل این فیلم خواسته شده اصلاحات محدودی بر روی نسخه در حال اکران این فیلم برای کاهش حساسیت‌ها رخ دهد، به اکران این فیلم در قم پایان داده شده و تمدید یک هفته‌ای اکران فیلم‌های سینمایی شامل تازه‌ترین ساخته محمدرضا هنرمند نشده است؛ واکنش‌هایی که به نظر می‌رسد پس از انتشار تیزر این فیلم در رسانه‌ها رخ داده است.

به گزارش تابناک؛ فیلم سینمایی "سمفونی نهم" به کارگردانی محمدرضا هنرمند محصول 1397، روایتی چند اپیزودی با ارائه قرائتی از رویدادهایی تاریخی در فضایی سوررئال است که کوشیده شده همه اینها با چسب حضور نماینده ملک الموت در همه این رویدادها به هم پیوند بخورد. این فیلم با نقش آفرینی حمید فرخ نژاد، ساره بیات، محمدرضا فروتن، پژمان بازغی، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، هدی زین‌العابدین، منوچهر آذر، مارین ون هولک و حمیدرضا مولانا یک فیلم نسبتاً گرانقیمت محسوب می‌شود که بازگشت سرمایه‌اش نیازمند اکران گسترده است.

اکران این فیلم در هفته سوم با حواشی همراه شده که احتمالاً متاثر از تیزر این فیلم است. در تیزر فیلم‌ها قاعدتاً صحنه‌های حساس و کنجکاوی‌برانگیز قرار داده می‌شود، صحنه‌هایی از ارتباط عاشقانه آدولف هیتلر دیکتاتور و معشوقه‌اش اوا براون مشاهده می‌شود؛ تیزری که از رسانه‌های عمومی نیز پخش شده و حاوی صحنه‌ای از مواجهه عاشقانه این دو است و همین صحنه و دیالوگی که معشوقه هیتلر به فرشته مرگ می‌گوید، کار را به نقاط خاصی می‌کشاند.

تابناک مدعی شد؛ بر اساس اطلاع تابناک، از سازندگان سمفونی نهم خواسته شده صحنه‌های هیتلر و اوا براون (فرم و سپس صدای بوسه) و آن دیالوگ اوا براوان به ملک الموت از نسخه در حال اکران حذف شود تا حساسیت‌ها نسبت به این فیلم کاهش یابد. از سوی دیگر برخی عوامل فیلم می‌گویند اکران فیلم در قم متوقف شده که نشان می‌دهد برخی نسبت به این فیلم گارد گرفته‌اند و شرایط برای این فیلم دشوارتر شده و دور از انتظار نیست در برخی شهرستان‌های دیگر نیز شاهد واکنش‌های مشابهی باشیم.

همچنین مصوبه شورای عالی اکران مبنی بر تمدید یک هفته‌ای اکران فیلم‌های روی پرده به واسطه ناآرامی‌های اخیر و تاثیر منفی بر گیشه سینما، شامل این فیلم نشده است؛ اقدامی که نشان می‌دهد برخی متولیان امیدوارند این فیلم با سرعت بیشتری به پایان دوره اکران برسد و پیش از آنکه حواشی منجر به اتفاقات دیگری شود، زمان کار خودش را انجام دهد و فیلم به پایان دوره اکران خود برسد.

 

آدولف هیتلر هیتلر فیلم توقیفی سمفونی نهم توقیف فیلم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین