کد خبر: 42306 A

آمار جالب از بینندگان تلویزیون‌های سیاه و سفید

آمار جالب از بینندگان تلویزیون‌های سیاه و سفید

۵۰ سال پس از پخش نخستین برنامه رنگی از تلویزیونی بی‌بی‌سی وان، هنوز بیش از شش هزار خانواده در سراسر بریتانیا از پروانه تماشای برنامه‌های سیاه و سفید استفاده می‌کنند.

ایران آرت: بر اساس آخرین آمار منتشرشده درباره فراگیری تلویزیون‌های سیاه و سفید، شهر لندن با داشتن ۱۳۱۱ پروانه سیاه و سفید پیشتاز است و بیرمنگام با ۳۲۳ و منچستر با ۲۴۵ پروانه در رده‌های بعد قرار دارند.

این آمار همزمان با ۵۰ سالگی آغاز پخش رنگی از تلویزیون بی‌بی‌سی منتشر شده و نشان می‌دهد تا پایان سپتامبر ۶۵۸۶ خانواده در بریتانیا همچنان سیاه و سفید را به رنگی ترجیح می‌دهند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پی‌ای میدیا، در یک سال گذشته ۵۷۵ خانواده تلویزیون سیاه و سفید خود را کنار گذاشته و رنگی شده‌اند. آمار استفاده‌کنندگان از برنامه‌های سیاه و سفید در بریتانیا در آغاز هزاره سوم ۲۱۲ هزار بود که در ۱۹ سال اخیر به حدود ۶۵۰۰ خانواده کاهش یافته است. تلویزیون‌های سیاه و سفید از ابزارهای محبوب مجموعه‌داران هستند و دستگاه‌های پخش قابل حمل معمولا در فضای مجازی فراوان خرید و فروش می‌شوند.

پل کوپر، سخنگوی اداره اعطای پروانه پخش گفت: "وقتی بی‌بی‌سی وان سرویس پخش تلویزیون رنگی را در نوامبر ۱۹۶۹ آغاز کرد، فقط سه شبکه رنگی وجود داشت. ۵۰ سال بعد در ۲۰۱۹ حدود ۵۳ درصد خانوارهای بریتانیایی روی تلویزیون‌های خود اینترنت دارند و می‌توانند همزمان به صدها شبکه دسترسی داشته باشند. هر چند کم اما جالب است که هنوز برخی خانواده‌ها دوست دارند برنامه‌های محبوب خود را سیاه و سفید ببینند."

 

تلویزیون فیلم سینما پل کوپر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین