کد خبر: 42118 A

رکورد سودآورترین فیلم ابرقهرمانی شکسته شد

رکورد سودآورترین فیلم ابرقهرمانی شکسته شد

"جوکر" با بازی واکین فینیکس و کارگردانی تاد فیلیپس سودآورترین فیلم کمیک بوکی تاریخ شد.

ایران آرت: "جوکر" فیلم تحسین شده تاد فیلیپس در حالی در گیشه دنیا به مرز فروش یک میلیارد دلاری رسیده که همین حالا هم لقب سودآورترین فیلم کمیک بوکی تاریخ را از آن خود کرده است. این فیلم با بازی یواکین فینکس در نقش اصلی در حالی که با بودجه ۶۲.۵ میلیون دلاری تولید شده، تا دیروز ۹۵۷ میلیون دلار فروخته است.

این یعنی "جوکر" ۱۵.۳ برابر بودجه‌اش درآمد از گیشه جهانی به دست آورده است. سودآورترین فیلم‌های ساخته شده از روی کمیک بوک‌ها "ونوم" (بودجه ۹۰ میلیون دلار، فروش ۸۵۴ میلیون دلار)، "بتمن" (بودجه ۳۵ میلیون دلار، فروش ۴۱۱ میلیون دلار)، "لاک پشت‌های نینجا جهش یافته نوجوان" (بودجه ۱۳.۵ میلیون دلار، فروش ۲۰۰ میلیون دلار) بودند که حالا "جوکر" هم به جمع آنها اضافه شده است.

به گزارش آی سینما، اختلاف هزینه فیلم تاد فیلیپس و فروشش به مرز ۹۰۰ میلیون دلار رسیده که یک رکورد تاریخی است. همچنین "جوکر" بعد از "راپسودی بوهمی" و انیمیشن "شیرشاه" رده سوم ارزان ترین فیلم‌هایی که به فروش ۹۰۰ میلیون دلاری در گیشه جهانی به دست آورده‌اند، تبدیل شد.

وقتی "جوکر" به فروش ۱ میلیارد دلاری برسد، رکورد "پارک ژوراسیک" را هم خواهد شکست که ارزان‌ترین فیلم میلیاردی تاریخ با بودجه تولید ۶۳ میلیون دلاری بود.

این فیلم تحسین شده در حالی رکوردهای جهانی را شکسته که در چین اکران نشده و به احتمال زیاد در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا روی پرده نمی‌رود. فروش "جوکر" در آمریکای شمالی به رقم ۳۱۲ میلیون دلار رسیده است.

 

جوکر فیلم ابرقهرمانی تاد فیلیپس واکین فینیکس کامیک بوک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین