کد خبر: 42045 A

واکنش‌های منفی به زنده شدن یک بازیگر پس از ۶۴ سال

واکنش‌های منفی به زنده شدن یک بازیگر پس از ۶۴ سال

خبر برگشتن جیمز دین روی پرده سینما که هنوز ۲۴ ساعت از انتشار آن نمی‌گذرد، با موج وسیعی از اعتراض چهره‌های هنری روبه رو شده است.

ایران آرت: جیمز دین ۶۴ سال پس از مرگ خود حالا برای نقش‌آفرینی در یک فیلم درام اکشن دوران جنگ ویتنام انتخاب شده که باعث شده موجی از انتقادهای سنگین در رسانه‌های اجتماعی شکل بگیرد و خیلی از چهره‌های این صنعت این حرکت را "بی‌شرمانه" بخوانند و بگویند اثری منفی روی آینده سینما و جلوه‌های تصویری خواهد گذاشت.

شرکت مجیک سیتی فیلمز چهارشنبه اعلام کرد که این بازیگر فقید که در سال ۱۹۵۵ در ۲۴ سالگی در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد در فیلمی جدید به نام "در جستجوی جک" یکی از نقش‌های اصلی را ایفا خواهد کرد.

به گزارش مهر، این فیلم که با اقتباس از رمان گرت کروکر توسط ماریا سووا نوشته شده، روی رها کردن بیش از ۱۰ هزار سگ نظامی در پایان جنگ ویتنام تمرکز می‌کند. دین که درست پیش از آغاز جنگ از دنیا رفت، نقش شخصیتی به نام روگان را ایفا خواهد کرد.

با وجود اینکه آنتون ارنست و تاتی گولیخ کارگردان حقوق رسمی استفاده از تصویر این بازیگر را از خانواده او خریداری کرده‌اند، واکنش‌ها نسبت به این حرکت به شدت منفی بوده است.

زلدا ویلیامز که پدرش رابین ویلیامز فقید استفاده از تصویر خود را به مدت ۲۵ سال پس از مرگش ممنوع کرده در توییتر نوشت: "سال‌هاست به دوستان این را می‌گویم و هیچ کس باور نمی‌کند که این صنعت حاضر است وقتی تکنولوژی پیشرفت می‌کند تا کجا تنزل کند. این حرکت چه برای تبلیغ باشد چه نه، خیمه‌شب‌بازی با مردگان فقط برای استفاده از قدرت آن‌هاست و پیشینه‌ای بسیار بد برای نقش‌آفرینی‌های آینده درست می‌کند."

کریس اوانز ستاره هالیوودی هم گفت: این افتضاح است. شاید بتوانیم کاری کنیم یک کامپیوتر برای‌مان یک اثر جدید از پیکاسو بکشد. یا چند آهنگ جدید جان لنون بنویسیم. عدم درک کاملی که اینجا بروز داده شده شرم‌آور است.

الیجا وود بازیگر "ارباب حلقه‌ها" هم از اوانز حمایت کرد و نوشت: "نه. چنین چیزی نباید وجود داشته باشد."

جولی آن امری بازیگر سریال "پریچر" به این نکته اشاره کرد که چنین حرکتی مشکلاتی را هم در زمینه تصدیق اعتبار بازیگر این نقش ایجاد می‌کند چون یک بازیگر دیگر مسئولیت صداپیشگی نقش دین را بر عهده خواهد داشت و نقش‌آفرینی او از طریق تکنولوژی جلوه‌های بصری سی‌جی‌آی و استفاده از عکس‌ها و ویدیوهای واقعی تکمیل می‌شود.

وی گفت: این جیمز دین نیست. صورت او روی یک نقش‌آفرینی ضبط حرکات قرار می‌گیرد و یک بازیگر ناشناس الگوها و انتخاب‌های صدایی او را فراهم می‌کند. می‌خواهم بدانم با این وضعیت چه کسی به عنوان بازیگر شناخته می‌شود و بازیگران واقعی چقدر پول می‌گیرند. مشخص است که این تیم هیچ چیز درباره حرفه بازیگری نمی‌داند.

تیم سازنده در توجیه این انتخاب گفته بود بعد از جستجوی فراوان نتوانسته بازیگری را پیدا کند که قابلیت ایفای ایده‌آل این نقش را داشته باشد. اما میشل بوشمن که بخش رسانه‌های اجتماعی مجموعه فیلم‌های "جنگ ستارگان" را می‌گرداند می‌گوید این حرف مسخره است.

وی گفت: رسما هر سال یک فستیوال جیمز دین در ایندیانا برگزار می‌شود که افراد شبیه او در آن شرکت می‌کنند، بنابراین اگر واقعا کسی را لازم دارید پیدا کردنش آن قدر سخت نیست.

 

فیلم سینمایی هالیوود بازیگر جیمز دین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین