کد خبر: 4182 A

داستان افسانه گزارشگر خندوانه

داستان افسانه گزارشگر خندوانه

امیدوارم بتوانم الگوی ذهنی خودم را به دور از هرگونه الگوبرداری از سینمای جنگ خارج از کشور پیاده کنم.

ایران‌آرت: بهروز بقایی از کارگردانی فیلم سینمایی "داستان افسانه" خبر داد.

بهروز بقایی روز اول جنگ در آبادان را به تصویر می‌کشد

بهروز بقایی بازیگر که مدتی قبل به عنوان گزارشگر در برنامه "خندوانه" حضور داشت و اجرای برنامه در شهرهای مختلف ایران را تجربه کرد، این روزها مشغول نگارش یک فیلمنامه است تا بتواند اولین فیلم سینمایی خود را کارگردانی کند.

وی در گفت وگو با خبرنگار ما درباره این فیلم گفت: مدتی است که مشغول نگارش فیلمنامه "داستان افسانه" هستم که این روزها برای دریافت مجوز کارگردانی آن  اقدام کرده‌ام.

این بازیگر در ادامه افزود: این فیلم  در ژانر جنگ و دفاع مقدس تولید می‌شود  و به روز اول جنگ در آبادان می‌پردازد. من داستان‌های جنگی را دوست دارم به ویژه روز اول جنگ برای من خیلی روز خاصی است، چرا که در آن زمان  حمله از آبادان شروع شد و لحظات عجیبی را برای مردم رقم زد. در واقع یادآوری یاد هزاران جوانی است که مردانه ایستادند، ماندند  و رفتند.

بازیگر مجموعه "سیب خنده" در پاسخ به این سوال که چه تفاوتی میان سینمای جنگ او با آنچه که تاکنون در ژانر جنگ و دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده وجود دارد، اظهار کرد: من آنچه را که اعتقاد دارم،  جلوی دوربین می‌برم و نمی‌خواهم مانند فیلم‌های جنگی سینمای هالیود کار کنم، متاسفانه ما مغلوب سینمای جنگ کشورهای  دیگر بودیم و قصه خودمان را از جنگ روایت نکردیم. به نظر من بیش از هر چیز ما در این ژانر از الگوهای خارجی پیروی می‌کنیم و همین عامل نیز موجب می‌شود تا این فیلم‌ها آنچنان که باید با مخاطب ارتباط برقرار نکنند.  امیدوارم بتوانم الگوی ذهنی خودم را به دور از هرگونه الگوبرداری از سینمای جنگ خارج از کشور پیاده کنم .

بقایی درباره حضور در تلویزیون نیز گفت: در حوزه تلویزیون پیشنهادی نداشتم. ما همیشه آماده تجربه‌های جدید هستیم ولی تلویزیون تاکنون پیشنهادی نداده است و این روزها تمرکزم بیشتر روی فیلمنامه و داوری در بخش تئاتر است.

 

بهروز بقایی برنامه خندوانه فیلم داستان افسانه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین