کد خبر: 41641 A

توضیحات قوه قضاییه درباره توقف اکران "خانه پدری"/ بی اطلاعی کیانوش عیاری از توقیف اثر

توضیحات قوه قضاییه درباره توقف اکران "خانه پدری"/ بی اطلاعی کیانوش عیاری از توقیف اثر

قوه قضاییه در توضیحی دلیل توقف اکران فیلم "خانه پدری" را حذف نشدن صحنه‌های خشن دانست.

ایران آرت، سایت قوه قضاییه اعلام کرد: پس از توقیف فیلم خانه پدری از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه، مشخص شد عدم اصلاح صحنه‌های خشن که تعهد شده بود حذف شود علت توقیف این فیلم است. چون براساس آنچه عوامل فیلم متعهد شده بودند، مقرر بوده برخی از صحنه‌های این فیلم که خشونت علیه خانواده صورت گرفته است پیش از اکران اصلاح شود؛ اما اصلاحیه‌های مدنظر صورت نگرفته است.

فیلم سینمایی "خانه پدری"، به علت عدم تعهدات صورت گرفته در رابطه با حذف برخی از صحنه‌ها از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه توقیف شد.

به گزارش سایت قوه قضاییه، پس از توقیف فیلم خانه پدری از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه، مشخص شد عدم اصلاح صحنه‌های خشن که تعهد شده بود حذف شود علت توقیف این فیلم است. چون براساس آنچه عوامل فیلم متعهد شده بودند، مقرر بوده برخی از صحنه‌های این فیلم که خشونت علیه خانواده صورت گرفته است پیش از اکران اصلاح شود؛ اما اصلاحیه‌های مدنظر صورت نگرفته است.

منتقدان سینما نیز تاکید کرده‌اند که فیلم با نسخه اصلی تفاوتی نداشته است. در همین زمینه جبار آذین منتقد سینما گفت: نسخه قبل و بعد از اصلاحیه فیلم خانه پدری را دیده‌ام، در نسخه جدید اصلاحیه انجام نشده است.

حذف نکردن صحنه‌های خشن علت توقیف فیلم "خانه پدری" است

"خانه پدری" فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کیانوش عیاری محصول سال ۱۳۸۹ است که پس از توقف نمایش آن در سال ۱۳۹۳، مجدد از اول آبان ۱۳۹۸ روی پرده سینماها رفت. پیش از این و در دی ۹۳ نیز این فیلم برای نخستین بار در گروه هنر و تجربه اکران شد که تنها یک روز دوام آورد و از پرده سینماها پایین کشیده شد.

با این حال از صبح روز دوشنبه (ششم آبان‌ماه) خبرهایی مبنی بر توقیف این فیلم منتشر شد که کیانوش عیاری در پاسخ به ایسنا از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد.

همچنین پیگیری‌هانشان می‌دهد چنین دستوری به سازمان سینمایی نیز ابلاغ نشده است.

این فیلم به دلیل یک صحنه خشونت‌آمیز در این سال‌ها مورد بحث بود، اما از در چند روز گذشته با محدودیت سنی و در تعداد سینماهای محدودی به نمایش درآمده است. داستان فیلم به ماجرایی پیش از انقلاب اسلامی بر می‌گردد که مقایسه موقعیت زنان در آن زمان با دوران معاصر در همین چند روز ابتدایی نمایش فیلم از نکات قابل توجه و مثبت در نقدهای منتشرشده بوده است.

فروش اینترنتی این فیلم نیز در سامانه سینما تیکت متوقف شد.

این فیلم که قصه اتفاق‌های یک خانه قدیمی را از سال ۱۳۰۸ (اواخر دوره قاجار) تا ۱۳۷۹ روایت می‌کند با بازیگرانی همچون متین کتکی، مهدی هاشمی، شهاب حسینی و مهران رجبی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و… در چند اپیزود ساخته شده و مسائل و مشکلات زنان ایران را در هفتاد سال اخیر به تصویر کشیده‌است. در این فیلم ناصر هاشمی (نقش جوانی) و مهدی هاشمی (نقش میانسالی) کاراکتر اصلی این فیلم را، که روایت زندگی‌اش از ۱۵ تا ۸۰ سالگی به تصویر کشیده شده، بازی می‌کنند.

کیانوش عیاری خانه پدری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین