کد خبر: 41562 A

تجلیل از ستاره‌ای که فیلم‌های جدیدش نمی‌فروشد!/ عکس

تجلیل از ستاره‌ای که فیلم‌های جدیدش نمی‌فروشد!/ عکس

جان تراولتا ستاره سینمای هالیوود که سال‌های اخیر چند فیلم ناموفق در سینما داشته و حتی تمشک طلایی بدترین بازی نیز به او اهدا شد، در جشنواره فیلم رم مورد تجلیل قرار گرفت.

ایران آرت: جان تراولتا بازیگر آمریکایی راهی چهاردهمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم رم شد و علاوه بر ملاقات با هواداران درباره مسیر حرفه‌ای کاری خود صحبت کرد.

تراولتا یکی از ۱۲ مهمان ویژه بخش "برخوردهای نزدیک" این فستیوال است که هدفش فقط برقراری دیالوگ‌هایی راحت و خودمانی بین ستاره‌ها و عموم مردم است. تراولتا در این بخش گام‌های مهم خود در مسیر کاری ۵۰ ساله اش در سینما را بازبینی کرد.

وی در اشاره به فیلم‌های "یک افسر و یک جنتلمن" و "شیکاگو" که نقش‌آفرینی در آنها را رد کرده بود، گفت: مسیر کاری یک بازیگر همیشه پر از موفقیت یا انتخاب‌های خوب نیست. بعضی‌ مواقع ایفای نقش‌هایی را رد می‌کنی که بعدها تبدیل به بخشی از فرهنگ عامه می‌شوند.

او همچنین به این نکته اشاره کرد که به دنیا آمدن در خانواده‌ای هنرمند مسلما به وی کمک کرده چون مادرش کارگردان و بازیگر و خواهرش بازیگر بودند و همگی علاقه شدیدی به سینما داشتند. او گفت از وقتی بچه بود فیلم‌های موفقی از جمله "جاده" فدریکو فلینی (۱۹۵۴) یا "دیروز، امروز و فردا" سوفیا لورن (۱۹۶۳) را تماشا می‌کرد. به گفته وی این فیلم‌ها باعث شد نوعی روحیه صنعت سرگرمی به وجود او تزریق شود.

imagen

به گزارش مهر، در میان صحبت‌های تراولتا ۹ ویدیو کلیپ از تعدادی از موفق‌ترین فیلم‌های او هم پخش شد که باعث شد وی درباره شخصیت‌های مختلفی که نقش‌شان را ایفا کرده هم صحبت کند.

تراولتا گفت: افتخار می‌کنم که توانستم در فیلم‌هایی باشم که دهه‌ها بعد از اکران چنین اثری باقی گذاشته‌اند؛ یعنی کاری کرده‌ام که به مردم اجازه می‌دهد با گذر زمان از این آثار لذت ببرند.

این بازیگر از فیلم‌های "گریس" سال ۱۹۷۸، "تب شنبه شب" سال ۱۹۷۷ و "پالپ فیکشن" سال ۱۹۹۴ به عنوان بهترین آثارش یاد کرد.

در بخش نهایی صحبت‌هایش او به نقشی که در جدیدترین فیلم خود یعنی "متعصب" ایفا کرده هم پرداخت. این فیلم قرار است روز یکشنبه بیست‌وهفتم اکتبر هم در فستیوال فیلم رم در خارج از بخش انتخاب رسمی به نمایش دربیاید. فیلم روی داستان یک طرفدار متعصب سینما تمرکز می‌کند که علاقه‌ای وسواسی به یک بازیگر سلبریتی دارد و به آرامی شروع به دنبال کردن تک تک جنبه‌های زندگی او می‌کند.

تراولتا توضیح داد: تا حدود زیادی این نقش را به این دلیل قبول کردم که شخصیت او نمایانگر جنبه‌ای از شخصیت انسانی است که من با آن آشنایی دارم و این جنبه دوست داشتن فردی تا حدی است که آدم کاملا مسخ او می‌شود، مشتاق اوست و همیشه پر از احساساتی درباره آن فرد است.

او اضافه کرد: به نوبه خودم من دوستدار و تحسین‌کننده ستاره‌هایی از جمله فدریکو فلینی، سوفیا لورن، بیتلز، لیز تیلور و برناردو برتولوچی بودم.

فستیوال فیلم رم به تراولتا یک جایزه ویژه برای یک عمر دستاورد حرفه‌ای داد و از او به خاطر اینکه با شماری از بهترین و متنوع‌ترین کارگردان‌های معاصر از الیور استون و ترنس مالیک گرفته تا جان وو و مایک نیکولز کار کرده تحسین کرد.

چهاردهمین دوره این فستیوال از روز هفدهم اکتبر آغاز شد و فردا بیست‌وهفتم این ماه برابر با ۵ آبان به پایان می‌رسد. از جمله دیگر ستاره‌هایی که در بخش ۱۲ برخورد نزدیک آن حضور داشتند می‌توان به بیل موری، وایولا دیویس، اتان کوئن، ران هاوارد، فنی آردنت، هیروکازو کوره-ادا، الیویه آسایاس، جیا ژانکه و ژانگ تائو اشاره کرد.

 

جشنواره فیلم رم هالیوود جان تراولتا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین