کد خبر: 41512 A

تجلیل از بازیگری که در بیش از ۱۰۰ فیلم بازی کرد

تجلیل از بازیگری که در بیش از ۱۰۰ فیلم بازی کرد

بازیگر کهنه‌کار سینما که در بیش از ۱۰۰ فیلم ایفای نقش کرده است با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری در جشنواره کمرایمیج ۲۰۱۹ تجلیل می‌شود.

ایران آرت: بازیگر کهنه‌کار دنی دویتو که نقش‌های به یادماندی در سریال تلویزیونی "تاکسی" و فیلم "پرواز بر فراز آشیانه فاخته" او فراموش نشدنی است با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری در عرصه بازیگری در جشنواره بین‌المللی فیلم کمرایمیج تجلیل می‌شود.

دویتو نامزدی اسکار را برای تهیه فیلم "ارین بروکوویچ" استیون سودربرگ در سال ۲۰۰۱ کسب کرده و جایزه گلدن گلوب را برای بهترین بازیگر برای سریال "تاکسی" که در فاصله ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۳ پخش می‌شد، در سال ۱۹۷۸ گرفته است.

این در حالی است که جشنواره کمرایمیج با تمرکز بر فیلمبرداری برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، دنی دویتو که تابستان امسال ۷۵ ساله شد، متولد ۱۹۴۴ در نیوجرسی، بازیگر، کمدین، کارگردان و تهیه‌کننده است. "بازگشت بتمن" و صداپیشگی در انیمیشن "لوراکس" از دیگر تجربه‌های موفق او در سینماست و علاوه بر آن در فیلم‌هایی چون "مرگ بر نوازش کننده"، "هنگامی که در رم"، "ببین حالا کی حرف می‌زنه"، "آرام باش" و "ماتیلدا" به عنوان کارگردان یا بازیگر فعالیت داشته است و بازیگر "مردم بی‌ریشه" و "محرمانه لس‌انجس" نیز بوده است.

او از بنیانگذاران جرسی فیلمز است که تهیه کننده فیلم‌هایی چون "پالپ فیکشن" بود.

"سگ وینر" به کارگردانی تاد سولوندز،‌ "سه قلو" به کارگردانی ایوان رایتمن و "کمدین" به کارگردانی تیلور هکفورد از فیلم‌های جدیدتر وی هستند.

فیلم بعدی او به عنوان کارگردان با عنوان "سن سباستین" داستانی از ادامه بقا در روسیه پساآخرالزمانی پس از جنگ هسته‌ای است.

پیش از این اعلام شده بود جان بیلی فیلمبردار جایزه یک عمر دستاورد جشنواره در زمینه فیلمبردای و پیتر گرینوی جایزه یک عمر دستاورد کارگردانی جشنواره امسال را دریافت می‌کند. ادوارد نورتون نویسنده و کارگردان و بازیگر فیلم "بروکلین بی‌مادر" نیز با دریافت جایزه کریشتف کیشلوفسکی از جشنواره کمرایمیج لهستان تجلیل می‌شود.

امسال بیست و هفتمین دوره جشنواره کمرایمیج از ۹ تا ۱۶ نوامبر (۱۸ تا ۲۵ آبان) در ترونی لهستان برگزار می‌شود.

 

بازیگر قدیمی دنی دویتو جشنواره فیلم کمرایمیج جشنواره کمرایمیج
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین