کد خبر: 4142 A

کیمیایی: مقداری زنانگی درونم بود/ سکانس‌های شیرین‌ام حذف شد

کیمیایی: مقداری زنانگی درونم بود/ سکانس‌های شیرین‌ام حذف شد

عطا در بخش اول (گشت ارشاد) یک مقدار خشن است اما خشونت را در «گشت 2» از آن گرفتم و گنگی و سردرگمی را به این شخصیت اضافه کردم تا دقیقه 40 نمی داند چه موقعیتی دارد.

ایران‌آرت: فیلم «گشت2» ساخته سعید سهیلی در مدت‌زمان کمتر از چهار هفته توانست به فروش بالای 10 میلیارد تومان دست یابد. فیلم با شخصیت‌‌های حاج عباس و حسن که آزادی مشروط گرفته‌اند آغاز می‌شود و بعد از خروج از زندان به سراغ عطا می‌روند. عطا نفر سوم مثلث است که از کما بیرون آمده و به طرز عجیبی از آینده افراد خبر می‌دهد. دوباره این مثلث با ون نو به اجتماع می‌روند و ماجراهایی را خلق می‌کنند.

«پولاد کیمیایی» شخصیت عطا را در این فیلم بازی می‌کند که به دلیل شرایطی که برایش پیش آمده (رفتن به کما) بازی‌اش نسبت به «گشت ارشاد» متفاوت است . برخلاف کار قبلی خشونت کمتری در رفتار عطا دیده می‌شود و تا نیمه فیلم گنگ و مبهوت است. خلق این شخصیت نیاز به خلاقیت، تمرین و ممارست دارد. زهرا قزیلی در خبرگزاری فارس، درباره نحوه بازی در نقش «عطا» و شکل گیری شوخی‌های فیلم و... به گفت‌وگو نشسته است که خلاه‌ای از آن را در ایران‌آرت می‌خوانید:

 

*«گشت ارشاد» به گونه ای طراحی شده بود که شخصیت عطا به شکل  منطقی باید حذف می‌شد اما ایشان (سعید سهیلی) قصد داشتند شخصیت عطا در میان شخصیت‌های دیگر فیلم باشد از سوی دیگر ما درگیر تولید «قاتل اهلی» بودیم اما ایشان تاکید داشتند که من در پروژه باشم و گروه سه نفره باقی بماند.

 

 

*اصولاً با جوکی را دوبار تعریف کردن نمی توان توقع خنده  داشت. در « گشت ارشاد» دست سازندگان اثر بازتر بود زیرا هنوز حساسیت درباره فیلم بالا نبود. اما به یکباره  مشکلاتی برای فیلم پیش آمد و حساسیت درباره فیلم بالا رفت و همین موجب شد تا سازندگان دستشان در «گشت2» بسته باشد.

 

 

*دوست نداشتم  باج به گیشه بدهیم . زیرا باج دادن به گیشه، فیلم را ضعیف می‌کند. من مدام با آقای فرح نژاد و سهیلی درمیان می گذاشتم و همه این نگرانی را داشتیم که المان هایی را اضافه کنیم که به درستی باعث خنده مخاطب شود. به عنوان مثال  نوشابه خوردن عطا یا  206 آلبالویی را زیاد تکرار نکنیم . اما دیدیم  نوستالژی هایی درباره این کاراکترها شکل گرفته و خواستیم  یکی دو المانی که این شخصیت‌ها در «گشت ارشاد» را داشتند استفاده کنیم.

 

سکانس‌های شیرین عطا حذف شد

*عطا در بخش اول (گشت ارشاد) یک مقدار خشن است اما خشونت را در «گشت 2» از آن گرفتم و  گنگی و سردرگمی را به این شخصیت اضافه کردم تا دقیقه  40 نمی داند چه موقعیتی دارد. درتمام مدت هم با مادرش زندگی کرده و برای زن‌ها پیش گویی کرده یک مقدار زنانگی هم در رفتارش هست و خلق و خوش تغییر کرده است. یک بخش‌های از فیلم به دلیل تایم بالا حذف شد و یک بخش‌هایی هم در اکران با ممیزی مواجه شد که در آن سکانس‌ها شیرینی عطا بیشتر مشخص می‌شد.

 

 

 

معیار خاصی برای دستمزد بازیگران وجود ندارد

*در طول سالهایی که کار کردم مساله دستمزد برای من شکلش به یک شکل منطقی است. عرف خاصی درباره دستمزد در سینما وجود ندارد یک بازیگر می‌تواند مبلغ کم یا مبلغ خیلی زیاد دریافت کند این درحالی است که دستمزد باید براساس شرایط پروژه و فیلم مورد توجه قرار بگیرد. اما متاسفانه معیار خاصی وجود ندارد، برخی از بازیگران دستمزدشان را به یکباره بالا می برند و یا از یک مبلغی شروع می‌کنند اما در انتها مجبور می‌شوند دستمزدشان را کاهش دهند و مبلغ  دستمزد خود را بشکنند و کاهش بدهند. تلاشم بر این بوده که منطقی با این مسئله برخورد کنم.  اگر سال گذشته مبلغی را برای بازی در فیلم دریافت کردم سعی کنم یک مبلغ منطقی به میزان دستمزدم اضافه کنم . زیرا همه ساله در شرایط جامعه شاهد افزایش قیمت هستیم . سعی می‌کنم دستمزد منطقی پیشنهاد کنم درباره  «گشت ارشاد»  هم همین شکل بود به خصوص که آقای  سعید سهیلی خودشان تهیه کنند‌ه کار بودند و فیلم به صورت مستقل تهیه شد و هیچ  رانتی از ارگان یا نهادی برای تولید فیلم  دریافت نکردند و من وظیفه خودم می‌دانستم که تا جایی که امکان دارد از پروژه  حمایت کنم .

 

 

*عطا مشخصه ای که داشت به یکباره پرت و پلا گویی می‌کرد و ادامه می‌داد و حاجی می گفت چی می گی. عطا یک توهماتی دارد واما  در عالم بی سوادی خودش منظور دارد. وقتی وارد شخصیت طنز می‌شوید غالب اصلی را پیدا می‌کنید و برای جذاب تر شدن آن برای مخاطب تلاش می‌کنید که باخلق بداهه شخصیت را برای مخاطب جذاب کنید.

 

 

 

 

پولاد کیمیایی فیلم خوب، بد، جلف
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین