کد خبر: 41373 A

کمبریچ به ادیسون جان بخشید/روایت مخترع برق در قاب سینما

 کمبریچ به ادیسون جان بخشید/روایت مخترع برق در قاب سینما

فیلم سینمایی "جنگ جریان" با بازی بندیکت کمبریچ پس از نزدیک به دو سال تعویق اکران بین المللی خود در سینماهای هالیوود را آغاز خواهد کرد.

ایران آرت،  فیلم سینمایی "جنگ جریان" به کارگردانی "آلفونسو گومز ریگون" قرار بود بار نخست ۲۹ ژانویه ۲۰۱۸ اکران بین‌المللی خود را از سینماهای امریکای شمالی آغاز کند، اما این اکران به دلایلی چندین بار به تعویق افتاد.

این فیلم درباره غول‌های عصر جدید صنعت و برق یعنی توماس ادیسون و آلفرد وستینگهاوس بوده و رقابت آن‌ها برای به دست آوردن بازار جهانی را به تصویر می‌کشد.

به گزارش میزان، در عصر جنگ جریان‌ها در اواخر دهه ۱۸۸۰ جرج وستینگهاوس و توماس ادیسون با هم دشمن شدند. به خاطر توفیق ادیسون در استفاده از جریان مستقیم برای توزیع توان الکتریکی به جریان متناوب که از سوی چندین شرکت اروپایی حمایت می‌شد. وستینگهاوس الکتریک در پیتسبورگ، پنسیلوانیا واقع شده بود.

ادیسون

جنگ جریان‌ها از دیدگاه برخی مورخان علمی از بزرگترین جنگ‌های طول تاریخ علم محسوب میشود که در یک جبهه‌ی آن نیکولای تسلا و جریان متناوب (AC) و در جبهه‌ی دیگر توماس ادیسون و جریان مستقیم (DC) قرار داشت.

برای تصمیم گیری درباره اینکه تکنولوژی در آینده باید از کدام یک از این جریان‌ها استفاده کنند اجلاسی برگزار شد که جنگ جریان‌ها نام گرفت و توماس ادیسون با وجود قدرت رسانه‌ای و مالی که در اختیار داشت در این نبرد شکست خورد و نیکولای تسلا که زمانی کارمند ادیسون محسوب میشد به این دلیل که جریان AC برخلاف جریان مستقیم قابلیت تبدیل ولتاژ داشت و همچنین دلایل اقتصادی دیگر پیروز این میدان شد

"بندیکت کمبربچ" در این فیلم نقش توماس ادیسون ظاهر شده و "مایکل شانون" نقش وستینگهاوس را ایفا می‌کند.

علاوه بر این دو این فیلم بازیگران مطرح دیگری همچون "تام هالند" بازیگر فیلم "مرد عنکبوتی"، "نیکولاس هالت" بازیگر فیلم "مردان ایکس" و "کاترین واتراستون" در تیم خود می‌بیند. واتر استون در نقش همسر وستینگهاوس بازی کرده و نیکولاس هالت نقش نیکولا تسلای معروف را بازی می‌کند.

ادیسون بندیکت کمبریچ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین