کد خبر: 41372 A

فصل تازه پارسا پیروزفر با "مولانا"/ همه چیز درباره دلایل کم کاری آقای بازیگر

فصل تازه پارسا پیروزفر با "مولانا"/ همه چیز درباره دلایل کم کاری آقای بازیگر

پس از سه سال دوری از سینما، پارسا پیروزفر با نقشی متفاوت به عرصه بازمی‌گردد.

ایران آرت، پارسا پیروزفر که این روزها بیشتر از قبل نامش را به بهانه نقش‌آفرینی در فیلم‌ها، لابه‌لای اخبار می‌بینیم، پس از سه سال دوری از سینما، از شش ماهه دوم سال 97، دوره جدیدی از فعالیت هنری‌اش را آغاز کرده است.

پیروزفر در نیمه دوم سال 97 در دو فیلم "مجبوریم" و "بی‌حسی موضعی" ایفای نقش کرده و امسال هم خبر حضورش در فیلم جدید حسن فتحی یعنی "مست عشق" در نقش "مولانا" علاقه مندان سینما را غافلگیر کرد.

به گزارش خراسان،پارسا پیروزفر در ادامه بازگشت به سینما، قرار است در فیلم "تی‌تی" کاری از آیدا پناهنده، بازی کند. به بهانه انتشار خبر نقش‌آفرینی او در فیلم "تی‌تی" درباره گزیده‌کاری این بازیگر، حضور پررنگ چند ساله‌اش در تئاتر و بازگشت او به سینما نوشته‌ایم.

دوری از سینما

پارسا پیروزفر در طول فعالیت هنری‌اش در سینما و تلویزیون معمولاً گزیده‌کار بوده و حساسیت زیادی روی انتخاب‌های خود داشته است. این بازیگر تا به حال در چهار سریال "در پناه تو"، "در قلب من"، "سفر سبز" و "در چشم باد" بازی کرده که آثار موفق و پرمخاطبی بوده‌اند. پیروزفر در دوران اوج فعالیت خود در آثار تجاری انگشت‌شماری بازی کرده، اما انتخاب‌های خوب هم کم نداشته است. او بین سال‌های 84 تا 86 از سینما فاصله گرفت و پس از آن در فیلم‌های معدودی چون "اسب حیوان نجیبی است" و "این جا بدون من" بازی کرد. پارسا پیروزفر از سال 90 تا 93 تنها در سه فیلم "زندگی جای دیگری است"، "نزدیک‌تر" و "شکاف" ایفای نقش کرد و پس از آن تا سال 97 دوباره به مدت سه سال در هیچ فیلمی حضور نداشت.

حضور موثر در تئاتر

پارسا پیروزفر از آغاز فعالیت حرفه‌ای خود تا امروز، حضور پررنگ و موثری در عرصه تئاتر داشته است. او در تئاتر فقط تجربه کارگردانی یا بازیگری نداشته و تعدادی از نمایش نامه‌هایی را که  روی صحنه برده، خودش ترجمه کرده است. از مهم‌ترین نمایش‌هایی که او کارگردانی، ترجمه و بازی در آن را برعهده داشته، تئاتر "ماتریوشکا" است که طی سال‌های 94 تا 96 در ایران و کشورهایی مانند آمریکا و کانادا روی صحنه رفت. این نمایش 33 نقش متفاوت دارد که پارسا پیروزفر به تنهایی نقش همه آن 33 کاراکتر را خودش بازی کرده است. اجرای این تئاتر سال 95 جایزه بهترین بازیگر مرد سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر فجر را در بخش بین‌الملل،برای او به ارمغان آورد. تئاتر موزیکال"بینوایان" به کارگردانی حسین پارسایی و نمایش "ملاقات" دیگر نمایش‌های پرسروصدایی بود که او سال 97 و اوایل 98 اجرا کرده است.

نمونه کامل یک کاراکتر مثبت

اگر کاراکترهایی را که پارسا پیروزفر در نقش آن‌ها بازی کرده در ذهن مرور کنید، احتمالاً بیشتر شخصیت‌های مثبت و موجه به خاطرتان می‌آید. او به واسطه معصومیت خاصی که در چهره‌اش وجود دارد، بیشتر در قالب شخصیت‌های مثبت ظاهر شده است. البته فیلم‌هایی مانند "مهمان مامان" و "نقاب" ثابت می‌کند که او می‌تواند در نقش شخصیت‌های نه‌چندان مثبت هم درخشان باشد، اما به طور کلی نقش‌های منفی و شرور با چهره معصوم و مثبت او خیلی جور نیست. پیروزفر در طول این سال‌ها خیلی کم در آثار کمدی و طنز بازی کرده و سه فیلم "عروس خوش قدم"، "مهمان مامان"، "نقاب" و "اسب حیوان نجیبی است" در کارنامه او، آثاری هستند که رگه‌هایی از طنز در آن‌ها دیده می‌شود.

فرصت بازی در نقش "مولانا"

این بازیگر اکنون مزد گزیده‌کاری‌اش را با فیلم "مست عشق" اثر حسن فتحی گرفته است. بازی در نقش شخصیت مهمی مثل "مولانا" و همبازی شدن با ستاره‌ محبوبی مانند شهاب حسینی، می‌تواند نقطه عطفی در کارنامه او باشد. او همچنین در فیلم "مجبوریم" با رضا درمیشیان همکاری کرده است؛ فیلمی پرستاره و کنجکاوی‌برانگیز که با توجه به سابقه درمیشیان، از همین حالا به عنوان یکی از امیدهای جشنواره سی‌وهشتم فجر به حساب می‌آید. "بی‌حسی موضعی" به کارگردانی حسین مهکام در جشنواره جهانی فجر رونمایی شد و هیچ موفقیتی در آن کسب نکرد؛ هرچند نقدهای مثبتی هم بر آن نوشته شد. "تی‌تی" هم اکنون در مرحله پیش‌تولید است و فیلم برداری آن فعلا تا پایان بازی پیروزفر در "مست عشق" آغاز نخواهد شد. پیروزفر پیشنهاد بازی در فیلم "مغز استخوان" به کارگردانی حمیدرضا قربانی را هم داشته، اما نپذیرفته است. پارسا پیروزفر حالا در آستانه فصلی جدید از فعالیت‌های سینمایی خود قرار دارد، دوره‌ای که با اکران قریب‌الوقوع "بی‌حسی موضعی" و حضور سه فیلم "مست عشق"، "تی‌تی" و "مجبوریم" در جشنواره فجر، می‌تواند آغازگر موفقیت‌های تازه‌ای برای وی باشد.

 

مولانا پارسا پیروز فر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین