کد خبر: 41362 A

پایان توقیف یک فیلم پس از 10 سال/ "خانه پدری" به سینماها می‌آید

پایان توقیف یک فیلم پس از 10 سال/ "خانه پدری" به سینماها می‌آید

"خانه پدری" به کارگردانی کیانوش عیاری از چهارشنبه یکم ابان ماه در سینماهای کشور اکران می‌شود.

ایران آرت: فیلم "خانه پدری" کیانوش عیاری پس از نزدیک به یک دهه از اول آبان ماه اکران می‌شود.

غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش با تایید این مطلب گفت: این فیلم پیش‌تر هم در برنامه اکران بود و قرار است از چهارشنبه یکم ابان ماه در سینماهای کشور اکران شود.

ایسنا نوشت، پیگیری‌های ما نشان می‌دهد احتمالا اصلاحاتی جزئی در این فیلم انجام شده و با رده‌بندی سنی بالای 15 سال اکران خواهد شد.

ماجرای "خانه پدری" در یک خانه قدیمی رخ می‌دهد که داستانی را از اواخر دوره قاجار تا اواخر دهه 70 در چند اپیزود روایت می‌کند.

این فیلم چند سال قبل به دلیل وجود یک صحنه خشن با مشکلاتی در اکران روبرو و در روز اول اکران عمومی از پرده پایین کشیده شد. پیش از این هم مجوز نمایش ان در سینماهای هنر و تجربه صادر شده بود که با مخالفت عیاری همراه بود. اما الان با توجه به رده بندی سنی و اصلاح احتمالی از این هفته در سینماها به نمایش درخواهد آمد. 

در این فیلم ناصر هاشمی (نقش جوانی) و مهدی هاشمی (نقش میانسالی و پیری) شخصیت اصلی این فیلم با نام محتشم را که روایت زندگی‌اش از پانزده تا هشتاد سالگی به تصویر کشیده شده است بازی می‌کنند.

"خانه پدری" برنده‌ تندیس بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی از هشتمین جشن انجمن منتقدان سینمایی است که با وجود داشتن پروانه‌ نمایش فقط یک روز در گروه هنر و تجربه در تهران اکران و بعد از پرده پایین کشیده شد.

 

مهدی هاشمی شهاب حسینی کیانوش عیاری خانه پدری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین