کد خبر: 41222 A

ستاره زن سینما رئیس داوران جشنواره مراکش شد

ستاره زن سینما رئیس داوران جشنواره مراکش شد

بازیگر بریتانیایی به‌عنوان رییس داوران هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش انتخاب شد.

ایران آرت: تیلدا سوینتون بازیگر برنده اسکار و بفتا رییس داوران جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش ۲۰۱۹ خواهد بود.

وی که برای بازی در فیلم "مایکل کلایتون" جایزه اسکار و بفتا را در کارنامه دارد و با کارگردان‌های نامداری از کشورهای مختلف از بونگ جون نو در"برف شکن" و "اوکجا" تا لین رمزی در "نیاز داریم درباره کوین حرف بزنیم" و جیم جارموش در "گل‌های شکسته" و "مرده‌ها نمی‌میرند" و "تنها عاشقان زنده می‌مانند" و چهار فیلم وس آندرسون بازی کرده امسال ریاست هیات داوران جشنواره مراکش را برعهده خواهد داشت.

به گزارش مهر، وی فعالیت هنری خود را با بازی در فیلم "کاراواجو" به کارگردانی درک جارمن در سال ۱۹۸۵ آغاز کرد و سپس بازیگر ۷ فیلم دیگر از این کارگردان شد که "ترک انگلستان" و "باغ" از جمله آنها بوده‌اند. او برای بازی در "ادوارد دوم" برنده جایزه ونیز سال ۱۹۹۱ شد و سال ۱۹۹۲ در "اورلاندو" سالی پاتر بر مبنای رمانی از ویرجینیا وولف جلوی دوربین رفت . وی به تازگی بازیگر قسمت دوم "یادگار" ساخته جوانا هاگ بود که برای نخستین بار در جشنواره فیلم ساندنس امسال اکران شد.  

سوینتون تهیه کننده هم هست و در تولید چند فیلم بلند و نیز مستند در این مقام فعالیت کرده است.

جشنواره فیلم مراکش در سال ۲۰۱۸ پس از یک سال وقفه فعالیت چشمگیری داشت و نام‌های بزرگی چون مارتین اسکورسیزی، رابرت دنیرو، آنیس واردا فقید، گی‌یرمو دل‌تورو، رابرت پتینسون و داکوتا جانسون را گرد آورده بود.

هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش از ۲۸ نوامبر تا ۷ دسامبر(۷ تا ۱۶ آذر) برگزار می‌شود.

 

اسکار تیلدا سوئینتون بفتا جشنواره فیلم مراکش بفتا 2019
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین